Skocz do zawartości

Honda NTV--zalewanie swiec


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Moj problem pojawil sie po tzw rutynowym serwisie w warsztacie motocyklowym. Jak go odstawialem wszystko bylo OK, teraz mecze sie co rano z grzaniem moto juz od wielu tys km.

 

Otoz przy odpalaniu zimnego silnika na ssaniu przez ok 10s wszystko jest OK, ale po tym czasie moto zaczyna pracowac na 1 cylindrze (tylnym). Pierwsze kolanko jest zimne. Swiece po wykreceniu z pierwszego sa zalane. Moto tak sobie pyka na tym pelnym ssaniu ok 1000obr/min, po zmniejszeniu ssania kolanko pierwszego garnka zaczyna sie nagrzewac ale ciagle zle pracuje i obroty sie nie zwiekszaja. Wystarczy jednak wylaczyc ssanie i przytrzymac silnik na obrotach samym "gazem" aby zobaczyc przez chwile chmurke dymu z tlumika i uslyszec takie" przepalanie". Trzymam moto przez chwile na gazie 1,5 tys/obr i dalej wszystko jest juz OK. Ladnie pali, jak jest cieply nie ma zadnych klopotow.

 

Gdzie tkwi przyczyna? Czy to cos z linka ssania? Poziom paliwa jest raczej OK, iglica nie ma mozliwosci regulacji, srubki od skladu mieszanki sa wykrecone o 0,5 obr wiecej niz zaleca instrukcja (zimne moto szybciej zaczyna rowno pracowac).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne świadczy, to o przylewaniu tylnego cylndra na ssaniu. Sądzę,że to tylko tego wina gdyż inaczej motocykl nie pracował by poproawnie po rozgrzaniu. Sugerował bym wyciągnąć gaźniki, wykręcić przepustniczki ssania i zobaczyć w jakim stanie sa ich uszczelnienia (różne stosuje sie tam systemy). Możliwe że coś się skaszaniało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzis wyjalem przepustniczki ssania ale bez wyciagania gaznikow. Obie maja jednakowy luz na lince gumka ktora przylega do gaznika wyglada OK. Do gaznika wchodzi mala igliczka (z tej przeputnicy ssania). Czy moze byc cos nie halo wewnatrz gaznika z ukladem ssania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak:

--silnik poza faza grzania pracuje OK

 

--swiece maja dobry kolor,moze te z przedniego garka ciut,ciut ciemniejsze

 

--Jak wylacze ssanie i raczka gazu obroty ustabilizuje na 1500 to slysze takie "przepalanie' przez chwile, czarny dymek (tak ze 3s).

 

--Problem pojawil sie na drugi dzien po rozbieraniu i czyszczeniu gaznikow wiec to nie kwestia przebiegu.

 

Do Sitarsa:

Mam kolege,ktory maluchem przejechal ponad 100kkm,buda zgnila a silnik jest dyl. Wiec dlaczego w japonskim motocyklu trzeba juz myslec o jakims remoncie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnieli czyscic dysze ssania, i wolnych obrotow, ja tam najpierw jeszcze raz przeciscilbym gazniki, i dopiero potem bral pod uwage inne mozliwosci( np. cos z modulem- iskre mozna sprawdzic kupujac"swiecace" fajki do swiec- jak cos nie gra widac ze iskra slabnie - mozna sie domyslac problemu cewkowomodulowego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...