Skocz do zawartości

(enduro 50cc) Wymiana skrzyni czy zmiana zebatek???


dubey
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej - prosze o opinie: sprzet to Gilera Sioux '92 50 cc (mysle, ze taki sam silnik ma tez inna wloszczyzna, np Aprilia Tuareg 50), ma skrzynie 3-biegowa, ktora zdaje sie byc slabym ogniwem zestawu. Podczas jazdy - po ulicy - czuje, ze silnik dalby rade szybciej, zawieszenie tym bardziej, tymczasem brak 4-go (a moze tez 5. i 6.) biegu sprawia, ze jade 60 km/h.

Czy rozwiazaniem jest:

a. wymiana skrzyni (tylko czy to sie da gdzies kupic i oplaci sie)

b. zmiana zebatek

c. wymiana moto;)))

a moze d. zmiana zestopniowania (a moze sie osmieszam, bo to tylko w autach sie robi???)

oczywiscie wiem, ze najlepiej c. ale co z pozostalych polecacie?

czy przy wymianie skrzyni jest duzo zachodu, czy to tylko przelozenie bebechow i jedziemy?!?

wielkie dzieki, pozdrawiam

dub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może blokady nie zostały wszystkie sciągnięte ?

kurcze, nie wiem, ale sprzet jest tak stary, ze chyba ktos powinien na to wpasc wczesniej?!?

zreszta z moca nie jest chyba tak zle, mysle, ze po prostu elementy napedu nie sa ze soba idealnie zgrane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze to moto bylo gdzies blokowane na skrzyni ????

 

Jesli nie to w takim razie pozostaje Ci sprawdzenie czy sprzeglo sie nie slizga, jesli nie to wymiana zebatek z przodu na wieksza lub z tylu na mniejsza wtedy wiekszy v-max, gorsze przyspieszenie. Nie wiem ile powinien leciec Twoj sprzet moze po prostu ten typ tak ma ???? Jakies kombinacje ze skrzynia biegow odpadaja bo nigdzie nie znajdziesz zadnych czesci.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana skrzyni to jest pomysl nienajlepszy, zeby nie powiedziec do bani (chyba jeszcze nie wiesz co to sa dziury miedzy biegami). Pozatym wysoki koszt i co do efektow to tez nie jestem przekonany. Stare konstrukcje 2T nie maja takiej mocy zeby 4 bieg ciagnac. Zmiana zebatki to co innego (sam tak zrobilem). Pomysl tani, prosty do zrobienia, efektywny i nie ma nieprzewidzianych komplikacji. Zmien tylko przednia zebatke i sprawdz czy Twoj silnik jest taki mocny jak myslisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakies kombinacje ze skrzynia biegow odpadaja bo nigdzie nie znajdziesz zadnych czesci

ehhh, to chyba prawda. zmienie zebatki, polatam kilka miesiecy i hasta la vista, baby;)

chociaz szkoda troche, ze sprzet z takim fajnym zawieszeniem, a nie ma lepszych osiagow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana skrzyni to jest pomysl nienajlepszy, zeby nie powiedziec do bani (chyba jeszcze nie wiesz co to sa dziury miedzy biegami). Pozatym wysoki koszt i co do efektow to tez nie jestem przekonany. Stare konstrukcje 2T nie maja takiej mocy zeby 4 bieg ciagnac. Zmiana zebatki to co innego (sam tak zrobilem). Pomysl tani, prosty do zrobienia, efektywny i nie ma nieprzewidzianych komplikacji. Zmien tylko przednia zebatke i sprawdz czy Twoj silnik jest taki mocny jak myslisz

Jezeli to jest ten sam silnik co w aprili to znaczy że można zmienić skrzynie całkiem łatwo tyle ze nie jest to tanie. Te silniki wsytepowały w 3 i 4 biegowej wersji i kiedys mój znajomy zmieniał. Niestety dostac samą uzywana skrzynie jest bardzo ciężko . najlepiej jakby dostał taki silnik w wersji 6 biegowej ( tez minarelli) tylko od nowszych roczników ale to tez nie małe koszta beda wiec najtaniej pokombinowac zebatkami albo zmanić moto na inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli to jest ten sam silnik co w aprili to znaczy że można zmienić skrzynie całkiem łatwo tyle ze nie jest to tanie. Te silniki wsytepowały w 3 i 4 biegowej wersji i kiedys mój znajomy zmieniał. Niestety dostac samą uzywana skrzynie jest bardzo ciężko . najlepiej jakby dostał taki silnik w wersji 6 biegowej ( tez minarelli) tylko od nowszych roczników ale to tez nie małe koszta beda wiec najtaniej pokombinowac zebatkami albo zmanić moto na inne.

