Administrator Dominik Szymański Opublikowano 3 Marca 2005 Administrator Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2005 CzołemMam plan wymienic olej w amorku skrętu bo czuję, że stracil swoje własności, ma chyba także lekką nieszczelność więc przy okazji wymienię uszczelki. Generalnie amorek usztywniony na maksa nie trzyma tak jak trzeba.Oto więc pytanko - jaki olej trzeba zapakować do amorka i w jakiej ilości?Czy olej to odpowiednik oleju do teleskopów? jeżeli tak to jaką gęstość wybrać? Czy wewnątrz amorka (o ile w ogóle go rozbiorę) znajduje sie zwykle jakaś linia oznaczajaca poziom oleju?Fajne pytania, co? :) Dzięki jak zawsze za pomoc :!: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo2x Opublikowano 3 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2005 Dominik obawiam sie ze amorek jest nie do naprawy - nie iwem jaki mas zmodel ale ja 2 razy próbowalem zmienia colej i po takiej operacji amorek nadawal si edo wyrzucenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Angel Opublikowano 3 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2005 Podepne sie pod temat.Kumpela ma w R1 (mojej kiedys) amortyzator HyperPro i sie rozciekl.I mam pytanie:czy da sie wymienic uszczelniacze i czy idzie je kupic?Wyslalem maila z zapytaniem do Grandysa (tam zostal zakupiony) ale do dzis nie otrzymalem odpowiedzi.Widac chyba maja to w d**ie,zalezy im tylko zeby sprzedac nowa rzecz a potem czlowieku sam sie martw :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2005 Angel z kim Ty chcesz korespondować ?Z Grandysem ?Zkroił Cię na kasę to teraz możesz się bujać :lol: Podaj ten amorek Juniorowi to pomyślimy .Rozejrzę się za oliwą do amorków to napiszę.Pozdrowienia Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2005 Teraz ja za szybko nazdepłem mysze.Dominik napisz proszę kto go wyprodukował, czyli jaka marka bo nie wszystkie można rozbierać.Niektóre są dobijane azotem i wymiana samego oleju nie pomaga. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Angel Opublikowano 3 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2005 Angel z kim Ty chcesz korespondować ?Z Grandysem ?Zkroił Cię na kasę to teraz możesz się bujać :lol: Podaj ten amorek Juniorowi to pomyślimy .Rozejrzę się za oliwą do amorków to napiszę.PozdrowieniaAkurat mnie nie skroil tylko poprzedniego wlasciciela tej R1 :) A swoja droga niby taka dobra firma jak Hyperpro a amor kosztujacy z mocowaniami 2tys.zl rozcieka sie po 12tys.km.... :roll: Gadalem juz z Grzeskiem o tym ale jedyne co poradzil to skontaktowac sie z Grandysem,czyli kolko sie zamyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2005 To wniosek nasuwa się sam. Napieraj na Salon Grandysa codziennie i albo się szybko zorjętuje i odpowie albo daj temat na forum o solidności firmy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sql Opublikowano 3 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2005 a możesz (Dominiku) publicznie podać markę, która zaczęłą ciec?mi np. po roku użytkowania (ok 16k km) pękł amor Arrowa - na szczęście na gwarancji dostałem nowy.ale teraz już wiem, że następnym razem kupię Ohlinsa, a nie jakieś włoskie bardziewie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2005 Za tego posta sql ma u mnie 100 punktów.Nareszcie coś rusza.Chwalimy dobre i ostrzegamy przed badziewiem .Tak 3mać. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 4 Marca 2005 Autor Administrator Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2005 Ee no rzeczywiście zapomniałem o marce.WP (dawniej White Power), raczej spradzona marka (produkuje całe zawieszenia fabryczne dla KTM). Ale amorek był już kupiony jako używka, trudno mu się dziwić.To co, da się go rozebrać?Aha - Ohlins robi specjalny olej do amorków skrętu, niestety w chwili obecnen nie mam do niego dostępu. Dlatego szukam zamienników.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marco Opublikowano 4 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2005 a pytałeś w MOTO-REX'ie oni mają kogoś kto robi amorki centralne może taki też będzie umiał zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sql Opublikowano 4 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2005 Aha - Ohlins robi specjalny olej do amorków skrętu, niestety w chwili obecnen nie mam do niego dostępu.kosztuje dokładnie 121pln brutto w detalu.mają w PTMie.Tel : 22 614 04 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 4 Marca 2005 Autor Administrator Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2005 Sprawdziłem u speca całość - najlepszy w Poznaniu mechanik od amortyzatorów, mgr Marek Kantorski. Amorek mój nabrał nieco powietrza, ale nie ma luzów. Nie ma potrzeby rozbierania by odpowietrzyć. Trzeba go jedynie kontrolować, i gdyby zrobił się niepokojący luz należy odpowietrzyć i zalać nowym olejem. teraz kilka faktów na przyszłość: Fakt ze jakiś amorek wydaje się nieco miękki wynika z tego, że ten model tak ma. W amortyzatorach skrętu olej nie ma prawa na tyle się zestarzeć, aby drastycznie amorek stracil właściwości tłumiące. Jedyne co warto zrobić, to zmienić olej na gęstszy (WP okazał się oczywiście rozbieralny, co w sumie sam mogę zrobić). Nie trzeba kupować Ohlinsa za 120 zł za butelkę, ponieważ lepsi spece od amortyzatorów mają swoje sprawdzone oleje. Na życzenie specjalista dobierze gęstość oleju do upodobań użytkownika. większość tlkumików skrętu ma specjalne otwoty odpowietrzające, dzięki ktorym samemu mozna pozbyć się z wnętrza bąbelków powietrza. tyle, jak mi się coś przypomni to nalpiszę. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.