Bronio Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Witam,Kupilem wczoraj Yamahe FZR 600 z 92 roku. Strasznie zaniedbany sprzet, ale i cena nie byla wysoka. Mam kilka pytan :1) Nie da sie jezdzic na drugim biegu... Tzn. - od ok. 3-4 tys obrotow motocykl kompletnie nie przyspiesza, a z silnika(?) wydobywają się odgłosy które mogę porownać - jakby jakieś zębatki były źle ułożone i napieprzały w siebie albo inne elementy, albo jakby wrzucić w nie kamień;) Ogólnie - głośne stuki - i od razu trzeba przerzucić na inny bieg. W jednym serwisie Yamahy powiedzieli że do wymiany są 2 zębatki i wodzik... w drugim, że usterke powoduje pęknięte zabezpieczenie przy zębatkach. Ktoś się spotkał już z tym problemem ? Co to może być, ile może kosztować ?2) Silnik czasem stuka... a najgorzej jest kurde jak jade np. na jedynce, bez gazu... wtedy coś głośno stuka, ma bardzo niskie obroty ( ok. 1 tys ) - i tak jakby za chwile miał zgasnąć. O co chodzi ?3) Kolejna usterka silnika... Czasem zdarza się tak, że na wciśniętym sprzęgle lub też na luzie z silnika wydobywa się... ciągły dźwięk, trudno go opisać, jakby pisk... przy podkreceniu na wyzsze obroty - cichnie, przy powrocie na niskie - znowu sie pojawia. Wylaczam moto - wlaczam - i przewaznie usterka mija... czasem trzeba wylaczyc/wlaczyc jeszcze raz.4) Wskaznik oleju jest w postaci takiego okraglego okienka ? Jaki powinien byc tam stan - u mnie jest tego oleju do polowy...5) Bardzo dziwne jest tez to - ze dzis ( temp. 6-7 stopni ) - nie moglem rozgrzac silnika... tzn. wlaczam na ssaniu, chodzi kilka minut, ruszam w droge... jezdze przypuscmy 20 min - a temperatura na wskazniku jest taka sama jak po minucie od zapalenia ( czyli w FZRce na poziomie przerwy w kresce skali - niziutko ). O co chodzi ?6) Jeszcze wczoraj motor chodzil jak powinien, jak burza... dzisiaj natomiast jakby mial polowe koni, przyspieszenie do setki w jakies 6-7 sekund... Czy to mozliwe ze poprzedni wlasciciel ( moto kupione w sobote) lal np. benzyne 98ke, bo ja do tego dolalem 95tke - i teraz tak sie dzieje ? Motor mial w baku gleboka rezerwe poprzedniej benzyny jak dolewalem 10 litrow 95ki. Czy tez dzieje sie tak bo moto nie rozgrzane (ale zeby az tak?)7) W tlumiku jest malutka ( srednica ze 2 mm ) dziurka, ok. 10cm od konca tlumika, z boku. Można z tym jeździć ?8 ) Silnik jak patrzylem - ma w miejscach laczenia jakies czerwone cos :P To znaczy ze byl uszczelniany ?9) Czy usterki w punktach 1-3 mogą być spowodowane koniecznością wymiany łancucha rozrządu i napinacza ? Jeśli nie - kiedy, przy przebiegu pokazywanym 40tys ( pewnie ma z 15 tys wiecej ) powinienem to zmienić? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Odp:1.Obstawiam to samo co 1 serwis. Prawdopodobnie skrzywiony, bądz pęknięty wodzik+powyłamywane zęby trybów. Sugerował bym szybką rozbiórkę silnika, gdyż może to doprowadzić do pękniecia jakiegoś trybu, bądz wpadniecia jakiegoś odłamka między zęby i zablokowania tylnego koła...miałem taki przypadek(identyko jak u ciebie).2.To może być wszystko....3.Coś o siebie trze- to pewne...4.Na okolo tego wskaźnika powinny być dwie kreski, jedna blisko góry, drugo dolu wziernika. Stan oleju powinien być pomiędzy nimi, najlepiej na tej górnej.5.To nie jest normalne! Sprawdz czy chlodnica jest ciepła. Jesli tak to masz walnięty czulnik temp, a jeśli zimna to termostat.6.Może być to wina benzyny, bo fazerka ma spore spręzanie i powinna być zalewana 98, chociaż nie wykluczone, zę koleś- sprzedawca przyszykowal ją tak aby wyjechala tylko za podwórko!7.Czy ta dziurka jest nawiercona czy jest, to jakieś mechaniczne uszkodzenie?8. Jest to sylikon i to czerwony! Ktoś już rozbierał ten silnik!9. Jańcuch powinien wytrzymać ok 40 tyś. Punkt 1 napewno nie jest spowodowany lańcuchem, 3 raczej też. 2 jest prawdopodobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronio Opublikowano 28 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 1. Przy całkowitym omijaniu drugiego biegu, bo tak tylko jeżdze na razie - zablokowanie tylnego koła tez jest prawdopodobne ? Fuck...2. A może jest to wina regulacji gaźników/zaworów ( nie znam sie kompletnie ) ?3. Mam wrażenie że to może byc jakiś... pasek ? który jest luźny... 