Ogr Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 wiitam, mam pegaso160 z 89 r. i zauwazylem ze z lewej strony silnika kolo wajchy biegow kapie mi olej[ tak z 2-3 kropelki bo zgaszeniu] co to moze byc ? kolega powiedzial mi ze to simering , ile to kosztuje? gdzie to kupic? jak zalozyc? i czy to to /? z gory dzieki za pomoc, o i czy musze spuszczac olej ze skrzyni ? i dolac? mobil jest dobry do skrzyni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Tak to napewno simmering. Nie baw sie w zadne patetnty typu uszczelnianie silikonem bo to nic nie daje. TO wydatek kilku zlotych. Wez stary na wzor i dobiora Ci taki sam. Sa sklepy specjalizujace sie w sprzedazy simmeringow ale w zwyklych motoryzacyjnych tez powinienes dostac ;). Jak sie uprzec to nie musisz spuszczac olej: polozysz motor na prawy bok i wtedy caly olej pojdzie na prawa strone i nie wyleje sie po zdjeciu simmeringu.:lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 np. w hurtowni łozysk cuś takiego będize i bedzie z deka tańsze niz w sklepie motryzacyjnym ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ogr Opublikowano 27 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Dzięki wam wielkie.Mam jeszcze pytanie bo na mechanice nieznam sie wogule...nawet niewiem jak wyglaada ten simering i gdzie dokladnie jest.... czy zwykly mechanior samochodowy zrobi mi to ?a i chyba musze dolac troche tego mobilu do skrzyni nie?bo parenascie kropelek juz wycieklo... a i czy jesli przejechalem z tą usterką ;) jakies 15km to stanie sie cos? bo tak to skrzynia chodzi bardzo dobrze...i czy to moze byc wina tego ze 6 bieg niewchodzi?a reszta pracuuje bardzo dobrze.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Najlepiej zmien caly olej chyba ze jestes pewnien ze poprzednio byl wlany ten Mobil ktory chcesz dolac. Jesli chodzi o ilosc oleju. Poprawej stronie silnika powinienes miec taka srube (blisko dolu dekla) i jezeli ja wykrecisz powinna zostac w deklu dziura. Na wykreconej srubie dolewasz oleju dopoki nie zacznie on przez nia wyciekac. Wtedy bierzesz srubke i zakrecasz, bo bedzie to oznaczalo ze osiagnoles dobry poziom oleju. nawet niewiem jak wyglaada ten simering i gdzie dokladnie jest....Simmering to po prostu taka okragla, twarda uszczelkaZeby go znalesc po prostu musisz zobaczyc skad wycieka olej ;). Przez te 15km napewno nic ze skrzynia sie nie stalo.czy to moze byc wina tego ze 6 bieg niewchodzi?A przedtem Ci wchodzil? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ogr Opublikowano 27 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Dzieki za odp.Ok to lepiej kupie nowy [ motor mam od 2 dni więc.. nie duzo wiem...] i ile kosztuje ten olej mobil ? gdzie go kupic? i czy to jest jakis specjalny do skrzyn biegów do motorow ? i ile kosztuje? litr wchodzi?i jaka jest cala nazwa? kurde tej dziury niewidze... jest ale nie z dołu dekla .. ale u góry.. ale od niej wychodzi jakis wężyk.. to chyba nie to co? Dokladnie nie wiem skad cieknie.. ten olej, wiem tylko ze z lewej strony kolo wajchy biegow... niemoge wyczuc ręką bo pod silnikiem jest ta blacha[osłonka na silnik] A no no juz wiem jak wygląda ten simering ;) ,widzialem to kiedys.Właśnie nie wime czy wchodził bo mam go od 2 dni jak pisalem wczeniej. Sorry za glupie pytania...ale naprawde nei jestem w temacie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Mechanik zrobi, spec od Junaka i Jawy też zrobi. Ważne by wydłubując stary simmerong nie pokaleczył otworu w karterze, a wciskając nowy owinął wieloklin wałka zmiany biegów izolacją. Chodzi o to że zarysowanie wargi uszczelniającej wieloklinem, skróci żywot nowego uszczelniacza. Rzecz bagatelizowana, a jednak ważna. Bo grzbiety wieloklina mają zazwyczaj taką sama średnicę jak część wałka na której uszczelniacz pracuje. A warga uszczelniacza jest ściągana sprężynką, zatem w położeniu "na dzień dobry" simmering ma średnicę mniejszą od wałka bo inaczej by nie uszczelniał. Dlatego wciskając nową sztukę trzeba przeciskać ją po gładkiej powierzchni by kliny nie uszkodziły wargi. Stąd ta izolacja, może też być cienki ale twardu papier zeszytowy. No i nie na sucho, bo warga się podwinie i spręzynka spadnie, ale nasmarowany obficie olejem.Powodzenia. P.S. Jak będą robili to patrz uważnie. Następny raz sam zrobisz. