Skocz do zawartości

Blokady Dt125r


Rekomendowane odpowiedzi

Dzialanie YPVS : po wlaczeniu zaplonu testowy ruch prawo-lewo i zatrzymanie w pozycji pelnego otwarcia. Po uruchomieniu silnika maksymalne przymkniecie. Wraz ze wzrostem obrotow stopniowe otwieranie zaworu (poczatek otwierania przy ~6000rpm, pelne otwarcie ~8000rpm)

 

W silnik sterujacy wbudowany jest czujnik polozenia zaworu (jesli komus silnik "wariuje"- moge temat rozwinac), wiec po demontazu/montazu nalezy wlaczyc na chwile zaplon - zatrzyma sie w polozeniu "pelne otwarcie"

 

Zawor : pelne otwarcie ~3mm w lewo od punktu podawanego przez instrukcje obslugi/serwisowke (najlepiej zdjac dyfuzor i sprawdzic palcem). Z takim ustawieniem, rozwiercona dysza glowna i zwiekszonym dolotem powietrza do filtra ciag na 6 do prawie 10000rpm (zebatki 15/57)

 

Mam DT z 1997r ( 1 2 3 ) :

fabrycznie linki byly skrzyzowane,a zawor obrocony o 180 stopni. Przy prawidlowo ustawionym zaworze linki nalezy przepiac w polozenie rownolegle (najlepiej zdjac gumowa oslone z silnika sterujacego i sprawdzic kierunek obrotu przy zwiekszaniu obrotow silnika : u mnie jest to ruch w lewo, a podobno zdarzaly sie silniki sterujace pracujace w druga strone - wowczas linki powinny byc skrzyzowane).

 

Blokada "80km/h" przy liczniku napedzanym linka dziala w ten sposob,ze w liczniku jest magnes obracajacy sie wraz ze wskazowka szybkosciomierza, powodujacy zwieranie blaszek w jak to nazwal robak "kontaktronie". Jak znajde chwile czasu (i licznik, bo gdzies sie zawieruszyl), sprawdze jak to dokladnie dziala (robak- sprobuj po prostu wyjac to cos z licznika bez odpinania przewodow).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LesniK napisał:  

(najlepiej zdjac dyfuzor i sprawdzic palcem).  

 

A czy to bezpieczne pchac palce do cylindra przy 8 tysiacach  . Lesniak, a co powoduje obrocenie zaworu o 180"?? W jaki sposob sprawdzic czy jest dobrze ulozony?

Wystrczy zdjąć ten dekilek z boku co jest na zworze i widac jak sie otwiera.

 

 

Nie wiem czy to dobry sposób ale ja mam ten cały YVPS czy jak to tam idzie  , kompletnie odłączony..nie ma tam żadnych linek,

Zrób ten zawór a zobaczysz jak przyjemną charakterystyke silnika daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to nazwal robak "kontaktronie".

tak to nazwal najlepszy (podobno) elektryk w miescie. oczywiscie z blokada sobie nie dal rady :P

 

(robak- sprobuj po prostu wyjac to cos z licznika bez odpinania przewodow).

o ktorych przewodach mowisz? o tych przylutowanych do kontaktronu?

w sumie to ten kontaktron sie zerwal i juz go nie podlaczylem :P w dodatku linka predkosciomierza jest zerwana :oops: :P może to tez ma jakies znaczenie

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to bezpieczne pchac palce do cylindra przy 8 tysiacach

Masz 10 - jednego Ci szkoda? :-) .

...co powoduje obrocenie zaworu o 180"??

Fabrycznie jest zalozony odwrotnie jako jeden z dlawikow.

W jaki sposob sprawdzic czy jest dobrze ulozony?

Przy _zgaszonym_ :-) silniku , zdjetym deklu z zaworu i zdjetym dyfuzorze paluchem wetknietym w kanal wylotowy cylindra ustawiasz zawor w pozycji otwartej

Wystarczy zdjąć ten dekielek z boku co jest na zworze i widac jak sie otwiera.

