Skocz do zawartości

Ustawianie lag w półkach.


Mimo_ck
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to tak:

Zdemntowałem sobie przód,bo półki malowałem,tzn wyciągnąłem całe lagi razem z kołem.

I sobie to teraz wszystko składam do kupy.Zamocowałem dolną półkę,wsunąłem lagi,nałożyłem góną półkę-i tu pytanie:

Skręcam teraz po prostu sruby w półkach????Bo coś mi się wydaję,że wypadałoby jakoś lagi ustawić,żeby były równo,i żeby koło było idealnie w osi.

Tak bym prosił łopatologicznie krok po kroku,jak mam to wszystko poskręcać.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpierw skrecasz polki, momentem zalecanym ;). nastepnie wsuwasz lagi i ustawiasz je wzgledem gornej polki (wysokosc - czasem sa pierscionki, czasem znaki, czasem po prostu na rowno z gorna polka). nastepnie dokrecasz lagi w polkach w miare prosto i wykonujesz jazde testowa. jak polka jest krzywo, to:

- luznisz sruby od lag

- kolanami przytrzymujesz kolo

- rekoma krecisz kierownica i ustawiasz

i znowu jazda probna. czasem za 1 podejsciem ustawisz wszystko ok, kwestia wprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne! Ustaw prawidłowy luz łozysk.

Zamontuj górna pólkę, ale nie skręcaj jej na siłę.

Wsuń jedna lagę i skręc lekko w dolnej półce.

Wsuń drugą lagę j.w. pamietając o równym ich ustawieniu (wysokości)

Zamontuj koło lub samą ośkę.

Dokręć górną pólkę centralną nakretką.

Poskręcaj wszystkie sruby blokujące lagi.

Pobujaj zawieszeniem i sprawdź ponownie luz łozysk głowki ramy.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nastepnie wsuwasz lagi i ustawiasz je wzgledem gornej polki (wysokosc - czasem sa pierscionki' date=' czasem znaki, czasem po prostu na rowno z gorna polka).[/quote']

 

Dzieki za odpowiedzi.

Znaków żadnych nie ma.

Piszesz "na równi z górną półką" - a jak wystają obie na milimetr nad góną półkę to jest źle??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Mimo, jeżeli nie ma żadnych znaków, to najbezpieczniej jest wziąć suwmiarkę i dokładnie wymierzyć, ile lago wystają z górnej półki. Generalnie to od Ciebie zależy ile mają wystawać. Teoretycznie im mniej wystają, tym wyższy jest motocykl. Możesz popróbować z wysuwaniem lag, przejechać się, stwierdzić co Ci bardziej lezy. Ja wysunąłem u siebie już prawie na maksa, a w sumie wysunę je na równi z półką. Zawsze ten milimetr tu, milimetr tam i moto idzie w górę, a akurat Monster to bardzo niski motocykl.

Próbuj i staraj się suwmiarką wymierzyć długość wypuszczenia lag z półek.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna użyc suwmiarki ale położonej na płasko na górnej półce i ustawinie lag do tego "przymiaru". Zależy tylko czy w lagach sa korki i jak wysokie.(np. EN500 nie miał korków)

Ja u siebie ustawiłem lagi w taki własnie sposób (suwmiarka na płasko) a korki wkręciłem na końcu.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...