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ogr Opublikowano 27 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Mechanik zrobi' date=' spec od Junaka i Jawy też zrobi. Ważne by wydłubując stary simmerong nie pokaleczył otworu w karterze, a wciskając nowy owinął wieloklin wałka zmiany biegów izolacją. Chodzi o to że zarysowanie wargi uszczelniającej wieloklinem, skróci żywot nowego uszczelniacza. Rzecz bagatelizowana, a jednak ważna. Bo grzbiety wieloklina mają zazwyczaj taką sama średnicę jak część wałka na której uszczelniacz pracuje. A warga uszczelniacza jest ściągana sprężynką, zatem w położeniu "na dzień dobry" simmering ma średnicę mniejszą od wałka bo inaczej by nie uszczelniał. Dlatego wciskając nową sztukę trzeba przeciskać ją po gładkiej powierzchni by kliny nie uszkodziły wargi. Stąd ta izolacja, może też być cienki ale twardu papier zeszytowy. No i nie na sucho, bo warga się podwinie i spręzynka spadnie, ale nasmarowany obficie olejem.Powodzenia. P.S. Jak będą robili to patrz uważnie. Następny raz sam zrobisz.[/quote'] O ja masz dużą wiedze na ten temat..,dzieki ;) No no będe patrzył uważnie.Jeszcze jak mozecie to odpowiedzcie na te pytania zawarte w poprzednim poscie , o oleju iitp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Olej kup sobie w http://sklep.larsson.pl - Motul do skrzyn biegow 2T. Chyba 36 zyli za litr. A u gory na pokrywie dekla od sprzegla powinienes miec jakas srubke po odkreceniu ktorej mozna dolac oleju. Z kolei na dole silnika, najlepiej odkrec ta oslone powinienes miec srube spustowa, ktora odkrecasz zeby zlecial stary olej. Przed spuszczaniem starego oleju wazne zeby byl on rozgrzany, wystarczy troche powachlowac biegami po miescie i sie juz rozgrzeje. Ile wlac oleju do skrzyni powinienes miec w instrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ogr Opublikowano 27 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Aha dzieki,zrobie to wszystko pewnie dopiero po swietach, bo teraz wiadomo niechce zawracac nikomu glowy..., ale czy moge go odpalac?czy lepiej poczekac az zaloze ten simering? bo jezdzic chyba tez nie zabardzo mozna ;) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Jak leci malo tego oleju kilka kropel na godzine czy tam ile, to mozesz jezdzic nie ma znaczenia, gorzej jak jeszcze bardziej sie rozszczelni podczas jazdy, ale ja bym po miescie posmigal na takim sprzecie jak wyciek jest minimalny nic sie nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ogr Opublikowano 27 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Jak jezdzilem wczoraj to tak: postawilem go... patrze juz mała plamka.. wstawiam go do garażu, patrze plamka... przestawiam go zeby poczyscic...patrze plamka, czyli z 9 kropel... wiec wole nie ryzykować... :?,a jak bede go tylko odpalał i bedzie sobie na luzie chodzil to tez moze leciec? moze mi ktos odrazu wyjaśnić do czego jest ta pomaranczowa kontrolka FUEL? to rezerwa? pyłgała mi ostatnio podczas jazdy.. ale nie jestem pewien http://www.otomoto.pl/photos/original/M3/M...13/M31329_5.jpg i którym sie zeruje ten licznik podspodem, jest jakies pokretlo /przycisk ale nie umiem tego wyzerowac... a i jeszcze jedno , tu mam fotke prawej strony silnika, gdzie ta