Raczej widac jak sie obraca - u mnie calkowite otwarcie zaworu palcem powoduje, ze wciecie na plastiku do ktorego sa przymocowane linki sterujace nie pokrywa sie idealnie (wg serwisowki powinno) z otworem w obudowie. Takie "bazowanie" wystarczy zrobic raz i zapamietac/zaznaczyc polozenie plastikuwzgledem otworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ci dziwnie chodzi na wysokich obrotach (strzela) to moze masz swiece z przebiciem, ja mam NGK i troche juz nawala bo stara jest i czasami sobie strzeli przy odpalaniu

, kumplowi w DT strzela i dziwnie chodzi przy wysokich obrotach przez to ze swieca ma przebicie i nastepuje samozaplon

 

najlepiej wykrec swiece i looknij czy nie ma przebicia na bok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ci dziwnie chodzi na wysokich obrotach (strzela) to moze masz swiece z przebiciem, ja mam NGK i troche juz nawala bo stara jest i czasami sobie strzeli przy odpalaniu  

, kumplowi w DT strzela i dziwnie chodzi przy wysokich obrotach przez to ze swieca ma przebicie i nastepuje samozaplon  

 

najlepiej wykrec swiece i looknij czy nie ma przebicia na bok

to na pewno nie jest wina swiecy ani innych takich rzeczy :!: mialem juz wiele swiec i na kazdej to samo. to przerywanie jest tak charakterystyczne , że jestem pewny że to wina zablokowanej kostki CDI

 

 

http://www.members.lycos.co.uk/robakpoland...ntaktron_p2.jpg

tu jest zdjecie kontaktronu, moj wygląda podobnie, jest umieszczony na takim kawalki bialego blastiku, nie ma tych drucikow poza szkiełkiem a w srodku są 2 blaszki (ktore w pewnym momencie sie zwierają). to wszystko umieszczone jest pod obudowa predkosciomierza. czy ktorych z uzytkowników DT 125 mial/ ma takie cos takiego?

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hymmm nie miałem DT, ale tyćke bawiłem się elektroniką ( tyćke, ale na tyle by poznać działanie kontaktrona ) czyli tak... do wskazówki przyczepiony jest magnes... i jak on .... a dupa nie chce mi się pisać... Robak odezwe się na gg :P jak coś z tego wypłodzimy to dam znać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to na pewno nie jest wina swiecy ani innych takich rzeczy mialem juz wiele swiec i na kazdej to samo. to przerywanie jest tak charakterystyczne ' date=' że jestem pewny że to wina zablokowanej kostki CDI

 

 

http://www.members.lycos.co.uk/robakpoland...ntaktron_p2.jpg

tu jest zdjecie kontaktronu, moj wygląda podobnie, jest umieszczony na takim kawalki bialego blastiku, nie ma tych drucikow poza szkiełkiem a w srodku są 2 blaszki (ktore w pewnym momencie sie zwierają). to wszystko umieszczone jest pod obudowa predkosciomierza. czy ktorych z uzytkowników DT 125 mial/ ma takie cos takiego?

Zwarcie blaszek powoduje ograniczenie predkosci czy przeciwnie? Bo jesli ograniczaja predkosc to na chlopski rozum powinno sie wywalic kontaktron i kabli ze soba nie stykac i po blokaddzie :P(nie i wiem jak jest w praktyce bo bym musial zobaczyc jak to dziala)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwarcie blaszek powoduje ograniczenie predkosci czy przeciwnie? Bo jesli ograniczaja predkosc to na chlopski rozum powinno sie wywalic kontaktron i kabli ze soba nie stykac i po blokaddzie (nie i wiem jak jest w praktyce bo bym musial zobaczyc jak to dziala)

przeciez napisalem, że kontaktron sie zerwal i nie jest podlaczony, lezy na półce :P nie wiem , w ktorym momencie kontaktron sie "zwiera" , teraz te kabelki od niego sa rozlaczone, ale probowalem je zlaczyc => nic nie dalo :P

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze jedna ciekawostke

pamietacie jak pisalem, ze przy ostrym ruszaniu 1,2 i 3 bieg na maxa i po przerzcueni na 4 bieg moto zaczyna sie dlawic ("odcinac zapłon") i osiaga tylko 7 tys obrotow.

