Skocz do zawartości

Jaki olej do ogara 205


wojti2001
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Boże!!!

Weźcie nie piszczie jak nie wiecie o czym mówicie.

To, ze jest tani to nic nei znaczy.

Nie lej tego gówna jakim jest MIXOL. To jest gówno nie olej :!:

Pozostawia kupe nagaru, ma beznadziejne właściwości.

Lepiej lej Valvoline nawet tego najtańszego minerala, polecam też castrol ale to juz droższy.

A ceny wcale nie takie straszne. Za Valvoline'a jakiegoś syntetyka płaciłem ostatnio 21zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do skrzyni w wsk i rometach fabryka zalecała Lux 10. Jest to najtańszy olej silnikowy do smarowania silników benzynowych bez dodatków uszlachetniających . Nie jest to olej przekładniowy. Hipol natomiast jest olejem przekładniowym do przekładni o specjalnym kształcie zębów kól zębatych tzw hipoidalnych, które nie występują w skrzyniach motorowerów.

Gęsty olej wcale nie oznacza lepszego smarowania w skrzynkach gdzie występują koła zębate walcowe o zębach prostych. Wręcz przeciwnie , znacząco zwiększa opory ruchu przekładni i zmiany biegów dzięki swojej dużej lepkości. Zwiększa to zużycie paliwa i zmniejsza osiągi.

Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie oleju do samochodowych skrzyń biegów z napędem przednim gdzie silnk jest umieszczony poprzecznie .Oleje te są bardzo rzadkie i znakomicie spęłniają swoje zadanie przez wiele tyś km. Są skrzynie biegów napełniane tymi olejami przez fabrykę i przez cały zywot samochodu ich się nie wymienia.

Można też zastosować olej silnikowy. Współczesne oleje silnikowe są jakościowo lepsze od LUXU 10 więc praktycznie kazdy będzie od -powiednio spełniał swoje zadanie np Selektol orlen itp

Do paliwa radze stosować przynajmniej Orlen półsyntetyk do dwusuwów a nie najtańszy mixol ..Czemu?- Koledzy już napisali.

Za głębokiej komuny właściciele syrenek woleli zamiast mixolu stosować lux bo chociaz bardziej dumiło z tłumika i trudniej sie mieszał z ęzyna to lepiej spełniał swoje zadanie -smarowanie silnika. Mixol trzeba było stosować w większym stężeniu niż zalecała fabryka bo olej już w rafinerii był rozrzedzony dodatkami aby lepiej się mieszał z paliwem. Było więc ,,mniej oleju w oleju".

Ja uzywam oleju Husqwarna do pił lub zamiennie z orlenem półsyntetikiem do dwusuwów. Silnik po nagrzaniu praktycznie nie dymi i niema nagaru i tp syfów.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w Komarze (silnik od Ogara) jeżdze cały czas na tym samy co w Simsonie, czyli: mieszanka 1:50 (z olejem Esso) + dodatek do bezyny bezołowiowej i niemam zadnych problemów. Spalanie jest bardzo dobre, nie zostaje żaden syf i mniej dymi :banghead:!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mixol do paliwa a hipol do skrzyni. Nie ma sensu lać czegoś lepszego do jawki.

 

 

Boże!!!  

Weźcie nie piszczie jak nie wiecie o czym mówicie.  

To, ze jest tani to nic nei znaczy.  

Nie lej tego gówna jakim jest MIXOL. To jest gówno nie olej

 

To chyba ty nie wiesz o czym mówisz :!:

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...