Skocz do zawartości

Tuning choppera/cruisera


Pompka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekaw jestem co przerobiliście (lub w najbliżeszej przyszłości) planujecie przerobić w swoich motocyklach? W Polsce cały czas jakieś "ostrzejsze" przeróbki , zwłaszcza japończyków, są bardzo żadkie. Z reguły ludzie ograniczają się do wymiany wydechu i kierownicy.

Na każdym zebraniu jest tak, ze ktoś musi zacząć, moje modyfikacje w VS 1400

 

Zrobione:

1.Szeroka kierownica

2. Stalowy przewód hamulcowy

3. Modyfikacje filtrów powietrza, gaźników i wydechu (nowe rury).

4. Kilka gadżetów takich jak: sakwy, stelaże, bagażnik, dodatkowe chromy, skóra na bak i inne drobnostki.

 

W planach:

1. Wymiana siedzenia i demontaż oparcia

2. Wymiana amortyzatorów z tyłu na niższe i sztywniejsze

3. 4 tłoczkowy zacisk hamulcowy z przodu i nowa wentylowana tarcza

4. Nowy wydech (w zależności od funduszy)

5. Nowa kierownica

6. Nowa lampa do przodu i mała "sportowa" owiewka

7. Wzmocnienie sprzęgła (zwiazane ze zrobionym punktem 3)

8. Nowe mniejsze kierunkowskazy

9. Nowe lusterka

10. Nowy moduł zapłonowy z "odcięciem" ustawionym na 6000 RPM

11. Nowe progresywne sprężyny do przedniego zawieszenia albo wręcz całe nowe zawieszenie razem z półkami.

12. wiekszy zbiornik paliwa

13. Nowy lakier (bo zanim wszystkie poprzednie punkty porobię to oryginalny całkiem wyblaknie ;) )

I na koniec największe i najmmniejprawdopodobne (finansowo :cry: )

 

14. Kupić stary silnik ze skrzynią "4" (a może całego starego VS 1.4?) i mocno go zmodyfiować: nowe gaźniki o większej średnicy gardzieli (38 a może nawet 40mm), moduł zapłonowy, rozwiercenie na 1600 ccm (parametry jak VTX :twisted: ) albo nowe tłoki i wyższy stopień sprężania. Do rozwiazania pozostaje problem zmiany przełożeń...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja planowałem:

1 zmienić lub przerobić wydech (chyba jednak lekko przerobie)

2 delikatny pług pod silnik (wątpię żebym w tym sezonie wykonał)

3 szeroką kierownice kupiłem ale okazała się za szeroka i nie mogę wyprowadzić motoru z „garażu” – po skróceniu ma 94 cm jest wygodna ale... te cholerne drzwi.

4 do kierownicy kupiłem małe lusterka ale już je praktycznie sprzedałem bo przy oryginalnej się nie sprawdzają

5 przewód w stalowym oplocie prawdopodobnie w marcu sobie sprawie.

 

Chciałbym na jesień trochę zainwestować i:

1 wstawić przednie zawieszenie UPS

2 koło przednie z dwiema tarczami i dobrymi zaciskami

3 fajną kierownice i lusterka które przejadą przez drzwi.

4 ładne masywne wydechy.

5 zbiornik od ZL 1000 (ale wątpię)

6 upiększenie konsoli na zbiorniku

7 i pewnie jeszcze coś wyjdzie w praniu.

 

a teraz musze wydac kase na linki gazu i synchronizacje gaźników + reg zaworów :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryszard M. zawsze robie sam, nie kupuję z katalogu ;). Kupować z katalogu to nie sztuka hihi jeśli chesz trochę obejrzeć moich prac to daj znać podeśle Ci lub można je obejrzeć w galerii prywatnej na forum.

