enduro_boy Opublikowano 26 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2005 Mam problem z przednim teleskopem w mojej yamaszce dt125. Nie moge odkręcić śruby spustowej na dole bo obkręca się z całym tłoczyskiem. Możecie mi doradzić co zrobić z tym fantem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tradasace Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 wg mnie musisz zblokowac tłoczysko od góry ... jeśli kręcisz w jedną stronę i w drugą i śruba nie chce wyjść , ani nie możesz jej wkręcić to znaczy ,że nie masz " samohamownego" układu tulei wewnątrz rur. Tzn . aby ją dokręcić musisz odkręcić górny korek i włożyć długi np. płaskownik zakończony tak aby pasował w wycięcie dolnej tulei i dopiero wówczas działać dolną śrubą ...możesz jeszcze potraktować ją kluczem pneumatycznym - szybkim , moze sie wykręci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 27 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 Yamaha stosuje specjalne klucze wsuwane w głąb lagi, blokujące tłoczysko poruszającym się w ladze. Można sobie takie goś dorobić - ja mam odpowiednią nakrętkę dospawaną do długiego pręta i działa. Nie wiem jak w DT, ale najczesciej jest to 24 mm (jak w XJ600) lub zdaje się 27mm. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 ale najczesciej jest to 24 mm (jak w XJ600) lub zdaje się 27mm. Pozdro' date=' Pawel[/quote'] w jakiej XJjak w Diversionie nic niemusiale przytrzymywac , rozbebralem cale lagi i zawieszenie na czesci pierwsze bezproblemowo(przy wymianie uszczelnaicyz) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 No to miałeś farta, czasami się wszystko dobrze odkręca, ale czasami masz problem. Mówię konkretnie o XJ600 Diversion, czyli takiej jaką miałeś. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 Paweł ma racje, na dnie goleni jest otowrek pod nakrętke! Ostatnio właśnie coś takiego robiłem w DT. Niestety nie pamiętam jaki był rozmiar nakrętki, a jestem za daleko do garażu aby iść i to sprawdzić. W każdym razie kup sobie nakrętki 24-27 powrzucaj je po kolei do środka i sprawdz która śruba ukłąda się w imbusie ;). Potem naspawaj ją na pręt. Jeden koniec pręta wkręcasz w imadło, drugi z nakrętka wkładasz do goleni, blokujesz i odkręcasz śrubę spustową od dołu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduro_boy Opublikowano 28 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 Zrobie jak radzicie tylko dziwi mnie to, że jeden teleskop rozkręciłem bez problemu, a z drugim są problemy. Możliwe jest, że coś się tam zerwało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 Nie, poprostu dało się odkręcić i tyle. Nie ma reguł. Tu opór był na tyle duży, a siła na śrubie duża, że poszło. Innym razem zaczyna się obracać we wnętrzu. Zapomniałem powiedzieć - czsami wystrczy przed wyjęciem sprężyny mocno wcisnąć lagę - nacisk spręzyny spowoduje opór i da się odkręcić. Pozdro Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.