piasektt Opublikowano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Nikusss ty masz taką motorynkę :roll: To może całego charta :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sputnick Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 "A pradnica od taktora" a wcale ze nie bo od Charta (serio) :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikusss Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 powiedzmy ze jeszcze nie mam - sklada sie - brak czasu ciagly.... ale taka bedzie, czesci wszystkie poza gaznikiem leza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 a wcale ze nie bo od Charta (serio)To jakos nie bardzo widze jak ona ciagnie 45 W zarowke z przodu :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sputnick Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Ale w pizdziku nie ma kierunkow i aku wiec niewykorzystane cewki moga zasilac lampke z przodu :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikusss Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 i nie ma aku - cewka ladwowania - 50W - dwie cewki po 25 kazda beda zasilac swiatla, trzecia stop i klakson (25W) a moze klakson pod te co swiatla? zobacze :D narazie wycialem stara elektryke za pomoca obcinaczek:D w aparacie od charta jest 5 cewek po 25W, 2 sa na zasilanie zaplonu, pozostale ladowanie i swiatla - nie mam czego ladowac wiec tylko swiatla :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Jeśli jeszcze nie wiecie drodzy tuninkofcy jak stuninkofać swojego ogara oto przepis na prawdziwy, rasowy, szpanerski i profesionalny WIEISKI TUNINK: zmiany:tylne amory z charta - olejowelampa tyl chart - z stopemprawa manetka chart - wylacznik zaplonu, swiatel, stop,lampa od charta, wklad od duzego fiata drogowy, zarowka zolta 40/45Wsilnik:019 (3 biegi)wydluzone przelozenie - zembatka 14 zembow na lancuchobspawane sprzeglo - bolce i zembatka w koszunowe lozyskawal seria (019 - pelny)tlok, cylinder przerobiony wg tego co w opisie do s38 + glowica minus 1,5mmgaznik z simsonakanaly wszystkie spasowane, ssacy poszerzony do gaznikawydech lekko uwolniony - lepiej idzie na wysokich - przewiercone przegrody, tlumik byl rozcinany, czyszczony, nawiercany i spawany migomatem, obcieta koncowka - nie pierdzi tak :Delektroniczny zaplon z charta :Dskrzynia jak to w 019 3 biegowa, zlozona z PRLowskich czesci porzadnych :-)wszystkie uszczelnienia nowecylinder ledwo dotarty (jezdzil w moim ś.p. 023)pedal hamulca z charta - dla wygody, zawsze mi nie pasowalo polozenie oryginalnego :-)nowe lozyska w kolach, nowa jedna opona, druga DBzrobione hamulce :D)cos tam jeszcze sie znajdzie :D)ma ktos moze prawa manetke z charta - posialem gdzies kawalek od wlacznika swiatel Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebub Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 wiesz co greedo zaczynasz mi dzialac na uzebienie twoim pier.... od rzeczy !!od razu mowie ze motorynka robi za pojazd terenowy do sluzacy do odreagowania WIDZISZ TO ??!! A MOZE TWOJE OCZKA DOSTRZEGAJA TYLKO TO CO CHCA WIDZIEC ??!!po prostu ten motor sluzy do wariacji i moze byc nawet zarżnięty jezeli wlasciciel bedzie mial taki kaprys !!moze dla ciebie motorynka jest cennym reliktem przeszlosci ale dla wiekszosci ludzi jest to WIEJSKI SPRZET KASKADERSKI i tym sie po drodze raczej nie jezdzi !!sluchaj na zawodach cross potrafia zaje..... silnik doszczetnie w jeden wyscig i robi ktos z tego problem ??!! NIE BO DO TEGO TE MOTO SLUZA ABY WYCISNAC CO SIE DA I SILNIK NA ZLOM ALBO DO GENERALKI !!WIEC PRZESTAN MI CHRZANIC FARMAZONOW O WIEJSKIM TUNINGU , NIEPOTRZEBNYM PSUCIU SILNIKA BO GDYBYM JA MIAL JAKAS WSK ( DO WARIOWANIA PO ŁĄKACH ) TO G.... BY MNIE TO OBCHODZILO ZE PO 2000 MUSIAL BYM JEJ WALNAC GENERALKE BO OD POCZATKU BYM SIE MUSIAL Z TYM LICZYC !! ZACZNIJ WRESZCIE DOSTRZEGAC SWIAT W ROZNYCH BARWACH I ROZROZNIAC MOTOCYKLE DO EKSPLOATACJI I DO ZARŻNIĘCIA W TERENIE !