Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jezeli to model CB to 350 robili tylko do 75 roku w 76 pojemnosc wzrosla do 360 ccm.

Tak ze cos jest nie tak z rokiem lub modelem - pomogla by wiadomosc czy hamulec przedni jest bebnowy czy tarczowy.

W kazdym razie oba motorki to 2 cyl z jednym walkiem w 2 zaworowej glowicy, krecace sie do 11 tys obrotow - szczyt prostoty i funkcjonalnosci.

Maja kolo 35 KM i chodza pod 150 km/h.

Glowne problemy to korozja wydechow, pekanie kroccow gaznikow zuzycie glowicy, lancuszka i napinacza rozrzadu, niezbyt wydajne ladowanie, ktore wystarcza jezeli nie przesadzamy z zarowkami w przedniej lampie i pilnujemy stanu baterii.

Dla mnie pod koniec lat 70 tych byla to pierwsza japonia, do ktorej nie musialem sie dotykac przez 2 sezony, nie cieknaca i z takim momentem i przyspieszeniami ze ze swiatel zostawiala wszystkie owczesne demoludy i wszelkie wynalazki przerabiane z ruskow czy weteranow, samochody - no krotko mowiac wszystko co wowczas w PRL jezdzilo oprocz wiekszych w miare wspolczesnych motocykli moich kolegow z warszawskiego Skorpiona.

 

Adam M

PS. Tylne amorki warto wymienic na dobre, wspolczesne np Hagon, kupic najlepsze opony i zestaw napedowy. To wszystko nie zuzyje sie przez dobrych kilka lat - koszty utrzymania tego motorku sa minimalne.

I warto ten motocykl trzymac - egzemplarze w dobrym stanie zaczly isc w gore tutaj w Ameryce i pojda w cenie jeszcze wyzej - po prostu trzeba kilka lat poczekac.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze swej strony ze motocykl jest czuly na jakosc benzyny u mnie kupienie na podejrzanej stacji skonczylo sie wymiana prawie calego srodka silnika. Z ladowaniem jest troche problemow- podstawa to stan akumu, dobry regulator napiecia i nie nadpalone uzwojenia alternatora. Na temat 2-cyl. 350- tek wiem bardzo duzo- mialem CL 350 z 1970 roku(scramblera), do szosowej jazdu trzeba pokombinowac z gestoscia i iloscia oleju- z tym ze uwaga w roznych rocznikach i typach byly 4 rodzaje amortyzatorow- najwieksze roznice byly miedzy wersjami z hamownia bebnowo z przodu a tarcza z przodu.

Z danych technicznych: V max(zmierzona w tescie)-104mph- , przyspieszenie 0-400m: 15,04s. Moc 36KM/10 000 , CL-33KM-9500. Najbardziej poszukiwana wersja jest SL 350 "Motosport"- cos w rodzaju szybkiego enduraka. Byla jeszcze wersja 4-cylindrowa- osiagi mimo sugerowanej wiekszej mocy- miala nizsze- 32KM- 150 km/h- i byla ciezsza o 20 kg od 2-cylindrowki.Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat malej Fourki niewiele moge powiedziec- ja mialem 2- cylindrowka, jesli to Fourka to rzeczywiscie w 1978 roku jeszcze byla produkowana. Proponuje linki www.cbfourclub.de i w linkowniach znajdz reszte n/t, aha jeszcze www.umgweb.com i w users trzeba szukac, albo Hondach. Ja mam duza Four-ke SOHC i powiem szczerze ze nie mialem z tym sprzetem nigdy problemu, podstawa to czeste sprawdzanie luzow zaworowych, co 3000 (ja tam czesciej wymieniam- stac mnie- a co) wymiana oleju z filtrem, i korekta(jesli trzeba) zaplonu. Trudno u mnie zsynchronizowac gazniki ze wzgledu na specyficzna konstrukcje- ale daje rade. Podobnie trzeba postepowac z 350-tka. U mnie motorek pali ok. 4,2- 7,5 l/100km, i od wymiany do wymiany nigdy nie dolewalem oleju. Silnik jest troche glosny w stosunku do nowszych sprzetow, ale czego sie spodziewac po lancuchach rolkowych w rozrzadzie i przekladni pierwotnej. Jesli silnikowo 350- jest ok. to nalezy skupic sie na ukladzie jezdnym- i nie experymentowac z szerokimi kapciami- raczej usztywnienie wahacza, lepsze amorki tyl i poprawa przodu. To chyba tyle. Pozdr. Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...