Skocz do zawartości

Polerowanie kanałów


adam87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Polerownaie i poszerzanie kanałów w głowicy daje dosyć wyraźne efekty w niezbyt wyżyłowanych silnikach. Korekta w głowicy GSXR 1000 na 99% niepomoże (i na 99% zaszkodzi :lol:) ale np: w HD (oprócz V-roda) daje spore efekty (o ile zdobi się to dobrze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie - skoro fabryka wypusciła na rynek motocykl sportowy typu superbike, to nie uda sie go poprawić w warunkach garazowych. Mozna ewentualnie zmienić wydech na jakis Akrapowic czy inny rasujący, ale generalnie w tego typu motocyklach fabryki nie poprawimy...

Co innego w starszych niewysilonych silnikach. Miałem starego singla Yamahę SR 500 z 1982 roku. Silnik po 'wybuchu' remontowałem sam, więc zdecydowałem sie przy okazji go usprawnić. Kanały w głowicy zostały wypolerowane na błysk, zawory, gniazda również. Zamówiłem kuty tłok Wiseco droższy od oryginału zaledwie o 80 zeta, zaadoptowałem rure wydechową o mniejszym przekroju i do tego tłumik od HD o wolnym przelocie :twisted:

Według fabryki SR-a powinna pojechać 140 km/h. Sprawdziłem swoją po przeróbkach na tych samych oponach i z tym samym predlkościomierzem - poszła 165! Poza tym zrobiła sie niesamowicie elastyczna, miała mocniejszy dół co szczególnie mnie ucieszyło...spalanie zostało na poziomie ok.4-4,8 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego mi urwało kawałek denka z tłoka po jego wypolerowaniu? słyszałem kiedyś o jakimś wygrzewaniu i starzeniu tłoków

czy to prawda że w 2taktach nie powinno się polerowac tłoków bo nie wytrzymują później naprężeń i ''roszypuja sie w drobny mak'', jak to umnie miało miejsce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie upadł Ci przypadkiem przy polerowaniu? ;) albo nie uderzyłeś niechcący?:oops:

Polerowanie zmniejsza naprężenia w materiale, zmniejsza sie efekt działania karbu, czyli lokalnych naprężeń. Z tego powodu równiez wyrównuje się spawy, tak aby materiał był jednolity w całym przekroju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z wypowiedzią Kolegi z Krakowa o zjawisku karbu. Zjawisko to powoduje osłabianie elementów. Dlatego np. korbowody poleruje się po to by wytrzymywały wieksze obroty silnika.

Jest jednak jeden wyjątek: spawów się nie szlifuje dla wyrównania z powierzchnią elementów spawanych, gdyż to osłabia spawy. Nie tylko teoria tak mówi. Popatrz na spawy ramy wielu motocykli sportowych, które kosztują niemało, a spawy mają surowe.

 

To powiedziałem ja: spawacz - praktyk.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wypolerowaniu kanałow nalezy potem zmatowac papierem sciernym w celu- tak jak napisał Piotr D. To juz wiedzialem dawno- mam kolege kiedys czynnie uprawial karting i mial wiele sukcesów- n/t usprawniania 2- suwow wie bardzo duzo- teraz zajmuje sie tuningiem blacharek- a szkoda- Pozdr. dla Pawełka Żylinskiego. Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam kolege kiedys czynnie uprawial karting i mial wiele sukcesów- n/t usprawniania 2- suwow wie bardzo duzo

moj stary byl 4 razy mistrzem polski w wyścigach motorowodnych i miał dużo sukcesów za granicą. z silnika WICHER o seryjnej mocy 25KM wyciągną 50KM i 10000obr/min (lata '70) wiec też sie troche zna i wie co robi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...