Hamba Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 Temat z pogranicza Przy piwie a Mechaniki ogolnej. Mam taki problem - slizga mi sie dzwignia do zmiany biegow na walku- wielowspust na walku wychodzacym z silnika sie starl delikatnie i czasami przy zmianie biegow dzwignia pojedzie troche za wysoko , troche za nisko. Jako ze juz mnie troche to irytowalo postanowilem zasiegnac rady trzech ludzi odemnie z wydzialu ( Mechatronika)A - doktor, wykladowca Podstaw Technik Wytwarzania- pracowal w FSO bodajzeB - czlowiek bedacy pracownikiem zakladu dzialajacym u nas przy uczelni spedzil ponad 20 lat przy tokarkach, frezarkach - posiadajacy podobno ogromna wiedze z zakresu wytwarzania roznego rodzaju elementowC - znowu doktor prowadzacy przedmiot Podstawy Konstrukcji Urzadzen Precycyjnych , mlody czlowiek, dodatkowo jego hobby sa motocykle Pytanie bylo proste jak zaradzic tymczasowo slizgajacej sie dzigni do zmiany biegow, bez wyjmowania tego walka na ktorym jest mocowana ( nie chcialem rozbierac silnika) Odpowiedzi :twisted: :A- Dorobi pan taka tulejke z wielowpustem wcisnie pan na chama ( na wcisk :) )na waleczek , dodatkowo kupi pan dzignie o wiekszej srednicy. Innego rozwiazania nie widze. Odpowiedz zla :( bo nie moge zwiekszyc srednicy walka , bo pozniej nie zdjalbym pokrywy silnika jak bym np. chcial zmienic linke od sprzegla. Profesor gdy mu to powiedzialem, stwierdzil ze nie widzi innego wyjscia bez wyciagania walka B- Nawierci pan na dzwigni otwory pod wkrety ktore dochodzily by panu az do waleczke ( moze pan dodatkowo przyszlifowac walek tak zeby wkrety wchodzily troche w material ). Powinno wystarczyc Odpowiedz calkiem niezla, tylko niestety brak dostepu do narzedzi. C- Taaak? a jaki to motocykl? XS 400 to nie enduro? Hmm myslalem ze enduro. Wezmie pan folie aluminiowa ( np. taka spozywcza, albo inny material ktory latwo sie panu dksztalci nawinie pan na waleczek) na to nalozy pan dzwignie i bedzie elegancko. Chyba najlepsze rozwiazanie :( Jutro ide kupic folie aluminiowa :) Ciekawy jest sposob patrzenia na ten sam problem roznych ludzi. Okazuje sie niestety, ze starszy stazem wykladowca nie potrafil mi nic praktycznie polecic. Troche lepiej wyszli na tym czlowiek z duza wiedza praktyczna, a juz najlepiej poradzil mi mlody wykladowca , sam interesujacy sie motocyklami ;) A moze wy macie jakies pomysly na inne rozwiazanie tego problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 Jeżeli ząbki starły się tylko pod dźwignią, to może przesunięcie dźwigni w bok na wałku. Tulko nie wiem w jaki sposób dzwignia jest zaciskana na wałku- vzy jest możliwy ruch w bok.Jeżeli sie nie da to spróbowałbym podłożyć cienką blaszkę miedzianą lub aluminiową i zacisnąć, tak jak z folią alu. Tylko blacha się nie rozedrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 A ja mam jeszcze inny pomysł. Naciąć mocniej rowek na dzwigni ( ten który zaciska się podczas skręcania śrubką dzwigni) i poprostu mocniej ją skręcić. Połoczyć to ew. z radą osoby C i będzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 a jaki jest najczęściej stosowany sposób doraźnej naprawy?-mały heft i sprawa załatwiona :lol: Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz01 Opublikowano 18 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2005 a jaki jest najczęściej stosowany sposób doraźnej naprawy?-mały heft i sprawa załatwiona :lol: O Matko Boska !! 8O Metoda zaproponowana 2 posty wyżej na pewno wystarczy , u mnie to samo miałem trzy lata temu i po takim szerszym nacięciu szczeliny umożliwiającej ściśnecie dzwigni na wałku dźwignia działa poprawnie do dziś pomimo kilkukrotnego ściągania i zakładania.Łukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.