Skocz do zawartości

benzyna w oleju - GS500e


zbyhu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czolem!

 

No i mam klopot. I to duzy ;).

 

Dzisiaj postanowilem pierwszy raz przejechac sie na motocyklu na poczatek sezonu. Moto stalo okolo miesiaca nie ruszane.

Ciezko zapalal. Na poczatku w ogole rozrusznik nie zakrecil! Myslalem, ze to wina akumulatora, ktory stal ten czas w moto.

Ale przy drugiej probie zakrecil. Ale nie chcial chwycic.

W koncu bardzo ciezko (dodawalem gazu, inaczej nic sie nie dzialo) chwycil jakby jeden garnek, po czym powolutku silnik zaczal pracowac w miare normalnie. Trzymal obroty wolne, cacy.

Jade, pierwsze wysprzeglenie przed skrzyzowaniem - zdechl. Z trudem zapalil. Pojechalem, po chwili to samo. Patrze do baku - susza 8O - miesiac temu bylo pol zbiornika.

 

Dopchalem moto do stacji, zalalem kilka litrow i dalej dzialo sie to samo. Motocykl cholernie ciezko zapalal, i tylko przy pomocy raczki gazu. Wolnych obrotow nie trzymal.

Po chwili zauwazylem, ze cos pod motocyklem kapie - okazalo sie ze benzyna. Wyjalem bagnet - a tam jedna wielka piana 8O. Smierdzi benzyna ze skrzynki. No i poziom duzo wyzszy niz byl...

Beznyzna kapala caly czas pod motocyklem, na kazdej pozycji kranika. I to z... przewodu wychodzacego z filtra powietrza 8O .

 

Teraz pytanie - jakim prawem? Co sie spieprzylo? Co mam zrobic? Co moglo sie stac od jazdy z takim problemem (zrobilem 2,5km)?

Silnik w okolicach 4 tys obrotow dostawal jakiegos brzydkiego brzmienia, ale poza tym zachowywal sie wzglednie dobrze (poza zapalaniem i trzymaniem wolnych obrotow) . Ani razu nie krecilem go dalej jak 5 tys...

 

Nie jestem pewien, ale kranik stal chyba na pozycji Res ten miesiac. Na pewno nie PRI.

Czyli jakim prawem paliwo dostalo sie do gaznikow? Mam do dupy kranik?

I druga sprawa - paliwo samo z siebie nie przelewaloby gaznikow - znaczy mam zajechane zaworki iglicowe, lub ktorys sie podwiesil od syfu?

 

Co mi radzicie? Co mam zrobic? Ile to bedzie kosztowalo?

 

Bak zdjalem, bo paliwao cieklo. Nic wczesniej takiego sie nie dzialo... Mam w domu kranik, ktory udalo mi sie zdemontowac.

 

Prosze, pomocy!

 

Pozdro

 

PS

Moge zapomniec o zlocie w Rybniku. Sam nowy olej 120zl, a naprawa, regulacja i czyszczenie gaznikow i kranika to pewno z 400zl... Dokladajac przekladke opone (40zl szztuka 8O) i ciegle dlug u brata mam czterocyfrowa kwote... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz chyba kiedys bylo na ten temat z twoim GS. Podejrzewalem ze twoje gazniki ciekna i pisalem abys zmienil olej.

Pierwsza rzecz to natychmiast wymien olej, druga - kup zaworki iglicowe w Larsonie ( tam sa tanie ) i trzecia - trzeba je wymienic.

Pomoge ci z tym jak kupisz zaworki.

 

Adam M.

PS Kranik niestety jest drogi i chyba nie ma mozliwosci kupienia reparaturki, no chyba ze maja jakas podrobke w Larsonie wiec sie zapytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Wlasnie patrze w larrsonie i nic nie ma takiego.

W www.bielbike.com.pl tez nie ma, choc sa do miliona innych motocykli Suzuki.

 

Wczesniej owszem byl taki klopot, ale wtedy ja blednie zostawilem kranik na PRI i mi przeciekalo wlasnie przez kranik.

A teraz bylo (na 90%) w pozycji rezerwy...

W kazdym razie - kranik zawsze byl troche wilgotny. Jak mozna go probowac poratowac? Jest madre w ogole jego rozbieranie?

 

Co do gaznikow - w czwartek bede probowal je zdemontowac. Do tego wystarczy odkrecic sruby puszki filtra powietrza i krocce laczace gazniki z cylindrami?

 

Pozdrawiam

 

PS

A co z filtrem oleju? Tez trzeba zmieniac? A filtr powietrza? Nasaczyl sie benzyna... Do wymiany?

 

PS2

Na www.larsson.pl nie widze, gdzie mozna kupic te zaworki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie wystarczy odkręcić ( poluzować) krućce ssące, odepchnąć obudowę filtra powietrza i już mogę wysunąć gaźniki. Przy wymianie oleju warto wymienić też filtr olejowy.Filtr powietrza nie ucierpiał na tym chyba że był nasączony olejem a wtedy wystarczy na nowo go skropić.Ja po tej zimie też miałem podobną checę ale skończyło się na zawieszonym zaworku co łatwo naprawiłem czyszcząc gaźniki.Zacznij od gaźników i oby to był tylko zawieszony zaworek.

