Zyclon Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 dobrałem się do wału korbowego i mam dylemat. Na korbowodach występuje luz: - w kierunku promieniowym bardzo bardzo nieznaczny- w kierunku osiowym korbowód (w górnej części) można przesówać o kilkanaście dobrych mm. na ile to neipokojący objaw ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 - w kierunku promieniowym bardzo bardzo nieznaczny - w kierunku osiowym korbowód (w górnej części) można przesówać o kilkanaście dobrych mm. jakikolwiek luz promieniowy kwalifikuje korbowod do regeneracji/wymianyw kierunku osiowym kilkansacie?? jestes pewine?? do 1-2mm to ok, sie zgodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paho Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 z tego co paiętam to dopuszczalny luz promieniowy wynosi 0,03mmTak jak młodyVWR powiedział wałz objawami luzu promieniowego kwalifikuje sie do regeneracji...A następna sprawa......O ten luz osiowy w górnej czesci korbowodu to chodzi ci ze tak jakby korbowód można ruszać od przeciwwagi do przeciwwagi czy stopa korbowodu przesuwa sie od przeciwwagi do przeciwwagi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyclon Opublikowano 12 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 z tego co paiętam to dopuszczalny luz promieniowy wynosi 0,03mm O ten luz osiowy w górnej czesci korbowodu to chodzi ci ze tak jakby korbowód można ruszać od przeciwwagi do przeciwwagi czy stopa korbowodu przesuwa sie od przeciwwagi do przeciwwagi?? wugląda to tak że stopa korbowodu goni do około 1 mm między przeciwagami natomiast po stroni tłoka różnica między położeniemi to 5 mm natomiast podkreślam że luzu promieniowego nie ma ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 nicht pojemajem co napisales :( a byl oslychac wal jak rzezi :?: jak nie to jeszcze ujdzie chyba ze masz go wyjetego to hm mozna by zrobic regenerke w dobrym podkreslam w dobrym zakladzie mi zrobili w zlym i po 500 km sie rozsypal :( poszlo lozysko wszystkie igielki popekaly a 2 sie wykruszyly i narobily burdelu :( Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paho Opublikowano 12 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2005 miałes albo źle dopasowane łożysko i sworzeń korbowodowy albo przegrzałeś silnik....ponieważ pękanie igiełek w łożysku igiełkowym często jest przyczyną przegrzania silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2005 z tego co mi mówią w mojej szokole to łozyska są robione pasowniem luźnym i potrzebują pewnego luzu do pracy, nie może być zbyt duży!! luz tzw. w boki to też niemoże być zbyt duży bo korbowud może ulec złamaniu!! na twoim miejscu oddał bym wał do regeneracji luz w dobrym łożysu nie jest wyczuwalny. Jeśli juz masz taki luz ze go wczuwasz w ręach to należy zregenerować wał:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo1810 Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 witam mam problem mam luz na magnecie tzn sie magnetem moge ruszac do gory i na dol ale w lewo i prawo nie idzie co moze byc problemem?albo moze tak musi byc taki luz?odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 przemo1810 masz luz na lozysku na wale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo1810 Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Acha rozumiem,czyli tylko poinno byc lozysko do wymiany tak?a powiedz mi jeszcze czy ten luz moze zaszkodzic silnikowi i jego sile?bo jak go odpalalem to byl bardzo slaby;/ale obroty mial na max czyli 12tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 jeśli możesz ruszać magnetem w górę i w dół to najprawdopodobniej łożysko włau jest zużyte, choć nie zawsze,jeśli luz ten utrzymuje sie przez dłuższy czas dochodzi do obrotu wału w pierścieniu łożyska , a nie jak powinien z łożyskiem, co spowoduje wytarcie wału a tym samy wał na śmietnik.(można też kombinować i "smarkać" na wał w tym miejscu, efekt? gówniany)Jeśli korba minimalnie buja sie na boki u "góry" to jeszcze tragedii nie ma, najważniejsze żeby nie było luzu że trzymasz wał w miejscu a korba chodzi góra dół. wtedy już naprawa bezwzględna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo1810 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 siemano chlopaki pozmozcie mam dosyc duzy problem a mianowicie musze obliczenia dostarczyc na TIKm(technologie i konstrukcje mechaniczne)umiecie moze obliczac zadania z czesci mechanicznej?(polaczenia spawane)za duza pomoc bylbym wdzieczny:)czekam na probpozycje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.