4. Nie mam żadnych kresek... ale oleju jest chyba stanowczo za mało, bo jak dzisiaj po zimnej nocy sprawdziłem to stan jest na samiutkim dole.5. Jeśli czujnik - ile kosztuje nowy ? A jeśli termostat - ile kosztuje nowy ? 6. Powinna być zalewana 98 ?? Fuck... A jak teraz zalałem 10l 95ki - mam to wyjeździć do końca ? Czy wypompować ile sie da i zalać 98 ? 7. Wydaje mi się że to mechaniczne uszkodzenie... choć nie wykluczone że jest nawiercona. Jaka jest roznica?8. Tia... tak sie spodziewałem. No nic, czas go rozebrać po raz kolejny.9. Aha... dzieki za wszystkie odpowiedzi! I jeszcze jedno pytanie/prośba. Czy jest gdzieś do zamówienia manual do tej FZRki ?Albo jakakolwiek pozycja opisująca wszelkie zagadnienia techniczne, schematy wszystkich elementów itd. itd.Szukałem w dziale Dane techniczne na forum - i link już nie działa. Na allegro też nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 1. Niestety jest to możliwe, bo zawsze przechodzisz przez ten bieg, ponaddto kawałki trybów, które zapewne leżą na dnie miski olejowej czasami się od niej odrywają...mi koło zablokowało przy 80 i nie dało się wysprzglić silnika!2. Takie stukanie nia niskich obrotach jest zapewne spowodowane nadmiernym luzem elementów (może być to np kosz sprzęgłowy), gdyż częstotliść zapłonów jest niewielka, a i regulacja zapewne też nienajlepsza. Możliwe że po reg. gaźników, zaworów ta przypadłość ustąpi, niemniej nie ominie ci erozbiórka silnika!3.W tym silniku nie masz żadnego paska klinowego, więc nimoże on się ślizgać!4.Olej sprawdzaj przy motocyklu stojącym pionowo na kołach, na płaskiej powierzchni. Oleju powinno być blisko góry wziernika.5.Musisz zadzwonić do dilera.6.W takim sprzęcie powinna być 98, bo może dochodzić do samozapłonów, a coś takiego powoduje spalanie stukowe-samozapłon. Na forum nie znajdziesz manuala, musisz poszukać w googlach, powinno coś być, a może jakiś użytkownik z forum ma i byłby skłonny ci przesłać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 4. Nie mam żadnych kresek... ale oleju jest chyba stanowczo za mało' date=' bo jak dzisiaj po zimnej nocy sprawdziłem to stan jest na samiutkim dole.[/quote']masz dwie kropki i to pomiedzy nimi powinien byc utrzymywany stan oleju. Jak bedzie za malo to i tak zauwazysz bo sie kontrolka zapali :-) Ale stanu oleju pilnuj czesto, bo one lubia sobie podjesc5. Jeśli czujnik - ile kosztuje nowy ? A jeśli termostat - ile kosztuje nowy ? nowy termostat 28 ojro6. Powinna być zalewana 98 ?? Fuck... A jak teraz zalałem 10l 95ki - mam to wyjeździć do końca ? Czy wypompować ile sie da i zalać 98 ? daj spokoj i lej zwykle 95. Nie wiem skad kolega Idaho wytrzasnal te informacje o "koniecznosci zalewania 98". Moj motocykl od zawsze lata na 95 i nie ma zadnych problemow.I jeszcze jedno pytanie/prośba. Czy jest gdzieś do zamówienia manual do tej FZRki ?Albo jakakolwiek pozycja opisująca wszelkie zagadnienia techniczne, schematy wszystkich elementów itd. itd.Szukałem w dziale Dane techniczne na forum - i link już nie działa. Na allegro też nie ma.fisze znajdziesz na amerykanskiej stronie Yamahy http://parts.yamaha-motor.com/ A manuala jak chcesz to ci jakos wystawie do pociagniecia. Albo mozesz sciagnac np. przez eMule. Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madrider Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 to ja wtrace swoje pytanko odnoscnie pkt 5.pytanie brzmi przejmowac sie czy nie ?przy temperaturze 4-6 stopni jak jezdze normalnie tak do 6-7tys obr to mi wskazowka temperatury niezbyt chetnie wstaje, nie dochodzi nawet na polowe skali, ale jak potaczam sie troche w zolwim tempie albo pogazuje na luzie to juz moez dojsc do czerownego i wlacza sie wentylator, czy w taka pogode silnik nie osiaga swojej normalnej temp pracy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronio Opublikowano 28 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 2. Takie stukanie nia niskich obrotach jest zapewne spowodowane nadmiernym luzem elementów (może być to np kosz sprzęgłowy)' date=' gdyż częstotliść zapłonów jest niewielka, a i regulacja zapewne też nienajlepsza. Możliwe że po reg. gaźników, zaworów ta przypadłość ustąpi, niemniej nie ominie ci erozbiórka silnika! [/quote'] 2. Tak, rozumiem... silnik idzie do naprawy na 100% - tylko czy po jej wykonaniu ta jedynka będzie chodzić już normalnie. A może mi ktoś wytłumaczyć łopatologicznie :P, bo na pracy silnika jeszcze sie nie znam, jakie właśnie usterki usuwa regulacja gaźników i zaworów? Trzeba ją robić co sezon? fisze znajdziesz na amerykanskiej stronie Yamahy http://parts.yamaha-motor.com/ A manuala jak chcesz to ci jakos wystawie do pociagniecia. Albo mozesz sciagnac np. przez eMule. Fat, byłbym baaardzo wdzięczny gdybyś mi to udostępnił jakoś. Może na maila wysłać ? Btw. od razu sie spytam - jakiego oleju używasz u siebie? Jakiego płynu chłodzącego? I jeszcze jedna sprawa - mój motocykl ma tyłek przerabiany, od R6 bodajże. W oryginalnych FZRach koło siedzenia jest chyba zbiorniczek wyrównawczy na płyn chłodzący. U mnie jest to w postaci zwykłej butelki, samoróbka, podłączona do przewodu który prowadzi do chłodnicy. I teraz mam pytanie... Chłodnica sama pobiera sobie płyn ze zbiorniczka ? Jak sprawdzić, w założeniu że u mnie ta butelka byłaby wadliwa i chłodnica nie mogłaby pobrać z niej plynu - że stan płynu w chłodnicy jest dobry? Da rade to zrobić? I czy brak tego płynu może być przyczyną tego, że motor nie chce mi sie rozgrzać ? Btw. Fat, Twoja stronka i cała historia FZRy - super :P Zdjęcia oglądałem ze 3 razy chyba:) A możesz mi napisać ( ew. na priva ;) ) ile kosztowała Cie cała kompleksowa naprawa silnika, i ile tłumik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 Nie wiem skad kolega Idaho wytrzasnal te informacje o "koniecznosci zalewania 98". Z tąd sobie to wziełem, że fzr ma stopień sprężania 12. Od 10.5 zaleca się zalewanie paliwa o wartości oktanowej 98. Producent FZR dopuszcza jednak zalewanie paliwa o min. 95. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 2. Tak' date=' rozumiem... silnik idzie do naprawy na 100% - tylko czy po jej wykonaniu ta jedynka będzie chodzić już normalnie. A może mi ktoś wytłumaczyć łopatologicznie ;), bo na pracy silnika jeszcze sie nie znam, jakie właśnie usterki usuwa regulacja gaźników i zaworów? Trzeba ją robić co sezon?[/quote']regulacja gaznikow i zaworow odpowiada generalnie za poprawna prace silnika, w bardzo szerokim tego pojecia znaczeniu. Mechanikiem nie jestem, wiec szczegolow nie opisze, ale na pewno znajdziesz o tym duzo w tutejszym archiwum. Co do regulacji zaworow to akurat w przypadku FZR600 radze ja robic zdecydowanie czesciej niz zaleca to producent, czyli na pewno nie co 24 kkm. Rob conajmniej co 12.Fat, byłbym baaardzo wdzięczny gdybyś mi to udostępnił jakoś. Może na maila wysłać ?tu masz manual: http://www.icpnet.pl/~fat/manual.zip (~43MB)a tu fiszki: http://www.icpnet.pl/~fat/fiszki.zip (~2MB) Co do oleju to ja jezdze na Motulu 5100 10W40, a plyn chlodniczy to Castrol AntiFreeze. Ale rownie dobrze mozesz zalac kazdy inny porzadny markowy olej polsyntetyczny czy tez kazdy inny plyn do chlodnic aluminiowych (nawet Borygo ;-) ) Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 Z tąd sobie to wziełem' date=' że fzr ma stopień sprężania 12. Od 10.5 zaleca się zalewanie paliwa o wartości oktanowej 98. Producent FZR dopuszcza jednak zalewanie paliwa o min. 95.