Skocz do zawartości

Luzy zaworowe


Konik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no dobra skoro juz jesteśmy przy zaworach :D - mianowicie:

-robi sie zawory regulowane śrubami i zawory regulowane płytkami- wiadomo że płytki podnosza koszt całej zabawy. I tu sie rodzi moje pytanie- jaka jest wyzszość płytek ?Pomagają one w czymś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sa płytki to niema dzwigienek, wałek "leży" bezpośrednio na szklankach

 

A niekonicznie Panie Kolego :-). Właśnie robię starsze ZX9 (do 1997 roku) i jest tam dziwny patent. Płytki na zaworze (takie malutkie) napędzane poprzez dźwgnię, którą się odchyla na bok (jest na sprężynie :-)).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niekonicznie Panie Kolego . Właśnie robię starsze ZX9 (do 1997 roku) i jest tam dziwny patent. Płytki na zaworze (takie malutkie) napędzane poprzez dźwgnię, którą się odchyla na bok (jest na sprężynie ).

 

To co, to są jakieś zawory klapowe? System układów płytkowych jest o tyle lepszy, gdyż gwarantuje większe przebiegi międzykontrolne, oraz jak napisał Ryży mniejszą bezwładność i lepszą dokładność ustawienia luzu (przy przeprowadzeniu poprawnej regulacji). Oczywiścnie mówię o w miare nowych sprzętach, gdyż starocie, takie jak moja XJ pomimo tego, że ma płytki, to regulacje przeprowadza się co 6 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co, to są jakieś zawory klapowe?

 

Płytka jest na zaworze, który jest napędzany krzywką za pośrednictwem dźwigni, którą można poprostu przesunąć na bok, po jej osi poza linię zaworu i wymienić płytkę na odpowiednią. To wszystko :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanko czy aby wyregulować zawory w xj 650 trzeba zdjąć wałki rozrządu żeby wymienić płytki? I jeszcze jedno to są wielkości luzów zaworowych mierzonych przezemnie wydechowe (0.16, 0.25, 0.11, 0.24) i ssące (0.1, 0.105, 0.07, 0.11) a powinny być wydechowe od 0.16 do 0.20 i ssące od o.11 do 0.15 z pomiarów wynika że jest nieźle namieszane dodam tylko że do regulacji przejechałem nim ok 2tyś/km widać że warsztat nie przyłożył się zbytnio do swojej roboty tyle że teraz nie wiem czy mogę jeszcze jeździć na takich ustawieniach

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to regulacje przeprowadza się co 6 tyś.

 

Raczej kontrolę.

Stuknęło mi już ponad 19 tyś od kupna mojej 650-ki, i dopiero pierwszy raz musiałem(serwis musiał) 4 płytki delikatnie przyszlifować.Przy wcześniejszych dwóch kontrolach(właśnie co +/- 6000) luzy trzymały sie w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam  

Mam pytanko czy aby wyregulować zawory w xj 650 trzeba zdjąć wałki rozrządu żeby wymienić płytki? I jeszcze jedno to są wielkości luzów zaworowych mierzonych przezemnie wydechowe (0.16, 0.25, 0.11, 0.24) i ssące (0.1, 0.105, 0.07, 0.11) a powinny być wydechowe od 0.16 do 0.20 i ssące od o.11 do 0.15 z pomiarów wynika że jest nieźle namieszane dodam tylko że do regulacji przejechałem nim ok 2tyś/km widać że warsztat nie przyłożył się zbytnio do swojej roboty tyle że teraz nie wiem czy mogę jeszcze jeździć na takich ustawieniach  

Pozdrawiam

 

 

Jeśli takie są wartości, luzów zaworowych po przejechaniu 2 tyś km, to nie ma bata aby je ktoś poprawnie ustawił! Takie różnice w luzach pomiędzy zaworami, albo świadczą o totalnej niewiedzy serwisanta, albo o nieprzeprowadzeniu regulacji.

 

Musisz wykonać regulacje, gdyż jazda na takich ustawieniach jest nie dopuszczalna!

 

Ps. Płytki da się wyciągnąc bez ściagania wałków, jednak trzeba się ostro przy tym nagimnastykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli takie są wartości, luzów zaworowych po przejechaniu 2 tyś km, to nie ma bata aby je ktoś poprawnie ustawił! Takie różnice w luzach pomiędzy zaworami, albo świadczą o totalnej niewiedzy serwisanta, albo o nieprzeprowadzeniu regulacji.

 

No właśnie mi też się wydaje że nic tam nie ruszali. Zastanawiam się czy samemu tego nie zrobić najbardziej obawiałem się zdejmowania wałków rozrządu głównie rozczepienia łańcuszka ale jeżeli da rade bez ich zdejmowania to może dam rade. Tylko będę musiał kupić dwie płytki a resztę chyba podszlifować albo jakoś pozamieniać.

Dzięki za odpowiedzi

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. Płytki da się wyciągnąc bez ściagania wałków' date=' jednak trzeba się ostro przy tym nagimnastykować.[/quote']

 

Po kikku próbach (czytaj: dopasowaniu narzędzi) idzie bardzo sprawnie :-). Jednak jak ktoś nie wie jak podejśc do sprawy niech się za to nie zabiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...