PGR Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 Tak się zastanawiam... W jakim celu do jednocylindrowego silnika podpina się dwa gaźniki :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 Aby tłoki przepustnicy podciśnieniowej nie były takie ciężkie i szybciej się podnosily... czyli nie powodowały opóźnienia podczas dodawania gazu, które i tak wystęuje w porównaniu ze sprzętami z przepustnicą sterowaną bezpośednio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 23 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 No i wszystko jasne... PZDR 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiśnia Pawel Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 a jesli w oby gaznikach są przepustnice sterowane bezposrednio?? :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 23 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 I tylko ze względu na przepustnice daje się dwa zamiast jednego :?: Chyba są jeszcze jakieś zalety takiego rozwiązania bo wady też na pewno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 Np. DR600 i podobne ma dwa gaźniki, z których jeden jest mechaniczny, a drugi podciśnieniowy. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 23 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 No dobra i co to daje :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 To że jeden działa otwierając przepustnicę mechanicznie nawet na niskich obrotach, a drugi w pewnym sensie sam dozuje ilość paliwa i powietrza w zależności od zapotrzebowania, co jest główną zaletą gaźników podciśnieniowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 23 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 Minusy to większa waga takiego układu, większa komplikacja i większe koszty produkcji i serwisu i pewnie większa awaryjnosc bo wiecej elementow.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 PGR, zerknę jutro w serwisówkę, to Ci powiem więcej, teraz jestem zbyt na to zmęczony :-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 23 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2005 Spoko :!: więc czekamy do jutra 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2005 Były stosowane wcześniej dwa gaźniki mechaniczne dla jednego cylindra.Konstruktorom chodziło o łatwy rozruch kopniakiem bo wtedy pracowała tylko jedna gardziel o małej średnicy i w tym gażniku tylko był układ wolnych obrotów a drugi gaźnik miał tylko przepustnicę i dyszę główną ale działał z opóźnieniem poprzez sprężynę i dopiero po odkręceniu manetki do końca otwarte były oba gaźniki. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 26 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2005 gażniku tylko był układ wolnych obrotów a drugi gaźnik miał tylko przepustnicę i dyszę główną ale działał z opóźnieniem poprzez sprężynę i dopiero po odkręceniu manetki do końca otwarte były oba gaźniki Właśnie podobnie jest w DR600, z tym ze drugi gaźnik jest podciśnieniowy. O ile pamietam ( ;) ), przepustnica obrotowa tego drugiego gaźnika otwiera się póżniej, tak jak napisałeś. Moim zdaniem poprawia to moment obrotowy w niskim zakresie, podobnie jak V-tec w Hondzie VFR, która to pracuje w niskim zakresie na 4 zaworach dolotowych, a nie 8. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.