Avalon Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Właśnie rozbebeszyłem swoją Kawkę celem kontroli luzów zaworowych. Na osiem zaworków tylko jeden ma luz zgodny z normą (0,08-0,18 ) Wszystkie pozostałe maja zbyt małe luzy. W skrajnym przypadku szczelinomierz 0.05 wchodzi z duzym trudem. Jak widac wszystkie luzy sie pozmniejszały. Z jednej strony to dobrze bo po wyjęciu płytek dam je do szlifowania i obędzie sie bez kupowania nowych , grubszych płytek.Interesują mnie obserwacje i doświadczenia naszych forumowych speców (Paweł. Piotr, Pipcyk, Adam) w tej kwestii. Luzy wraz z przebiegiem zwiększają się czy zmniejszają?Od czego to zależy to m/w wiem. Jak luz sia powiększa to znak że krzywki/dzwigienki/szklanki, siadają Jak się luz zwiększa to znak że dla odmiany gniazda i zawory siadają ??? Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paho Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 w malaczu sie zmniejszają;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Powiem szczerze, że w Kawasaki z którymi się spotkałem luzy się zminiejszają i to w zastraszającym tępie. Powodują to ubijające się gniazda zaworowe, chyba przypadłość tej firmy, bo nawet w kilkuletnim ZX-9R było to samo. Czasami odbiegały od normy nawet o 0,1 mm ! Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketchupvfr Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 nio nie wiem, specem nie jestem, ale w moje VFR750FR, ssące poleciały w dół, gdzie wydechowe, raczej sie zwiększyły, nie wiem czy to zasada, ale tak byłopzdr ssące do 0,11wydechowe do 0,28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Jak luzy zanikaja to prawdopodobnie gniazda się wybijają i zaworki wpadaja głębiej.Daj do szlifowania plytki bo po sezonie moze sie okazac że gniazda zaworowe bedą do bani.W moim gsxie na szczęście tylko podszlifowałem jedna płytke.Reszta jeszcze w normie i sezon przelatam ;) Miłej zabawy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Pawle-teraz mnie przeraziłeś! 8O Czyli moja dziewiona może już nie mieć wcale luzów????Pieknie pyka...Twoj post przekonał mnie żebym zajrzał w rozrząd przed wiosna jeszcze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Pawle-teraz mnie przeraziłeś! 8O Czyli moja dziewiona może już nie mieć wcale luzów???? Tamta też pięknie chodziła, sztywniejsze zawory powoduję dłuższe czasy otwarcia, ale łatwo można przegiąć i potem zaczynają się podpierać, po czym wypalać. To że srzęt ładnie chodzi to nie zawsze swiadczy że wszystko jest OK z zaworami. Czasami są luźne, tak jak Ketchupvfr napisał (bo tutaj odpowiedziałem konkretnie jeśli chodzi o Kawkę) i wtedy są szłyszalne, wiadomo, ze coś nie gra. Ale przy ubijaniu ganiazd jest właśnie takie ryzyko, że idzie to powoli, jak są objawy, to często za późno. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 27 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 W ZR7S luzy maja sie zawierać pomiedzy 0,08 a 0,18. Tolerancja wynosi 0,1mm. Teraz pyatanie: czy w związku ze zmniejszaniem sie luzów ustawić je w górnym zakresie (0,18 ) czy tak "średnio" (0,13 ) Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketchupvfr Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 hm, Paweł moze sie mylę, ale sztywniejsze zawory to raczej krótsze czasy :?: jak się myle to sorki, ale... OKi, sorki, przemyślałem jestem w błędzie :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Oj Avalon nie spodoba Ci się to co teraz napiszę.Pytasz o nasze doświadczenia więc mogę więcej na ten temat powiedzieć z powodu dużej ilości reanimowanych motocykli Kawasaki ZXR750.W 90% przypadków regulacje zaworów są robione zbyt późno i nie pomagają.Powodem jest ( moje prywatne zdanie ) pisanie na wyrost i w celach reklamowych zbyt długich okresów międzyprzeglądowych dla zaworów, to samo dotyczy silnika FZ-750 i pochodnych.W momencie prawie całkowitej utraty luzu zaworowego jest za późno na regulację zaworów i należy nastawić się na ich wymianę.Niedowiarkom radzę demontaż głowicy i pomiar długości zaworu z podanym w książce serwisowej.Jeżeli zamówisz zawory w firmie Paradowscy zapłacisz maksymalnie 50zł. za sztukę a jako firma dostaniesz jeszcze rabat.Jest to wielokroć taniej niż oryginalne a mogę Cię zapewnić że są lepsze.Poczekaj ze szlifowaniem płytek bo narobisz sobie dodatkowych kosztów.Nigdy nie ruszałem gniazd w tych głowicach i silniki po naprawie goniły jak nowe.Reszta szczegółów na PW.Prawda jest czasami przykra ale pomaga i chroni przed błędami. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 27 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Nawet w motocyklu z przebiegiem 15 tysięcy sugerujesz wymiane zaworów? Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 No pewnie nie :-), zresztą niech sam Piotr odpowie. Jest jeszcze trochę materiału do wybijania :-), tylko musisz robić to częściej, co szkodzi sprawdzić przy każdym serwisie, czyli co 6 tys. będziesz obserwował na bieżąco co się dzieje. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 27 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Wiem ze jestem upierdliwy, ale skoro wybijają się przede wszystkim gniazda to po co wymieniac zawory? Na zimno luzy są w granicach 0,05 więc chyba się jeszcze nie podparły i nie wypaliły Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Wiem ze jestem upierdliwy, ale skoro wybijają się przede wszystkim gniazda to po co wymieniac zawory? Na zimno luzy są w granicach 0,05 więc hcyba się jeszcze nie podparły i nie wypaliły Ale jak się nadpaliły, to przypuszczalnie będą nadawały się na śmietnik. Ale ja w przeciwieństwie do Piotra, zrobiłbym regulację i patrzył co się będzie działo potem, tak jak mówiłem można sprawdzić za następne 6000 km i jak wtedy sytuacja się powtórzy, to trzeba myśleć o konkretach. Ale nie musimy się zgadzać :-) też czekam na detale. Wszystko by się zgadzało, gdyby motocykl miał 50 tys przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paho Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 mam głupie pytanko...ale co za sobą niesie długa jazda z zbyt duzymi luzami zaworowymi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.