Odkręć komory pływakowe i od razu będzie widać czy zaworki luźno pracują, czy nie zawieszają się.

Co do Larssona to jeśli nie masz ich katalogu to napisz do nich maila z podanym modelem moto, będziesz wiedział czy mają zaworki dla twojego motorka. ;)

Pozdrawiam ;)

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Tylko, ze ja mam filtr papierowy z Meiwy ;).

 

Ale to jak to jest mozliwe, ze sie paliwo tak przelewa jak jest zaworek zawieszony... przeciez kranik powinien odciac doplyw...

Jak to ma dzialac?

Bo ja juz chce rozwalac kranik, bo go glownie o to winie (a gazniki swoja droga)...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz kranik podciśnieniowy(a chyba masz) to mogła Ci szczelić membraba,albo uszczelka.

 

http://www.sklepmotocyklowy.pl/index.php?s...&nr_tab=a&str=2

 

Tak wygląda zestaw naprawczy do mojego sprzęta.Trzecie zdjęcie od góry.

Jeżeli cieknie Ci waha,to mogła Ci szczelić albo okrągła uszczelka,albo membrana(ta kwadratowa).

Tak przynajmiej było mnie.Ciekł kranik-membrana była walnięta.

Po wymianie jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za taki lekki offtopic, ale co ma wspolnego dluzszy postoj motocykla ustawieniem na PRI czy RES ? Cos z gaznikami? :roll:

 

W poprzednim sezonku wiem ,ze GSik stal na PRI, a teraz jakos stal na RES, bo tak sie zlozylo ,ze paliwa zbytnio nie mialem i tak juz go odstawilem.

No i wtedy jak i teraz nie mialem zadnym problemow z odpaleniem ani bron boze z takimi wyciekami :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Sorry za taki lekki offtopic' date=' ale co ma wspolnego dluzszy postoj motocykla ustawieniem na PRI czy RES ? Cos z gaznikami? :roll:

 

W poprzednim sezonku wiem ,ze GSik stal na PRI, a teraz jakos stal na RES, bo tak sie zlozylo ,ze paliwa zbytnio nie mialem i tak juz go odstawilem.

No i wtedy jak i teraz nie mialem zadnym problemow z odpaleniem ani bron boze z takimi wyciekami :|[/quote']

RES - to znaczy rezerwa (jak ci się waha kończy to ustawiasz na res ;) )

PRI - jest to ustawienie dla mechaników, benzyna caly czas leci z baku do gaźników (nie powinien motocykl mieć takiego ustawienia :? w zwykłej jeździe)

Przynajmniej tak mi sie wydaje, jak nie to prosze o porawienie :twisted:

 

pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze wina jest po obu stronach i kranik daje ciała i zaworki w gaziorach odmówiły posłuszeństwa.

Filtr oleju musisz wymienic nawet o to nie pytaj, co do filtru powietrza to nie wiem jak wyglada takowy po nasączeniu benzyną tzn jak benzyna działa na filtr ale w sumie chyba nie powinno się z nim nic stac w koncu ma pracowac w silniku benzynowym a zawsze jakies opary z gaznikow idą do ariboxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

W GSie jest podcisnieniowy niby.

 

Qrde, Mimo_ck - zmarwiles mnie z tymi membranami...

 

A link cos nie dziala ;). Tzn. nie ma zdjec...

 

Pozdrawiam

 

PS

Jak narazie TubaPL powiedzial mi, ze pewno zawiesil mi sie plywak. W piatek zdemontuje gazniki i sie im przyjrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

Jak narazie TubaPL powiedzial mi' date=' ze pewno zawiesil mi sie plywak. W piatek zdemontuje gazniki i sie im przyjrze...[/quote']

 

No dobrze zaworek iglicowy się zaciął ale jeśli miałeś ustawiny kranik na RES czy ON to podciśnienie w tych pozycjach powinno zadziałać czyli tak jak pisał PGR obstawiam te dwie przyczyny.

 

MaterDD

Pozostawienie motocykla na PRI przy zawieszonym zaworku iglicowym może spowodować właśnie dostawanie się benzyny do oleju jak w przypadku zbyha ;). Na PRI się nie jeździ i nie zostawia motocykla na postoju. PRI używasz tylko do zalania gaźników po duższym postoju żeby sliniczkowi było łatwiej odpalić. Jak odpali to przestawiasz automatycznie na ON albo RES w zależności od tego ile paliwka masz w zbiorniku.

W pozycji ON i RES paliwko dostarczane jest do gaźników podciśniem i podciśnienie to działa tylko i wyłącznie, kiedy silnik jest uruchomiony.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...