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Panowie! Zamiast docinać sobie nawzajem, zwróćcie uwagę na dwie rzeczy: :arrow: zainteresowany tematem ma 13 lat i motorynę, a Wy mówicie o emzetkach i innych sprzętach. :arrow: swoją maszynę trzyma u wuja, a nie w domu (garażu starych)Zatem trzeba realnie podejść do możliwości wykonawczych trzynastolatka, któremu gratuluję podejścia. Zamiast marudzić, lub jeździć motórem na komputerze, pyta wprost: co zrobić by sprzęt szybciej jeździł?CZYLI MA JAJA :!: :!: :!: a nie wydmuszki jak większość jego rówieśników którym nic się nie chce.A teraz konkrety, wynikające z nigdysiejszych doświadczeń ze sprzętami rometopochodnymi. :arrow: tak jak wspomniano wyżej, ustawienie zapłonu, stan (zasranie) tłumika i kolanka, szczelność wszelkich możliwych miejsc, stan siateczki filtra powietrza, stan dysz w gaźniku (ewentualne rozkalibrowanie) TO PODSTAWA :!: :!: :!: Czyli przyda się pomoc kogoś kto się zna na mechanice, by młodemu pomóc (nauczyć) w ustawieniu zapłonu "na lampkę i suwmiarkę". Przejżeć gaźnik, zgrać (przez dopiłowanie) kanał dolotowy cylindra z kanałem gaźnika (poprawianie fabryki). Nie jest to wielka filozofia, ale warto by ktoś z praktyką popatrzył jak to naszemu mechanikowi wychodzi.Ponadto można pokusić się o poprawę elastyczności silniczka przez wykonanie dystansu między cylinder a gaźnik. Wykonujemy go z płyty tekstolitowej o gr. 10 mm. Po pierwsze wydłużamy w ten sposób długość kanału ssącego, a po drugie izolujemy cieplnie gaźnik od cylindra co poprawia napełnianie skrzyni korbowej przy silniku mocno rozgrzanym.Pamiętam że mój komarek dostał "kopa" po skróceniu kolanka wydechowego o ok. 8 cm, ale trzeba pamiętać ze długość układu wydechowego dobieramy indywidualnie do każdego przerabianego silnika. :!: Zanim się za to zabierzemy, warto postarać się o zapasowe kolanko. 8) Czyli najpierw staramy się wszystko ustawić i wyregulować tak jak fabryka wymaga, a dopiero potem wprowadzamy zmianay.SILNIK PO PRZERÓBCE NIE MOŻE PRACOWAĆ GORZEJ NIŻ PRZED. :oops: Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebub Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 witam Tomek Kulik - nareszcie ktos realnie podszedl do tematu i dal jakies rady chlopakowi. ale wiesz Tomek ze za niedlugi czas zostaniesz okrzykniety WIEJSKIM TUNEREM za prawienie takich HEREZJI bo wiesz nasz EGZORCYSTA greedo tylko jak slyszy slowo ZMIANA to od razu dostaje białej gorączki :lol::lol::lol::lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 A niech mnie okrzykują kim chcą :D W wojsku różne cuda się odwalało by pojazd wrócił z poligonu do jednostki o własnych siłach. A potem często okazywało się że konkretna naprawa na warsztacie Parku Maszyn jest okazją by Honkera czy też Galendę nieco usprawnić. :twisted: :D :lol: A to że młody chłopak chce sprzęta usprawnić, dobrze świadczy o nim jako prztszłym motocykliście. Ma chęci i obiekt do ich realizacji.Trzeba jadnak podpowiedzieć młodemu realnie, co watro robić, a co nie - bo bestia wybuchnie. Spieprzyć jest łatwo. Ważne jednak by doradzali ci co wypraktykowali podsuwane pomysły, i opowiedzieli BEZ ŚCIEMY o skutkach.Bo nie ma większego chamstwa i desiarstwa, niż świadome podpuszczanie kogoś do rzeczy które przyniosą mu szkodę :!: Amen. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 witam Tomek Kulik - nareszcie ktos realnie podszedl do tematu i dal jakies rady chlopakowi. ale wiesz Tomek ze za niedlugi czas zostaniesz okrzykniety WIEJSKIM TUNEREM za prawienie takich HEREZJI bo wiesz nasz EGZORCYSTA greedo tylko jak slyszy slowo ZMIANA to od razu dostaje białej gorączki :lol::lol::lol::lol: Niestety belzebubie, jedynie ty zaslugujesz na to miano, wiejskiego tunera :lol: :lol: Sprzet do zarzniecia na polu, juz wolałbym zebys ty sie na tym polu ro....bał niz jakas wsk :lol: :lol: Belzebubie - jestes głupi i trzeba to raz, jasno, powiedziec :D Nie dyskutuje wiecej z toba w tym temacie, czy dyskutowac w innych to pomysle, bo dostarcza mi to wiele rozrywki :lol: :lol: Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikusss Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 