Skocz do zawartości

zerwany gwint=>czy musze rozpoławiac silnik??


robak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w moim silniku pekła jedna ze śrub społawiajacych do kupy kartery :P gdy silnik jest rozgrzany to trzoszeczke kapie. chce to naprawic, ale nie bardzo usmiecha mi sie rozpolawiac silnik. czy mozna to obejsc?

sruba pekła i jej kawalek został w karterze i nie trzyma ich obu. czy dobry mechanik samochodowy sobie z tym poradzi tak, aby nie było wiekszych obaw o to, ze spierdzieli robote?

 

EDIT:

cholera, pomylilem działy, prosze o przeniesienie do 'mechaniki ogolnej' :D

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem nie jest to konieczne czyli ropolawianie silnika bierzesz rozwiercasz dziure i to co w niej zostalo puznije bierzesz narzynke i gwintujesz oczywiscie sruba bedzie inna niz wszystkie bedzie miala wiekszy gwint probuj jak to wsie nieuda to dopeiro rozpalawiaj silnik takie moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są do tego specjalne narzędzia, niestety nie przychodzi mi na myśl inna nazwa niż gwintownik z lewym gwintem i takaż śruba-rozwiercasz pękniętą śrubę cienkim wiertłem, nagwintowujesz w otworze w śrubie lewy gwint w który wkręcasz lewą śrubę i wkręcając ją jednoczaśnie wykręcasz większą śrubę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ty zes ta srube urąbał ??

chyba sama nie pekla podczas jazdy ??

podczas skladania silnika. ma sie pare w łapach, co 8)

 

i tak oddam silnik do mechanika, bo nie mam odpowiednich narzedzi, koszt w sumie niewielki a ryzyko uszkodzenia karterow duze, wiec niech sie tym zajmie fachowiec :idea: chialem sie tylko upewnic, czy trzeba rozbierac silnik

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są do tego specjalne narzędzia, niestety nie przychodzi mi na myśl inna nazwa niż gwintownik z lewym gwintem i takaż śruba-rozwiercasz pękniętą śrubę cienkim wiertłem, nagwintowujesz w otworze w śrubie lewy gwint w który wkręcasz lewą śrubę i wkręcając ją jednoczaśnie wykręcasz większą śrubę.

 

Nie trzeba nic gwintować, są wykrętaki do zerwanych śrub i można je dostać za grosze w każdym markecie.

Wykrętaki wyglądają jak wkręt do drewna tylko że gwint jest lewy.

Trzeba nawiercić otworek w zerwanej śrubie i wykręcić ją za pomocą wykrętaka.

Jeżeli śruba nie jest mocno zapieczona to po nawierceniu jej, gdy przełączysz wiertarkę na lewe obroty to najprawdopodobniej śruba wykręci się razem z wiertłem.

W 90% zerwanych śrub które naprawiałem tak się działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wierceniem to może być problrm. Trzeba mieć bardzo dobre wiertło. Mój kumpel stępił 3 wiertła tytanowe. Ale sposób dobry. Mała dziurka wbić chodziażby gwóźdź o większej średnicy i kombinerkami wykręcic.

życze powodzenia.

pzdr

AHTOH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba nic gwintować' date=' są wykrętaki do zerwanych śrub i można je dostać za grosze w każdym markecie.

Wykrętaki wyglądają jak wkręt do drewna tylko że gwint jest lewy.

Trzeba nawiercić otworek w zerwanej śrubie i wykręcić ją za pomocą wykrętaka.

[/quote']

Dokładnie o to mi chodziło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest to konieczne czyli ropolawianie silnika bierzesz rozwiercasz dziure i to co w niej zostalo puznije bierzesz narzynke i gwintujesz

Nie wydaje mi się to dobrym pomysłem - wióry mogą dostać się do wnętrza silnika.

są wykrętaki do zerwanych śrub i można je dostać za grosze w każdym markecie.

Kilka dni temu byłem zmuszony testować takie wykrętaki z supermarketu. Pękły dwa, a śruby nimi nie wykręciłem. Ale one kosztowały mniej niż 5zł, wiec mogłem sie tego spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozio napisał:

Kilka dni temu byłem zmuszony testować takie wykrętaki z supermarketu. Pękły dwa, a śruby nimi nie wykręciłem. Ale one kosztowały mniej niż 5zł, wiec mogłem sie tego spodziewać.

 

Dokładnie, te z marketów są miękkie i łatwo pękają ale można dostać takie też w sklepach z nażędziami. :D

 

filip2233 napisał:

Mała dziurka wbić chodziażby gwóźdź o większej średnicy i kombinerkami wykręcic.

 

ja kiedyś wbiłem kluczyk ampuowy, nie jest okrągły wiec nie obracał się w wywierconej dziurce. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest to konieczne czyli ropolawianie silnika bierzesz rozwiercasz dziure i to co w niej zostalo puznije bierzesz narzynke i gwintujesz

Nie wydaje mi się to dobrym pomysłem - wióry mogą dostać się do wnętrza silnika.

są wykrętaki do zerwanych śrub i można je dostać za grosze w każdym markecie.

Kilka dni temu byłem zmuszony testować takie wykrętaki z supermarketu. Pękły dwa' date=' a śruby nimi nie wykręciłem. Ale one kosztowały mniej niż 5zł, wiec mogłem sie tego spodziewać.[/quote']

 

 

 

niewiem ktoredy mialy by sie dostac... btw nawet jakby sie dostaly to beda to strasznie male wiury ktore niezaszkodza i po 2 odrazu pujda w magnes do sruby od oleju niewie robcie co chcecie kazdy ma swoje zdanie i zrobil by to po swojemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...