Rozio Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 Wczoraj odpaliłem jawe po zimowym remoncie i wielka lipa - w silniku coś sie tłucze w niebogłosy :clap: wszystkie łożyska są nowe , wał po regeneracji, cylindry po szlifie, ale jednak coś żle ja lub macher od regeneracji wału zrobił. Pytanie co może powodować ten hałas ? przejechałem ok. 150km, nie przekraczając 3,5rpm, hałas taki sam a może i większy niż na początku, zdjołem cylindry - luzy na korbowodach OK, pierścienie całe, nie ma zadnych śladów zatarcia. Zapłon jest ustawiony na 2,9 - 3,0 mm przy próbie opóżnienia maszyna strzela w tłumik. Silnik wydaje z siebie dzwięki jakby właśnie sie zacierał, hałas słychać w całym zakresie obrotów (do 3500, wyżej nie próbowałem), pod obciążeniem jest głośniejszy niż na luzie, jeszcze jedno - silnik generuje nienaturalnie duże wibracje. Co może być przyczyną takiego zachowania?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solo Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 Hmmm...Ciekawa sprawa a raczej nieciekawa...A moze benzyna z oeljem nie wymieszana i dlatego tak trze po cylindrach?moze jakas sruba puscila albo nakretka?nie wiem..spekulacje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebub Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 moze to byc zwiazane z tym ze masz stare sforznie.ja tak mialem w MZ . zrobilem generalke( lozyska , wal , pierscienie) wszystko cacy a jednak cos sie tluklo.okazalo sie ze wlasnie to byl stary sforzen pod tlokiem ktorego nie ruszalem i to on robil taki huk.sprawdz go . moze akurat to jest TO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 a jak go przymocowales do ramy? moze o cos haczy i sie tlucze? gumki na glowice i cylindry pozakladales? bez tych gumek silnik chodzi jak zlom, nawet nowka :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 silnik generuje nienaturalnie duże wibracjeTe silniki słyna z duzych wibracji ale jeśli są one o wiele wieksze niż przed remontem to tak jak mówi Belzebub albo źle wyważony wał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 26 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 A moze benzyna z oeljem nie wymieszana i dlatego tak trze po cylindrach?moze jakas sruba puscila albo nakretka? sprawdzałem wszystkie śruby i są ok, benzyne też raczej wykluczam, byc zwiazane z tym ze masz stare sforznie sforznie jak i wianki z igiełkami ich łozysk są nowe i nie mają luzów gumki na glowice i cylindry pozakladales? tak, wszystkie gumy wicziszajace pewnie siedzą na swoich miejscachCos mi sie wydaje, że wał jest żle wycentrowany i właśnie zdemolował któreś (albo i wszystkie) ze swoich łozysk głównych. Co do wyważania wału - czy należy to wykonywać przy regeneracji?? bo ZTCW wyważanie polega na usunięciu materiału w odpowiednim miejscu np. przez wywiercenie niewielkich otworów, a znamion takiej operacji nie dostrzegłem na wale. Jeszcze jedno pytanie - czy można ocenić osiowość wału nie wymontowując go z silnika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 Jeszcze jedno pytanie - czy można ocenić osiowość wału nie wymontowując go z silnika?? Moim zdaniem NIE, to juz jest wyzsza szkola. Jak sie myle to prosze mnie poprawic;) sforznie jak i wianki z igiełkami ich łozysk są nowe i nie mają luzów A masz blaszki dystansowe?? One sa miedzy korbowodem a tlokiem osadzone na sworzniu. Bez nich tez jest duzy halas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 28 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 A masz blaszki dystansowe?? One sa miedzy korbowodem a tlokiem osadzone na sworzniu. Tu mnie zaskoczyłeś, bo pierwsze słysze o czymś takim 8O a już na pewno nie zakładałem tego do silnika.Podrzuć fotke tego cuda, jak masz możliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 A masz blaszki dystansowe?? One sa miedzy korbowodem a tlokiem osadzone na sworzniu. Bez nich tez jest duzy halas.Pierwszy raz slysze o czyms takim w silniku CZ. A moze Ci chodzi o panewki? Jesli tak to pudlo bo w CZ glowka jest na igielkach. A moze Ci chodzi o segery zabezpieczajace sworzen?Nie kumam o co biega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solo Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 tesz nie bardzo wiem o co chodzi ...sladalem silnik i czegos takiego nie mialem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroguy Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 A masz blaszki dystansowe?? One sa miedzy korbowodem a tlokiem osadzone na sworzniu. Bez nich tez jest duzy halas.JA wiem o co chodzi- to wystepuje napewno w simsonie ale w jawie raczej nie :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 ja bym obstawial wał- albo złe wyważenie albo jest krzwy Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 One sa pod sworzniem, nad spinkami zabiezpieczającymi sworzen, po prawej jest tlok, pierscienie i swieca. One sa cienkie, kolo 1 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 A głowica nie była planowana? Może za wysoko tłok podchodzi.Sprawdź jeszcze raz dokładnie ten zapłon, objawy podobne do zbyt wczesnego Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 One sa pod sworzniem, nad spinkami zabiezpieczającymi sworzen, po prawej jest tlok, pierscienie i swieca. One sa cienkie, kolo 1 mm. :lol: Ale to jest Simson. W CZ niema takich blaszek. Nie kazdy motocykl ma tak samo wszystko rozwiazane. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.