[/quote'] Idaho ja mam u siebie 12,5 -+2bary i nic niepisze o 98 , tylko 95 Pb.(dane z Haynes manual and cos tam ;) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 Bo Honda, to je lepsiejsia, a te wszystkie inne "jamachy", to byle czego nie zeżrą;) Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronio Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2005 Odświeżam ten wątek dla wszystkich tych, którym przydarzą się podobne problemy z FZR`ą jak mi. FZR`ke kupiłem w marcu z popsutą skrzynią i ogólnie w słabym stanie - stała od czerwca w warsztacie lekko ponad miesiąc ( większość to oczekiwanie na części ) - teraz działa już wszystko i nie moge sie wrecz nacieszyc jazda ;) Ale po koleji :1) Nie da sie jezdzic na drugim biegu... Tzn. - od ok. 3-4 tys obrotow motocykl kompletnie nie przyspiesza' date=' a z silnika(?) wydobywają się odgłosy które mogę porownać - jakby jakieś zębatki były źle ułożone i napieprzały w siebie albo inne elementy, albo jakby wrzucić w nie kamień:D Ogólnie - głośne stuki - i od razu trzeba przerzucić na inny bieg. W jednym serwisie Yamahy powiedzieli że do wymiany są 2 zębatki i wodzik... w drugim, że usterke powoduje pęknięte zabezpieczenie przy zębatkach. Ktoś się spotkał już z tym problemem ? Co to może być, ile może kosztować ?[/quote']Tak jak wszyscy się spodziewaliśmy - rozwalone zębatki. Ich koszt ( poszły dwie ) to ok. 550 zł, do tego doszedł skrzywiony i zmasakrowany wodzik ( ok. 130zł ) i niestety wałek zmiany biegów ( skaczący wodzik poszerzył i uszczerbił rowki ) - jego koszt to coś ok. 430 zł. Jeśli do tego dołożyć komplet uszczelek ok. 330 zł wychodzi całkiem pokaźna sumka. 3) Kolejna usterka silnika... Czasem zdarza się tak' date=' że na wciśniętym sprzęgle lub też na luzie z silnika wydobywa się... ciągły dźwięk, trudno go opisać, jakby pisk... przy podkreceniu na wyzsze obroty - cichnie, przy powrocie na niskie - znowu sie pojawia. Wylaczam moto - wlaczam - i przewaznie usterka mija... czasem trzeba wylaczyc/wlaczyc jeszcze raz.[/quote']Tutaj podziękowania dla poprzedniego właściciela FZR`y, który to chwalił mi się że zdejmował sprzęgło i miskę olejową. Jak się okazuje, źle złożył sprzęgło które gdy się rozgrzewało wydawało metaliczny pisk. 6) Jeszcze wczoraj motor chodzil jak powinien' date=' jak burza... dzisiaj natomiast jakby mial polowe koni, przyspieszenie do setki w jakies 6-7 sekund... Czy to mozliwe ze poprzedni wlasciciel ( moto kupione w sobote) lal np. benzyne 98ke, bo ja do tego dolalem 95tke - i teraz tak sie dzieje ? Motor mial w baku gleboka rezerwe poprzedniej benzyny jak dolewalem 10 litrow 95ki. Czy tez dzieje sie tak bo moto nie rozgrzane (ale zeby az tak?)[/quote']Ta usterka została usunięta zaraz po jej wystąpieniu, okazało się że padła świeca... Cała naprawa to ok. 3 tysiące ( częsci + robocizna + reg. zaworów + reg. gaźników + inne małe pierdołki które wyszły podczas naprawy ). Wydatek więc spory - dlatego wszystkich którzy będą chcieli kupić motocykl z podobnymi usterkami ostrzegam. Niemniej ja nie żałuję ani jednej złotówki, motocykl został naprawiony w profesjonalnym serwisie u Witka w Michałowicach ( polecam! ) - chodzi i działa pięknie, silnik został rozłożony na części pierwsze, jest jak na swój wiek w bardzo dobrym stanie, wreszcie się nie poci, ogólnie - teraz wiem na czym jeżdzę. Dziękuję wszystkim którzy pomogli mi w tym temacie i lecę jeździć :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.