ehh greedo... żal mi cie :|motorynke odkupilem za 220pln od syna własciciela szrotu - ze wzgledu na papiery...silnik byl dojechany na maxa - wal sie nie nadawal do niczego, pekniety karter... jedyna zaleta jaka miala to papiery - zarejestrowalem, ubezpieczylemmoto zawsze jest sprawne, pierwszej zimy odbudowywalem ja... zrobilem seryjny silnik, pomalowalem i tak dalej...wiosna mialem wypadek - cala praca poszla sobie... - ciesze sie ze zyje i nie jestem na wózku - mialem kask i jemu dziekuje ze zyje...po wypadku (2 dni :-) ) poszedlem z kolega do piwnicy, okazalo sie ze rame wygielo w bok 10cm !!!! - dostala strzal w os przedniego kolakumpel rozebral ja w 20 minut... mialem jej polozyc kwiaty, jakby nie dostala w kolo nie mialbym lewej nogi pewniekupilem nowa rame od 301, bak, amora i iles innych rzeczy (jakies 300pln na czesci)pomalowalem ja (sprayem): ) poskladalem, dostala jeszcze nowy cylinder i tlokzrobilem przeglad na okregowej stacji - odczytanie nowych numerow - 80PLNzalatwilem zmiane numerow w dowodzie - 45 za dowod+znaczkipojezdzilem koncowke wakacji (wypadek mialem w kwietniu = zlamany obojczyk, rozwalone prawe kolano - boli do dzisiaj:( wielki guz na glowie :roll: ) nastepny sezon przejezdzilem bez problemow - wakacje i soboty, jesienia strzelil wodzik w skrzyni, decyzja - zmieniamy na 019 - skrzynia 3, tuning na maxa, po drogach publicznych nie jezdze juz po wypadku, OC i NW płace, sprzet sprawny, kupilem silnik 019 w rozsypce, zaplon elektronik bez modulu za 20PLN :twisted: silnik sie powoli sklada :-) w miedzyczasie moj kolega - Sputnick kupil charta i zdecydowal sie na remont silnika i przejrzenie reszty, kupil drugiego charta i za prace (duzo pracy): dostalem te czesci z charta :-) motorynke uzytkuje tylko i wylacznie na drogach polnych, lesnych i dojazd do nich z domu na wsi 8) po polach i lasach smigam dosc ostro, w zwiazku z czym chce miec nowy silnik mocny a reszte funkcjonalna, staram sie przerobki robic z glowa - zadnej wioski - wszystko ladnie dopasowane :-) jak silnik padnie szybko to zrobie kape i tyle... kilometrow wiele nie robie wiec zadnych problemow nie widze... sprzet sluzy do zabawy - nigdzie nim nie podrozoje, spalanie nie gra roli, ma ladnie zawijac boki, zbierac sie... czasem sie poscigam na jakims prostym kawalku - jakies 200m :-) w zwiazku z czym liczy sie moc i wlasciwosci trakcyjne - amory z charta z tylu wygladaja prawie jak zwykle a sa twardsze i maja wiekszy skok - zwykle non-stop dobijaly... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 11 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Witam dziękuję za rady, ale już znalazłem w necie informacje jak potrzebowałem I postanowiłem kupić Cylinder sportowy 60cm3 ze strony www.kemot.plW tym zestawie jest tłok i komplet uszczelek. Motorynkę chyba przywlokę do Wrocławia porządnie ją ustawie dopieszczę no i te zmiany, które pisałem wcześniej spróbuje zastosować Pozdrawiam a po przeróbka napisze i porobię foty :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opu Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Jest jeszcze jeden sposób zeby nie osłabić silnika. Tuningiem bym tego nie nazwał ale wymiana tłoka na 3 pierscieniowy lub poprostu kupienie noewgo i nowych pierscieni i tu uwaga jesli nie miales szlifu cylindra a długo juz jezdziles na tym cylindrze mozna zaryzykowac kupienie pierscieni po 1 szlifie ciezko wchodzą ale uzyskuje sie max sprezenie ponad standard niestety moze zatrzec silnik wiec trzeba uważać . (aktualnie kolega tak jezdzi,bez komplikacji) wymiana łożysk i precyzyjna regulacja. Reczna ,standardowa forma regulacji nigdy nie jest precyzyja i przewaznie daje nam 80% mocy jaką mozna uzyskać regulująć wrzystko ręcznie. polecał bym wymienić przewody, swiece, przerywacz i w ostatecznosci cewke co napewno zwiekrzy moc iskry na swiecy,teraz można wzbogacić mieszanke i przypływ mocy powinnien być widoczny nie powinnen zaszkodzić silnikowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.