dziurka zeby dolac lub spuscic olej w skrzyni ? http://www.otomoto.pl/photos/original/M3/M...13/M31329_4.jpg fotki pozczylem z allegro, mam nadzieje ze nikt sie nie obrazi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 moj kolega zrobil samochodem z tysiąc kilometrów bez oleju w skrzyni biegów bo mu gdzieś wyciekła ale wszystkie biegi chodzily dobrze tylko było słychać wycie ;) no i jak odkrecil srube spustową to bylo troche wiurów ze zużytych zębatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Dokladnie nie wiem skad cieknie.. ten olej, wiem tylko ze z lewej strony kolo wajchy biegow... niemoge wyczuc ręką bo pod silnikiem jest ta blacha[osłonka na silnik] ZObacz czy nie ciekniez miejsca gdzie wchodzi popychacz z sprzegla, bo wiem ze w silnikach TS/RMX to dosc czesty problem. Male skrzywienie popychacza i zaczyna kapac ;). A w Pegaso sprzeglo jest chyba po lewej stronie silnika (tak to wyglada na tym zdjeciu), takze tam gdzie dzwignia zmiany biegow. SPrawdz czy po prostu uszczelka od dekla jest dobrze zalozona albo czy nie pekla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 jak ci ta kropla kapnie to wez sprawdz czym to smierdzi czy jest tlustebo jeszcze sie okaze ze to olej ci z dozownika kapie po silniku hehea najlepiej pogadaj z ojcem ze ci cos kapie i nie wiesz co.krzyczec nie bedzie bo na bank pod jego samochodem tez sa krople od oleju ktory cieknie czasami jak ci kontrolka miga co moze po prostu oznaczac ze najechales na dziure i plywak opadl ponizej poziomu REZERWY i ci mrognal ale po chwili znow sie podniosl i jest ok , dopiero jak kontrolka bedzie sie swiecila caly czas to znaczy ze czas zatankowac bo mozesz miec niespodzianke 10km za miastem :P a maszyne widze ze masz ladna, czysta i na nowa wyglada no i do tej uszczelki to nie warto moim zdaniem isc do MECHANIKA bo on ci pociagnie ostro za robocizne, jak cos to mozesz stary olej spuscic do jakiegos czystego pojemnika, sprawdzic czy ilosc zgadza sie z ta sama co pisze obok kapsla wlewu ( u mnie jest 850ml u ciebie bedzie z 450ml moze wiecej ) a oleju moze ci i tak zalapywac i mozesz nawet o tym nie wiedziec jak sa luzy na tloku i po prostu wylatuje olej. ale u ciebie nie trzeba sie niczym martwic, zwykla uszczelka do wymiany dochodze do wnioskow ze musze popracowac nad wygladem wizualnym mojego silnika bo moj jest w blocie (ile mozna razy na myjnie jezdzic i tarcic te 2 zyle) jedynie gaznik swieci sie jak zarowka (czyscilem go wczoraj ladnie benzynka od zewnatrz i od srodka), w ogole czyszczenie jest pracochlonne ale sie oplaca bo sprzet dluzej zyje ;) pozdrawiam zmotoryzowanych ;) ps powiem ci jeszcze od czega sa te wszystkie kontrolkiTURN - migacz OIL - niski poziom oleju w dozowniku FUEL - to juz omawialem wyzej (rezerwa)NEUTRAL - jak masz na luzie wrzucony bieg (nie mylic na sprzegle)LOW B - (low beam) czyli swiatla krotkie (na tych jezdzisz caly rok)HIGH B - swiatla dlugie (na nie przelaczasz jak przed toba nie ma samochodow a chcesz widziec dalej ( nie wlaczasz jak ktos jedzie przed toba bo to swiatlo jest skierowane troche wyzej i swieci bardziej do przodu niz przed ciebie i mozesz oslepic kierowce jadacego przed toba tj. swiatlo odbija sie od lusterka, albo przejezdzajacego z na przeciwka)ogolnie swiatla krotkie przydaja sie tez w terenie no i przez caly rok motocyklem trzeba jezdzic na swiatlach krotkich (co nie?) ps2 do zerowania licznika uzywasz bodajze tego pokretelka (na prawo od kontrolek) krecisz nim bodajze w prawa strone i patrzysz jak cyferki beda lecialy i jak beda na 0000000 to wtedy zostawiasz no i wiadomo ze licznika glownego nie przestawisz tylko ten "pomocniczy" no to juz wszystko, heh nigdy tyle nie napisalem chyba :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.