 

A wpasowanie skrzyni w rame, bo chyba kazda skrzynia jest inna i nie musi pasowac bezposrednio, pozatym na banx nie jest tak precyzyjna jak orginal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli to jest ten sam silnik co w aprili to znaczy że można zmienić skrzynie całkiem łatwo tyle ze nie jest to tanie. Te silniki wsytepowały w 3 i 4 biegowej wersji i kiedys mój znajomy zmieniał. Niestety dostac samą uzywana skrzynie jest bardzo ciężko . najlepiej jakby dostał taki silnik w wersji 6 biegowej ( tez minarelli) tylko od nowszych roczników ale to tez nie małe koszta beda wiec najtaniej pokombinowac zebatkami albo zmanić moto na inne.

 

A wpasowanie skrzyni w rame, bo chyba kazda skrzynia jest inna i nie musi pasowac bezposrednio, pozatym na banx nie jest tak precyzyjna jak orginal.

W jaką rame :?: Wymieniasz tylko wałki i mechanizm zmieniacza. Poprostu te silniki robili 2 werjach 3 i 4 biegowe tak jak w simsonie. Wiec to jest orginał. Wiem co mówie, widziałem to na własne oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc !

 

Nawet jak to te same silniki to tak jak to pisales - dostac ciezko, cena duza i jeszcze dochodzi rozmontowanie silnika. Jakbys tym moto Dubey chcial pojezdzic z 5 lat to moglbys sie nad tym zastanawiac - w innym wypadku nie ma to sensu pozostaje Ci zmiana zebatki z przodu na wieksza lub z tylu na mniejsza jak pisalem wczesniej.

 

Lechu chyba pomylilo Ci sie ze skrzyniami samochodowymi i od wiekszych moto tam masz skrzynie odzielnie, a nie w takich malych 2t

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla jasności 3 biegowa srzynia ma więsze dziury niż 4 !!

głupi simon 70m/h to ty 60m/h :> jesli noy silnik był montowany do całiem nowej ramy (zostały mienione rozpiętości wahacza przezto np. łcuch jest w innym miejscu) to moze być problem jeśli nie za bardzo to zmieniasz (a mo ze i nawet nie) uchwyty silnika :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla jasności 3 biegowa srzynia ma więsze dziury niż 4 !!  

głupi simon 70m/h to ty 60m/h :> jesli noy silnik był montowany do całiem nowej ramy (zostały mienione rozpiętości wahacza przezto np. łcuch jest w innym miejscu) to moze być problem jeśli nie za bardzo to zmieniasz (a mo ze i nawet nie) uchwyty silnika :clap:

Kurcze czytałem to ze 4 razy i nic nie rozumiem o co w tym poście chodzi.

Jakie dziury jak nowa rama?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to tak odczytałem:

 

"Dla jasności 3 biegowa skrzynia ma więsze dziury niż 4 biegowa.

Głupi simson jedzie 70km/h to ty 60m/h :>

Jesli nowy silnik był montowany do całkiem nowej ramy to moze byc problem, bo została zmieniona szerokość wahacza przez to np. łańcuch jest w innym miejscu

 

Reszte to za pierona nie moge roszyfrować.

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to tak odczytałem:

 

"Dla jasności 3 biegowa skrzynia ma więsze dziury niż 4 biegowa.

Głupi simson jedzie 70km/h to ty 60m/h :>  

Jesli nowy silnik był montowany do całkiem nowej ramy to moze byc problem, bo została zmieniona szerokość wahacza przez to np. łańcuch jest w innym miejscu

 

Reszte to za pierona nie moge roszyfrować.

Ja też to tak odczytałem ale nic z tego nie rozumiem i nie wiem o co chodzi :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...