w przypadku kiedy jedziemy sobie spokojnie i nagle na 4 biegu dodamy gazu na maxa to moto dociaga na nim do 10 tys obrotow i dopiero wtedy odcina 8O troche to dziwne, co ? raz 10 a raz 7 tys

hmmmm ..... mozna wywnioskowac, że jest jakis kondensator, w ktorym zbiera sie energia pozwalajaca sie wkrecac silnikowi na 10 tys obrotow. starcza jej na 20-30 sekund maksymalnego otwarcia przepustnicy i po tym czasie sie totalnie rozladowuje i silnik wkreca sie tylko do 7 tys obrotow i przez to "odcina zaplon". natomiast jesli jedziemy na bardzo wysokich obrotach ale co chwile zmniejszamy otwarcie przepustnicy to kondensator sie "laduje" i starcza na dluzej mocy na te maxymalne obroty 8O

 

w sumie to wywnioskowalismy to razem z Błażejem_mtx (wielkie thx za pomoc :buttrock: )

wie ktos może , czy w kostce cdi lub jakims ukladzie z nią zwiazanym jest KONDENSATOR? (lub cos co moze dzialac na podobnych zasadach?)

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że jest jakis kondensator' date=' w ktorym zbiera sie energia pozwalajaca sie wkrecac silnikowi na 10 tys obrotow. starcza jej na 20-30 sekund maksymalnego otwarcia przepustnicy i po tym czasie sie totalnie rozladowuje i silnik wkreca sie tylko do 7 tys obrotow i przez to "odcina zaplon". natomiast jesli jedziemy na bardzo wysokich obrotach ale co chwile zmniejszamy otwarcie przepustnicy to kondensator sie "laduje" i starcza na dluzej mocy na te maxymalne obroty[/quote']

 

 

Nie nie nie... troszke namieszałeś :buttrock:

 

bo to by było tak... ( na moje oko ) magnes na wskazówce łapie kontaktron powyżej 7 tys obrotów... wtedy kondensator zaczyna się rozładowywać... załóżmy po tych 30 sek napięcie i natężenie spada... prąd nie przepływa przez obwodzik i przekaźnik zamyka obwód.. wtedy zapłon się odcina, aż spadną obroty poniżej tych 7 tys i on się rozłącza i z powrotem moto ma obroty....
ale później zrezygnowaliśmy z tego pomysłu :flesje: to by był za duży układ i za prosty do obejścia... to są jedynie gdybania.... bo ten czas po którym moto słabnie jest dziwny.... to mnie najbardziej zastanawia :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie: Czy jest taka mozliwosc zeby nie dalo sie zdjac blokady z modulu?? Tzn. chodzi mi o to ze aby odblokowac Yame' date=' trzeba zakupic nowy modul[/quote']

Z tego co wiem to ze wszytkich da sie zdjąć. Przynajmiej u mnie w miescie wszytskie jakie były zdejmowane teraz działaja w 100% dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

enduroguy napisał:

Ja mam pytanie: Czy jest taka mozliwosc zeby nie dalo sie zdjac blokady z modulu?? Tzn. chodzi mi o to ze aby odblokowac Yame' date=' trzeba zakupic nowy modul

 

Z tego co wiem to ze wszytkich da sie zdjąć. Przynajmiej u mnie w miescie wszytskie jakie były zdejmowane teraz działaja w 100% dobrze.[/quote']

No wlasnie a u nas koles dzwoni po calym swiecie i nadal nie wie jak to zrobic :roll: . Ostatnio dzwonil chyba do Holandii do Yamahy i tam po numerach silnika i ramy podobno doszli jaka jest blokada- niestety okazalo sie ze to co innego. Wg. mnie koles popelnia taki blad ze zamiast wejsc na DT125.de (tam jest chyba z 6 rodzajow blokad na predkosc) dzwoni do serwisow Yamahy. Mowil cos ze to DT na kraj w ktorym zdjecie blokady jest karalne wiezeniem i dlatego jest nie do odbokowania :roll: . MI sie wydaje ze to malo prawdopodobne. Teraz kumpel chce sprzedac Yamahe z tego powodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...