Do tej pory w moim intruzie zmieniłem (wyprodukowałem):

1. kierownicę,

2. podnóżki z dźwigniami,

3. mocowanie pompy hamulcowej i nóżki bocznej,

4. mocowanie tylnich kierunków,

5. bagażnik,

6. stelaże,

7. wydechy,

W planie do tego sezonu:

1. siedzenia,

2. stage 3,

3. nowe wydechy,

4. lusterka (od dzisiaj są),

5. zmiana kierunków.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż się spłukałem doszczętnie kupując swojego VN'a, tej zimy zmieniłem/dodałem: kierałe /116 cm - a jak :twisted: /, Stelaże + sakwy Iron Horse'a /33 l - wyjazdy się szykują... 8) /, oparcie, obecnie kończę projektować bagażnik, lampa tył - z katalogu, no i na koniec /tej zimy/ trzeba wszystko opryskać aerografem ładnie...

Po pierwszych jazdach wypruję wydechy, na pewno zmienię kierunki /może lusterka-jak się da/ i chciałbym zrobić forward'y. To na razie tyle...

Może coś fajnego uda się dokupić w Zgierzu na custom show

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Siwy_ - gdzieś na stronie www.ipass.net doczytałem się całej instrukcji wyprucia VN 800 i w podsumowaniu autor pisze: /cytat/ Because of the size of the exhaust input and the inner baffle there is very little change in back pressure. Therefore we did not have to re-jet the carb.

Ale będę grzebał przy wydechach po jakichś 1500-2000 km - jeżeli po wypruciu zmieni się trochę skład mieszanki i będzie miało to wpływ na exploatację silnika, to oczywiście biorę pod uwagę dostrojenie gaźnika do całości.

Dzięxy za rady...w razie czego będę was /starych customer'ów/ nękał na forum na bierząco :twisted: moimi pytankami.

Pzdr

PS jedziecie do zgierza na custom show? - może jakiś forumowy meeting na miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szafir -> ja już kiedyś pisałem o tym ze w VN 800 nawet na seryjnych wydechach skład mieszanki jest bardzo ubogi. Ludzie testujący ten motocykl wręcz piasli że pierwsza modyfikacja w nim to "jet kit". Także nieominie cię strojenie gaźnika jeśli chcesz w pełni wykorzystać możliwości silnika.

 

Co to za custom show? Gdzie i kiedy? Można by było się tam spotkać (nazwa brzmi kusząco).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link do custom show: www.ironhorse.lodz.pl/index2_pl.htm.

Organizują to ironhorse'i z Łodzi. Impreza 3 dniowa, zapowiada się nieźle. A poza tym takie impry trzeba wspierać :P , przecież nie ma ich zbyt wiele /czy w ogóle?/ w naszym kraju - pomyślcie o spotkaniu + sobotnia libacja :split:

Oki, POMPKA - zaczynam się rozglądać za kit'em do VN...przekonałeś mnie :D

Aha /może odbiegam trochę od tematu/ - a na zlocie Vidlaka byliście ? -Teraz to już mogę śmigać na takie zloty :lol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link do custom show: www.ironhorse.lodz.pl/index2_pl.htm.

Organizują to ironhorse'i z Łodzi. Impreza 3 dniowa' date=' zapowiada się nieźle. A poza tym takie impry trzeba wspierać :P , przecież nie ma ich zbyt wiele /czy w ogóle?/ w naszym kraju - pomyślcie o spotkaniu + sobotnia libacja :split:

Oki, POMPKA - zaczynam się rozglądać za kit'em do VN...przekonałeś mnie :D

Aha /może odbiegam trochę od tematu/ - a na zlocie Vidlaka byliście ? -Teraz to już mogę śmigać na takie zloty :lol: .[/quote']

 

Zlot Widlaka to podobno była straszna pomyłka. Pojechał tam mój znajomy i wrócił niewchodząc na teren imprezy. Juz dokładnie nie pamiętam co tam mu się tak niespodobało (oprócz ceny) ale mocno odradzał mi wizytę na tej imprezie.

 

Szafir sprawdź czy Twój VN ma regulowaną iglicę. Jak tak to "kit" bedzie kosztował cię tyle co główna dysza (15 PLN za sztukę a kupić trzeba by było z 2 może 3 i wybrac najlepszą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...