Gość Anonymous Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Zaczelo sie od wnikliwego ogladania pewniej Hondy CB 750 jakies poltora roku temu. W oczy rzucilo mi sie zdecydowanie mocniejsze zuzycie tylnej tarczy niz przednich. No ale odpowiedz z mojej strony byla jedna"Pewnie koles co nia jezdzil uzywal tylko tylnego hamulca, co za gosc :P ". Po pewnym czasie ja kupilem sobie taki sam motocykl, tylko ze ze wzgledu na przebieg, tarcze wygladaly praktycznie jak nowe. Nakrecilem troszke km, i u mnie pojawilo sie to samo zjawisko-przednie tarcze dalej wygladaja jak nowe, a tylne maja miejscami glebsze rysy. Pomyslalem ze Honda daje gorsze tarcze na tyl, tym bardziej ze uzywam glownie hamulca przedniego, tylnego raczej sporadycznie. Ostatnio ogladalem pewne :P slynne felgi ze slynnego motocykla wloskiego...a tu tak samo, tylna tarcza duzo bardziej zuzyta niz przednie! Wlasciciel twierdzi ze tez hamuje glownie przodem :P No to szybko zajrzelismy w kolejny japonski motocykl ktory byl pod reka- a tu to samo! Moze mi ktos wyjasni dlaczego tak sie dzieje? Czemu tylna tarcza zuzywa sie mocniej niz przednie, i to pomimo duzo mniejszego wkladu pracy w wyhamowanie motocykla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 A wiesz, dopiero teraz sobie przypomniałem, że w mojej hondzie jest tak samo ! Myślałem że mam lekko zapieczone hamulce. Może to jest skutek tego , że na tylne koło leci cały syf poderwany przez motocykl, dodatkowo klocki tylnego znajdują się w wirze powietrza, a nie w przedmuchu - jak klocki przedniego i cały syf spokojnie sobie osiada ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 A co z różnicą w wymiarach? Mała tarcza wymaga aby osiągnąć skuteczność silniejszego docisku. To powoduje analogicznie do tokarki mocniejsze "wybieranie" materiału. Ponadto styk klocki tarcza jest mniejszy niż z przodu bo klocki są mniejsze więc naciski powierzchniowe sią jeszcze większe. Wg mnie w tym należy szkuać wytłumaczenia tego zjawiska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 A oprócz tego tarcza z tyły jest zawsze dużo mniejsza. Ale też wydaje mi sie, że to przez ten cały syf który zbiera na siebie w czasie jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Ale z drugiej strony do zblokowania tylnego koła podczas hamowania potrzebna jest duzo mniejsza ingerencja zacisku niz jak sie to ma z przodu, wiec tak naprawde tylna tarcza nigdy nie jest tak mocno sciskana jak przednia, jest mniejsza ma mniejsze klocki ale i tak zawsze daje łatwo rade zablokowac kolo, mnysle ze nie chodzi tu o rozmiary i sily ale prędzej o warunki pracy... :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Ale z drugiej strony do zblokowania tylnego koła podczas hamowania potrzebna jest duzo mniejsza ingerencja zacisku niz jak sie to ma z przodu' date=' wiec tak naprawde tylna tarcza nigdy nie jest tak mocno sciskana jak przednia, jest mniejsza ma mniejsze klocki ale i tak zawsze daje łatwo rade zablokowac kolo, mnysle ze nie chodzi tu o rozmiary i sily ale prędzej o warunki pracy... :?[/quote']pójdźmy na kompromis, połączmy konstrukcję i warunki pracy i mamy tego efekty :PPZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Mimo wszystko chyba należy podejrzewa oszczędności u podstaw czyli w fabryce i zastosowanie innego rodzaju stali na tylne tarcze w motocyklach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 To jest chyba najbardziej prawdopodobne. Ciekaw jestem jak sie przedstawia sprawa w choperach gdzie hamuje sie, przede wszystkim tyłem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Tam sprawa wygląda tak, że w większości mają bębny z tyłu a więc porównanie nie za bardzo da się zrobic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 najgorzej to moze to wygladac w enduro, ktore maja tarcze rowniez z tyłu.tak tez jest u mnie, tylna jest duzo bardziej zjechana niz przednia, mozliwe tez ze przez niedbalstwo poprzedniego wlasciciela. w przypadku enduro wystarczy popatrzec na "brudne fotki" :buttrock: tył motocykla jest zawsze 2 razy brudniejszy niz przod wiec i tarcza bardziej dostaje przez ten syf. w dodatku przednie tarcze czesto maja plastikowe "ochraniacze" przed brudem a tylne ich nie maja Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Mysle ze to chyba rozwiązuyje nasze dywagacje, skad sie biorą rowki i szybsze zużycie tarczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Też mi sie tak zdaje. Wiemy już wszystko i tyle z tematu. Chyba zaczne sie cieszyć że mój motor ma bębny :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.