piotr123 Opublikowano 3 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2005 Prosze się nie śmiać bo znowu lamerskie pytanie. :) Pisałem już o syfie w układzie chłodzenia w CBR.Chcemy wypłukać układ.I tu pytanie nad którym się już kiedyś zastanawiałem.1.rozgrzać moto do normalnej temp. żeby syfek się wymieszał w płynem2.Zrzucić wszystko z układu 3.Zalać wodą-w miare odpowietrzyc.4.Odpalić moto w celu ponownego wypłukiwania.5.Zlać ponownie wode(brudna)6.Zalać koncentratem z woda destylowaną. Jak widać normalna procedura(może zastosujemy jeszcze jakiś specyfik do czyszczenia układu chłodzenia)ale to się zobaczy jeszcze.Ale pytanie-Czy po nagrzaniu moto można odrazu spuszczać gorący płyn i zalac zimniejsza wodą?Czy cos sie nie odkształci lub pęknie przez zmiane temperatury cieczy?Może zalać poprostu woda cieplejsza i po krzyku? To samo tyczy się zmiany oleju w silniku.Przeważnie spuszczamy ciepły i po jakim czasie zalać nowym.Jeden gość mówił że trzeba troche odczekac aby silnik stracił wysoka temperature.Nie chce mi się wierzyć że ma to taki wplyw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 3 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2005 Jak nagrzejesz silnik, to weź sobie najpierw grubą szmatę, lub rękawice i przez nią odkręcaj korek wlewu na chłodnicy, bo opażenie parą wodną, opażenie typu 2 stopnia. Ciśnienie w układzie chłodzenia jest wyższe niż atm. po to aby podnieść temp wrzenia cieczy chłodzącej i osiągnąć większą sprawność silnika. Potem odkręć śrubę na pompie ody i spuść ciecz. Zalej wodą i dodaj preparatu do czyszczenia ukłądu chłodzenia. Przyczym poczekaj aż sprzęt ostygnie i będzie letni...bo jak pod wpływem szoku termicznego ci pęknie...to będzie kupa. Nagrzej silnik pozwól mu pochodzić. Znowu spuść, zalej wodą, przepłucz. No i teraz już możesz wlać płyn. PS. Co do oleju i wody. Nie bez powodu jest kilka sposobów harotwania...np. w wodzie i w oleju. W oleju przebiega to łagodniej. Wiec zalewanie olejem gorącego silnika jest mniej niebezpieczne. W każdym razie i tak każdy czeka ok 10 min z wymianą oleju, po to aby cały olej ściekł:). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 3 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2005 Dodam tylko, zę silnik po zastosowaniu preparatu do czyszczenia układu chłodzenia musi być kilkukrotnie przepłukany. I nie nie raz czy dwa, tylko więcej, tak by nie pozostały w silniku resztki tego syfu. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 3 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2005 Z obserwacji warsztatowych (samochody) zauważyłem że zastosowaniu płukanki do chłodnic zdarzały sie nieszczelności szczególnie alumniowo-plastikowych chłodnic. Jesli będziesz płukac kup markowy produkt i nie stosuj mocniejszego stężenia niz potrzeba. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 4 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2005 to nagrzewanie silnika radzilbym zrobic z podniesionym tylem, z wrzuconym biegiem (6) i odkreconym gazem. dlaczego? pompa wody wowczas osiagnie swoje obroty i woda bedzie szla pod pelnym cisnieniem i wyplucze wszystkie swinstwa. oczywiscie mozesz tez to robic na jalowych (jakis tam efekt plukania), wzglednie na luzie z odkreconym gazem (szkoda silnika) tak w marcina cbr sprawdzalismy szczelnosc olejowa i sie okazalo, ze powyzej 200 (na stopkach :) ) lzawi olej z timing hole cap ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.