Gość caesare Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Zamówiłem w sklepie internetowym świece NGK BPR 7 ES (do Virago 750), a przysłali mi świece BPR 7 E. Czy mogę je założyć do mojego moto? Czy jest jakaś różnica?Wielkie dzięki za pomoc!Cez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Bo świece do motocykli powinieneś kupować w serwisie motocyklowym a nie u internetowych oszustów.W Twoim przypadku świece do Virago dostaniesz w salonie Yamahy.Montowanie do motocykla świec samochodowych to poprostu wycieranie dupy szkłem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Właśnie, bo takie świece (NGK BPR 7 E) w ogóle nie występują w bazie danych firmy NGK :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Stary produkt kupowany na wagę. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Oznaczenie ES oznacza święcę z długim gwintem, a E z krótkim, Efekt taki że świeca wkręci się do połowy grubości ściany głowicy i tam będzie skakała iskra. Warunki zapłonu mieszanki w tym miejscu to koszmar, a wypalenie gwintu to potem grubsza robota warsztatowa. Wyrzuc to w cholere i kup świecę w sklepie lub salonie. Ja kupuję w sklepie samochodowym w Komorowie, właściciel sprowadza mi świece, olej, klocki ale ma katalogi produktów i tam sobie patrzymy. Co ciekawe, taniej niż w Larssonie. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekc Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=48244635 Drugie pudełko od prawej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekc Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2005 Oznaczenie ES oznacza święcę z długim gwintem' date=' a E z krótkim[/quote'] Tak nie do końca .Oznaczenie E za cyfra oznaczająca wartość cieplną faktycznie oznacz długoś gwintu w tym przypadku 19.0mm ale S oznacza miedziany rdzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość caesare Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 No tak Panowie, za wszystkie, również za te ironiczne odpowiedzi, bardzo dziękuję. Wiem, że świec do motocykla w samochodowych sklapach mam już nie kupować. Ale nadal nie wiem, czy świecę do Virago 750 mogę założyć, czy nie, skoro na jej opakowaniu (tak jak wiadać też w tej aukcji na Allegro) jest wyraźnie napisane V-line No 19 - BPR 7 E (= BPR 7 ES). Czy miedziany rdzeń cokolwiek zmienia, jeśli parametry są identyczne?Pozdrowienia,Cez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekc Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Śmiało wkręcaj. :lapagora: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2005 Nie słuchaj oszołomów o długości gwintu i innych czarów.Swiecy samochodowej NIE można montować w motocyklu. jest wyraźnie napisane V-line No 19 - BPR 7 E (= BPR 7 ES). BPR 7 E nie jest świecą V-linea kolega HUN 660 niech poczyta dokładnie katalog NGK i nie wypowiada się na forum o rzeczach o których nie ma pojęcia. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Kolega Duek Piotr Spec Mechanik, zna się na motocyklach , ale chyba świecy do samochodu na oczy nie widział. A dlaczego, bo wygląda tak samo, ba nawet oznaczenia ma takie same, tylko trzeba o tym wiedzieć. Producent tworząc świecę o określonych parametrach określa pojazdy do jakich mogą być używane. I wielokrotnie taka sama świeca pasuje do samochodu i motocykla. Jeździłem swego czasu Virago 535 i tak się złożyło że jak nadszedł czas zmiany świec to okazało się że zapasowe świece Championa, które miałem do Corsy z silnikiem C12NZ są wymienione wśród zalecanych świec w oryginalnej instrukcji Yamahy. Niestety nie podam oznaczenia, bo nie pamiętam, było to kilka lat temu. PS. Wiek i ilość gwiazdek w profilu użytkownika nie upoważniają nikogo o wyrażaniu swojej niepochlebnej opini o innych forumowiczach.Jeżeli kolega DarekC sprostował moją wypowiedź to się nie wypowiadaj, bo sam nie udzieliłeś żadnej odpowiedzi z której mógłby skrzystać Caesare. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Robisz to chyba złośliwie abi forumowicze niszczyli swoje motocykle kolego Hun660.Do swojego motocykla możesz wkręcać nawet gromnice babci ale najpierw sprawdź sobie katalog świec NGK i poczytaj co oznaczają te wszystkie literki.Jak osobiście chcesz wytrzeć szkłem własną dupę to Twoja sprawa możesz tylko nie wprowadzaj w błąd na forum innych.Niektórzy młodzi ludzie chcą korzystać z tego forum bezpiecznie i przy okazji uczyć się o swoich ukochanych motocyklach.Wypowiadasz się w imieniu producenta świec z takim przekonaniem że inni mogliby Ci nawet uwierzyć.Mechanicy z epoki młotka i przecinaka powinni mieć swoje forum i wypowiadać się autorytatywnie jak długo zajęło im zjebanie własnego motocykla. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2005 A czy Ty umiesz czytać co napisali inni? To powtórzę: jeżeli napisałem źle o danej świecy a następny forumowicz (DarekC) mnie poprawił to mu nie proponuję szkła zamiast papieru toaletowego. Uznaję racje innych. Po to jest forum. Poza tym napisałem żeby wyrzucił i kupił w salonie prawidłową świecę, nie napisałem jakiej marki i z jakim oznaczeniem. Dotarło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2005 no dobra - a dajcie jakies powody dla których nie można stosowac swiec samochodowych w moto. Z góry dzieki Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aygor Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Od dłuższego czasu ujeżdżam Virago 1100. Każdy sezon zaczynam od wymiany świec zapłonowych w swoim moto. Zawsze są to NGK i zawsze były to BPR 7ES. W tym sezonie serwis za pośrednictwem, którego robię zakupy sprowadził świece BPR 7E. Również zauważyłem różnicę i zacząłem drążyć. Jest to świeca, którą stosuje się w motocyklach Yamaha. Właśnie ten typ świec zaleca od jakiegoś już czasu do tego typu modelu silnika. Mało tego, stosują je do pierwszego montażu. Ja zamontowałem, zrobiłem już parę km. Jest OK.Jeśli masz jakieś wątpliwości zasięgnij języka w wyspecjalizowanym serwisie Yamaha, a innym radzę więcej luzu. Pozdrawiam wszystkich i do rychłego spotkania na trasie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.