Skocz do zawartości

czyszczenie filtra KN


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kupilem dzis tanio uzywany filtr powietrza KN do Hondy NTV. Wyjalem go z egzemplarza ktory idzie na czesci. Otoz filterek ten jest mocno usyfiony (wiem ze musi byc nasaczany specjalnym olejem) i chcialbym go jakos umyc i dla proby zamontowac. Czy moge czyms go w domowych warunkach umyc i nasaczyc czy mam szukac warsztatu ktory ma odpowiednie srodki?

 

Jaka jest szansa,ze moto bedzie chodzilo bez ingerencji w gazniki?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do czyszczenie K&N poleca swój środek. spryskujesz filtr odczekujesz chwilę spłukujesz wodą , suszysz na powietrzu (nie na słońcu czy np suszarką ale powoli spokojnie np w garazu bo podobno filtr może się "zbiec po praniu". nasączasz przeznaczona do tego celu oliwą i zakładasz do motocykla.

K&N w swojej broszurce zabrania przedmuchiwania filtrów sprężonym powietrzem!

www.knfilters.com

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wszystko jasne?

 

OLEJE I ZMYWACZE DO FILTRÓW POWIETRZA

 

Zestaw Serwisowy do Regeneracji Filtrów

 

K&N oferuje zestaw serwisowy do sześcioetapowej regeneracji wkładów filtracyjnych typu "Filtercharger". Zestaw taki zawiera: olej do filtra, 12-uncjową plastikową butelkę ze zmywaczem i specjalną myjkę. Stosując ten zestaw możesz przywrócić filtrowi pełną sprawność, tak, iż będzie znowu funkcjonował jak fabrycznie nowy.

Do zestawu możesz ponadto dokupić:

Smar do uszczelniania filtra

Dużą butelkę zmywacza

Dużą butelkę oleju

 

OPIS KONSERWACJI:

 

 

 

1.Czyszczenie wstępne

Ostukać wkład aby usunąć duże cząstki nagromadzonego brudu, a następnie delikatnie czyścić pędzlem z miękkim włosiem.

 

2. Środek czyszczący w sprayu

Spryskać cały wkład dużą ilością środka czyszczącego K&N i zostawić na 10 min.

 

3. Czyszczenie w kuwecie

Obracać filtr w płytkiej kuwecie wypełnionej środkiem czyszczącym K&N. Należy uważać by brudny roztwór nie dostał się do środka filtra. Odczekać maksimum 5 minut.

 

4. Wskazówki dotyczące czyszczenia

Używać tylko środka czyszczącego K&N.

NIE CZYŚCIĆ BENZYNĄ

NIE CZYŚCIĆ PARĄ

NIE UŻYWAĆ ROZTWORÓW ALKALICZNYCH

NIE UŻYWAĆ DETERGENTÓW

NIE CZYŚCIĆ POD CIŚNIENIEM W MYJNICE

NIE UŻYWAĆ ŚRODKÓW DO CZYSZCZENIA CZĘŚCI

Każde z powyższych może spowodować uszkodzenie bawełny oraz zbieganie się i twardnienie gumy i pokrywy.

 

5. Spłukiwanie

Opłukać wkład wodą pod małym ciśnieniem. Można użyć wody kranowej. Zawsze spłukiwać od strony czystej w stronę brudną. Usuwa to brud i nie wpycha go w pory filtra.

 

6. Wskazówki dotyczące suszenia

Zawsze należy suszyć wkład w sposób naturalny. Po opłukaniu należy strząsnąć nadmiar wody i pozostawić wkład do wyschnięcia.

NIE UŻYWAĆ POWIETRZA POD CIŚNIENIEM

NIE UŻYWAĆ OTWARTEGO OGNIA

NIE UŻYWAĆ SUSZAREK

 

7. Nasączanie olejem w aerozolu

Po oczyszczeniu filtra, należy go ponownie nasączyć olejem. Należy wtrysnąć olej do każdej fałdy filtra powietrza. Każdą z fałd powinno spryskać się tylko raz. Po nasączeniu należy odczekać 10 minut i pokryć olejem wszystkie pojawiające się białe miejsca.

 

8. Nasączanie olejem z butelki

Położyć 2 warstwy oleju na każdej fałdzie.

 

9. Wskazówki dotyczące nasączania olejem

Nigdy nie należy używać filtra powietrza K&N bez oleju ( pozbawiony oleju filtr nie zatrzyma brudu). Należy używać wyłącznie oleju do filtrów K&N. Olej do filtrów powietrza K&N składa się z olejów mineralnych i zwierzęcych oraz jest zmieszany ze specjalnymi polimerami, aby stworzyć skuteczną barierę. Czerwony barwnik dodaje się by łatwiej widać było naoliwione miejsca. Barwnik może wyblaknąć ale olej pozostanie i nadal będzie filtrować powietrze.

NIGDY NIE UŻYWAĆ PŁYNU DO PRZEKŁADNI AUTOMATYCZNYCH

NIGDY NIE UŻYWAĆ OLEJU SILNIKOWEGO

NIGDY NIE UŻYWAĆ OLEJU NAPĘDOWEGO

NIGDY NIE UŻYWAĆ WD-40, LPS I INNYCH OLEJI LEKKICH

 

10. Powtórny montaż.

Należy ostrożnie powtórnie zamontować wkład K&N. Należy upewnić się, że wkład jest dobrze umiejscowiony w obudowie. Nałożyć pokrywę sprawdzając czy jest w odpowiedniej pozycji. Dokręcić wszystkie śruby, zatrzaski, nakrętki lub uchwyty zgodnie z instrukcją.

 

11. Nie wyrzucać

Na obudowie filtra umieścić nalepkę "Nie wyrzucać" (dołączoną do każdego wkładu K&N). Należy upewnić się, że nalepka znajduje się w dobrze widocznym miejscu aby mechanik łatwo ją dojrzał.

 

12. Wskazówki dotyczące użycia

Dokonywać przeglądów co 20 - 30 000 km przy użytkowaniu w ruchu miejskim. Dokonywać częstszych przeglądów gdy samochód eksploatowany jest poza drogami publicznymi lub w warunkach silnego zapylenia. Należy pozwolić aby nagromadzony brud działał na naszą korzyść. Nie zaszkodzi on osiągom, a pomoże filtrować powietrze.

 

UWAGA - Wyjątkowo drobny pył (poza drogami publicznymi) może wyssać olej z wkładu. Może wystąpić konieczność częstszego nasączania olejem czystej strony filtra. Dla dodatkowej ochrony można użyć uszczelniają- cego smaru K&N na gumowe wykończenia wkładu. Do obsługi filtra powietrza K&N stosować tylko produkty polecane przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...