Skocz do zawartości

Luzy zaworowe.Zmniejszają się czy nie? Wasze obserwacje


Avalon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie rozbebeszyłem swoją Kawkę celem kontroli luzów zaworowych. Na osiem zaworków tylko jeden ma luz zgodny z normą (0,08-0,18 ) Wszystkie pozostałe maja zbyt małe luzy. W skrajnym przypadku szczelinomierz 0.05 wchodzi z duzym trudem. Jak widac wszystkie luzy sie pozmniejszały. Z jednej strony to dobrze bo po wyjęciu płytek dam je do szlifowania i obędzie sie bez kupowania nowych , grubszych płytek.

Interesują mnie obserwacje i doświadczenia naszych forumowych speców (Paweł. Piotr, Pipcyk, Adam) w tej kwestii. Luzy wraz z przebiegiem zwiększają się czy zmniejszają?

Od czego to zależy to m/w wiem. Jak luz sia powiększa to znak że krzywki/dzwigienki/szklanki, siadają

Jak się luz zwiększa to znak że dla odmiany gniazda i zawory siadają ???

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że w Kawasaki z którymi się spotkałem luzy się zminiejszają i to w zastraszającym tępie. Powodują to ubijające się gniazda zaworowe, chyba przypadłość tej firmy, bo nawet w kilkuletnim ZX-9R było to samo. Czasami odbiegały od normy nawet o 0,1 mm !

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak luzy zanikaja to prawdopodobnie gniazda się wybijają i zaworki wpadaja głębiej.Daj do szlifowania plytki bo po sezonie moze sie okazac że gniazda zaworowe bedą do bani.W moim gsxie na szczęście tylko podszlifowałem jedna płytke.Reszta jeszcze w normie i sezon przelatam ;)

Miłej zabawy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle-teraz mnie przeraziłeś! 8O  

Czyli moja dziewiona może już nie mieć wcale luzów????

 

Tamta też pięknie chodziła, sztywniejsze zawory powoduję dłuższe czasy otwarcia, ale łatwo można przegiąć i potem zaczynają się podpierać, po czym wypalać. To że srzęt ładnie chodzi to nie zawsze swiadczy że wszystko jest OK z zaworami. Czasami są luźne, tak jak Ketchupvfr napisał (bo tutaj odpowiedziałem konkretnie jeśli chodzi o Kawkę) i wtedy są szłyszalne, wiadomo, ze coś nie gra. Ale przy ubijaniu ganiazd jest właśnie takie ryzyko, że idzie to powoli, jak są objawy, to często za późno.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Avalon nie spodoba Ci się to co teraz napiszę.

Pytasz o nasze doświadczenia więc mogę więcej na ten temat powiedzieć z powodu dużej ilości reanimowanych motocykli Kawasaki ZXR750.

W 90% przypadków regulacje zaworów są robione zbyt późno i nie pomagają.

Powodem jest ( moje prywatne zdanie ) pisanie na wyrost i w celach reklamowych zbyt długich okresów międzyprzeglądowych dla zaworów, to samo dotyczy silnika FZ-750 i pochodnych.

W momencie prawie całkowitej utraty luzu zaworowego jest za późno na regulację zaworów i należy nastawić się na ich wymianę.

Niedowiarkom radzę demontaż głowicy i pomiar długości zaworu z podanym w książce serwisowej.

Jeżeli zamówisz zawory w firmie Paradowscy zapłacisz maksymalnie 50zł. za sztukę a jako firma dostaniesz jeszcze rabat.

Jest to wielokroć taniej niż oryginalne a mogę Cię zapewnić że są lepsze.

Poczekaj ze szlifowaniem płytek bo narobisz sobie dodatkowych kosztów.

Nigdy nie ruszałem gniazd w tych głowicach i silniki po naprawie goniły jak nowe.

Reszta szczegółów na PW.

Prawda jest czasami przykra ale pomaga i chroni przed błędami.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie nie :-), zresztą niech sam Piotr odpowie. Jest jeszcze trochę materiału do wybijania :-), tylko musisz robić to częściej, co szkodzi sprawdzić przy każdym serwisie, czyli co 6 tys. będziesz obserwował na bieżąco co się dzieje.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze jestem upierdliwy, ale skoro wybijają się przede wszystkim  gniazda to po co wymieniac zawory?

 

Na zimno luzy są w granicach 0,05 więc hcyba się jeszcze nie podparły i nie wypaliły

 

Ale jak się nadpaliły, to przypuszczalnie będą nadawały się na śmietnik. Ale ja w przeciwieństwie do Piotra, zrobiłbym regulację i patrzył co się będzie działo potem, tak jak mówiłem można sprawdzić za następne 6000 km i jak wtedy sytuacja się powtórzy, to trzeba myśleć o konkretach. Ale nie musimy się zgadzać :-) też czekam na detale. Wszystko by się zgadzało, gdyby motocykl miał 50 tys przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...