kiki Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 no dobra skoro juz jesteśmy przy zaworach :D - mianowicie:-robi sie zawory regulowane śrubami i zawory regulowane płytkami- wiadomo że płytki podnosza koszt całej zabawy. I tu sie rodzi moje pytanie- jaka jest wyzszość płytek ?Pomagają one w czymś ? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 jak sa płytki to niema dzwigienek, wałek "leży" bezpośrednio na szklankach A niekonicznie Panie Kolego :-). Właśnie robię starsze ZX9 (do 1997 roku) i jest tam dziwny patent. Płytki na zaworze (takie malutkie) napędzane poprzez dźwgnię, którą się odchyla na bok (jest na sprężynie :-)). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudza Opublikowano 2 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2005 Zawory wyregulowane :D , pomogl mi w tym kolega Zbyhu, oraz nieswiadomy tego Pipcyk :banghead: . Dzieki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 A niekonicznie Panie Kolego . Właśnie robię starsze ZX9 (do 1997 roku) i jest tam dziwny patent. Płytki na zaworze (takie malutkie) napędzane poprzez dźwgnię, którą się odchyla na bok (jest na sprężynie ). To co, to są jakieś zawory klapowe? System układów płytkowych jest o tyle lepszy, gdyż gwarantuje większe przebiegi międzykontrolne, oraz jak napisał Ryży mniejszą bezwładność i lepszą dokładność ustawienia luzu (przy przeprowadzeniu poprawnej regulacji). Oczywiścnie mówię o w miare nowych sprzętach, gdyż starocie, takie jak moja XJ pomimo tego, że ma płytki, to regulacje przeprowadza się co 6 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 3 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2005 To co, to są jakieś zawory klapowe? Płytka jest na zaworze, który jest napędzany krzywką za pośrednictwem dźwigni, którą można poprostu przesunąć na bok, po jej osi poza linię zaworu i wymienić płytkę na odpowiednią. To wszystko :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.S Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 WitamMam pytanko czy aby wyregulować zawory w xj 650 trzeba zdjąć wałki rozrządu żeby wymienić płytki? I jeszcze jedno to są wielkości luzów zaworowych mierzonych przezemnie wydechowe (0.16, 0.25, 0.11, 0.24) i ssące (0.1, 0.105, 0.07, 0.11) a powinny być wydechowe od 0.16 do 0.20 i ssące od o.11 do 0.15 z pomiarów wynika że jest nieźle namieszane dodam tylko że do regulacji przejechałem nim ok 2tyś/km widać że warsztat nie przyłożył się zbytnio do swojej roboty tyle że teraz nie wiem czy mogę jeszcze jeździć na takich ustawieniach Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 to regulacje przeprowadza się co 6 tyś. Raczej kontrolę.Stuknęło mi już ponad 19 tyś od kupna mojej 650-ki, i dopiero pierwszy raz musiałem(serwis musiał) 4 płytki delikatnie przyszlifować.Przy wcześniejszych dwóch kontrolach(właśnie co +/- 6000) luzy trzymały sie w normie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Witam Mam pytanko czy aby wyregulować zawory w xj 650 trzeba zdjąć wałki rozrządu żeby wymienić płytki? I jeszcze jedno to są wielkości luzów zaworowych mierzonych przezemnie wydechowe (0.16, 0.25, 0.11, 0.24) i ssące (0.1, 0.105, 0.07, 0.11) a powinny być wydechowe od 0.16 do 0.20 i ssące od o.11 do 0.15 z pomiarów wynika że jest nieźle namieszane dodam tylko że do regulacji przejechałem nim ok 2tyś/km widać że warsztat nie przyłożył się zbytnio do swojej roboty tyle że teraz nie wiem czy mogę jeszcze jeździć na takich ustawieniach Pozdrawiam Jeśli takie są wartości, luzów zaworowych po przejechaniu 2 tyś km, to nie ma bata aby je ktoś poprawnie ustawił! Takie różnice w luzach pomiędzy zaworami, albo świadczą o totalnej niewiedzy serwisanta, albo o nieprzeprowadzeniu regulacji. Musisz wykonać regulacje, gdyż jazda na takich ustawieniach jest nie dopuszczalna! Ps. Płytki da się wyciągnąc bez ściagania wałków, jednak trzeba się ostro przy tym nagimnastykować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.S Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Jeśli takie są wartości, luzów zaworowych po przejechaniu 2 tyś km, to nie ma bata aby je ktoś poprawnie ustawił! Takie różnice w luzach pomiędzy zaworami, albo świadczą o totalnej niewiedzy serwisanta, albo o nieprzeprowadzeniu regulacji. No właśnie mi też się wydaje że nic tam nie ruszali. Zastanawiam się czy samemu tego nie zrobić najbardziej obawiałem się zdejmowania wałków rozrządu głównie rozczepienia łańcuszka ale jeżeli da rade bez ich zdejmowania to może dam rade. Tylko będę musiał kupić dwie płytki a resztę chyba podszlifować albo jakoś pozamieniać. Dzięki za odpowiedzi Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2005 Ps. Płytki da się wyciągnąc bez ściagania wałków' date=' jednak trzeba się ostro przy tym nagimnastykować.[/quote'] Po kikku próbach (czytaj: dopasowaniu narzędzi) idzie bardzo sprawnie :-). Jednak jak ktoś nie wie jak podejśc do sprawy niech się za to nie zabiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.