Pompka Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Polerownaie i poszerzanie kanałów w głowicy daje dosyć wyraźne efekty w niezbyt wyżyłowanych silnikach. Korekta w głowicy GSXR 1000 na 99% niepomoże (i na 99% zaszkodzi :lol:) ale np: w HD (oprócz V-roda) daje spore efekty (o ile zdobi się to dobrze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kobra Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Właśnie - skoro fabryka wypusciła na rynek motocykl sportowy typu superbike, to nie uda sie go poprawić w warunkach garazowych. Mozna ewentualnie zmienić wydech na jakis Akrapowic czy inny rasujący, ale generalnie w tego typu motocyklach fabryki nie poprawimy...Co innego w starszych niewysilonych silnikach. Miałem starego singla Yamahę SR 500 z 1982 roku. Silnik po 'wybuchu' remontowałem sam, więc zdecydowałem sie przy okazji go usprawnić. Kanały w głowicy zostały wypolerowane na błysk, zawory, gniazda również. Zamówiłem kuty tłok Wiseco droższy od oryginału zaledwie o 80 zeta, zaadoptowałem rure wydechową o mniejszym przekroju i do tego tłumik od HD o wolnym przelocie :twisted: Według fabryki SR-a powinna pojechać 140 km/h. Sprawdziłem swoją po przeróbkach na tych samych oponach i z tym samym predlkościomierzem - poszła 165! Poza tym zrobiła sie niesamowicie elastyczna, miała mocniejszy dół co szczególnie mnie ucieszyło...spalanie zostało na poziomie ok.4-4,8 litra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
młodymz Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 a dlaczego mi urwało kawałek denka z tłoka po jego wypolerowaniu? słyszałem kiedyś o jakimś wygrzewaniu i starzeniu tłokówczy to prawda że w 2taktach nie powinno się polerowac tłoków bo nie wytrzymują później naprężeń i ''roszypuja sie w drobny mak'', jak to umnie miało miejsce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kobra Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 A nie upadł Ci przypadkiem przy polerowaniu? ;) albo nie uderzyłeś niechcący?:oops: Polerowanie zmniejsza naprężenia w materiale, zmniejsza sie efekt działania karbu, czyli lokalnych naprężeń. Z tego powodu równiez wyrównuje się spawy, tak aby materiał był jednolity w całym przekroju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Zgadzam się z wypowiedzią Kolegi z Krakowa o zjawisku karbu. Zjawisko to powoduje osłabianie elementów. Dlatego np. korbowody poleruje się po to by wytrzymywały wieksze obroty silnika.Jest jednak jeden wyjątek: spawów się nie szlifuje dla wyrównania z powierzchnią elementów spawanych, gdyż to osłabia spawy. Nie tylko teoria tak mówi. Popatrz na spawy ramy wielu motocykli sportowych, które kosztują niemało, a spawy mają surowe. To powiedziałem ja: spawacz - praktyk. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 28 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 Po wypolerowaniu kanałow nalezy potem zmatowac papierem sciernym w celu- tak jak napisał Piotr D. To juz wiedzialem dawno- mam kolege kiedys czynnie uprawial karting i mial wiele sukcesów- n/t usprawniania 2- suwow wie bardzo duzo- teraz zajmuje sie tuningiem blacharek- a szkoda- Pozdr. dla Pawełka Żylinskiego. Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 28 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 mam kolege kiedys czynnie uprawial karting i mial wiele sukcesów- n/t usprawniania 2- suwow wie bardzo duzomoj stary byl 4 razy mistrzem polski w wyścigach motorowodnych i miał dużo sukcesów za granicą. z silnika WICHER o seryjnej mocy 25KM wyciągną 50KM i 10000obr/min (lata '70) wiec też sie troche zna i wie co robi ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.