Piotr Dudek Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 Paweł ma rację a Avalon nic na początku nie pisał że to nowy motocykl.Przy takim przebiegu wystarczy regulacja dużo notatek i jazda a po 1000 km. ponowne notatki.Ale jeżeli po tym przebiegu jak niektórzy twierdzą wybiły się gniazda? (KLAPASAKI) to popraw sprzedaj i kup CBR600 lub 750 Hurricane. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 Z mojej praktyki wynika, że luzy zazwyczaj się zmniejszają (chociaż state kawy miały inne tendencje[krzywki]). Ostatnio robiłem zx6r, który na 16v tylko 4 maiał w normie przy czym tolerancja w nim wynosi +-0.05mm. Na jednym zaworze dolotowym było 0.08mm luzy, gdy dolna granica była coś koło 0.15 ( o ile dobrze pamiętam). Wszystkie luzy zostały przezemnie poprawnie ustawione. Koleś miał problemy z odpalaniem po ostrym nagrzaniu silnika. Poprostu zawory się podpierały! Nawet po ustawieniu wszystkiego prawidłowo, motocykl miał tendencje raz na jakiś czas lekko pyknąć w dolot. Spowodowane to jest wypalonym gniazdem, lub zaworem. Możliwe, że z czasem sie, to dotrze... ale zużycie też będzie przyspieszone.Inne motocykle które regulowałem, też mają tendencje do zjeżdzania się gniazd i zaworów. Moja xj ma regulacje co 6 tys. i już po tym okresie luzy są ostro poprzestawiane....z tego taki wniosek, że terminów regulacji trzeba ściśle przestrzegać. Ja stosuje taką technikę, że luzy wszystkich sprzętów które reguluje, zapisuje sobie w notatniku, jak sprzęt do mnie trafia ponownie, zerkam do nich i sprawdzam, jak się zmieniły. W ten sposób mogę już sobie wypracować pewną teorię na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 J tam specem nie jestem ale na przykładzie mojej kawy powiem że luzy (w kawach) sie zmniejszają jak już wspomniano powodem jest zużycie(zapadanie) sie gniazd natomiast w niektórych motocyklach dochodzi do sytuacji odwrotnej gdzie luz zwieksza sie czego powodem jest np wycieranie sie krzywek (zwłaszcza kiedy własciciel niechetnie podchodzi do casowych wymian oleju)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 Igła ale w tym momencie możesz spokojnie zapomnieć o zaworach, głowicy lub problemach z silnikem bo masz Bladego i w nim się nic nie dzieje. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 Mowisz? Obyś miał rację ;) ... A co do tematu to zrobiłem w ZXR ostatnio reg zaworów (miałem 4 podparte ) i wymieniłem łyżwe napinacza i motor zaczął chodzić jak złoto jedyny dzwięk to wydech.. ten motor nigdy tak ładnie nie pracował... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 28 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 Luzy na zaworach były za małe (poza jednym) ale jak wspomniałem żaden na zimno nie był podparty.W skrajnym przypadku szczelinomierz 0,05 mm nie chcaił wejśc ale szklanka obracała sie swobodnie. Nie wiem jak po nagrzaniu....No nic...wałki zdjęte, szkalnki powyciągane (magnesem ), płytki pomierzone mikrometrem , każda w oddzielnej kopercie i jadą jutro do szlifierza.Jeszcze jedno pytanie: manual zaleca wszystkie krzywki, wałki itp przy montazu smarowac olejem s zawartościa dwusiarczku molibdenu. Nie mam takiego specyfiku więc zmontuje wszystko na świeży olej , a może lepiej użyć :idea: :arrow: Militec? Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Avalon, no nie przesadzaj już z tym militecem, wiem że bardzo go kochasz:), ale strzykaweczka i olej wystarczą;)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Ja mam podobne doświadczenia. W większości przypadków luzy ulęgają zmniejszeniu.Fakt jest taki że krzywka na wałku rozrządu i element współpracujący czyli szklanka lub dźwigienka zużywa się znacznie wolniej niż zawór i jego gniazdo. Piotr także dobrze mówi że niektórzy producenci przesądzają z przebiegiem miedzy regulacjami.W XTZ podają 42 tysiące pomiędzy regulacjami. Jest to przesadzony dystans mniej więcej o połowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.