firmino Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Kupiłem Easy Touch z IGO mapami Rosji. Pokrywa 20% kraju. Duże miasta są dość dokładne i bliska Europa, później tylko główne drogi. Zobacze jak się sprawdzą w terenie :) Cytuj http://baryswiata.blogspot.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robcio Opublikowano 14 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2009 To i ja opisze kilka swoich doswiadczen z GPS na motocyklu... - po pierwsze: o samym urzadzeniu nie wiele chce mowic, poniewaz z perspektywy czasu kupilbym akurat inny model, ale i ten uzywam i daje rade. Chce tu glownie pokazac, ze mozna na motocylku uzywac nawigacji samochodowej i to prawie najtanszego modelu - bez potrzeby ladowania kasy w drogie urzadzenia, uchwyty czy kasety (oczywiscie jezeli ktos nie potrzebuje w pelni profesjonalnego sprzetu); -po drugie: glownie nawigacje kupowalem do samochodu, nie mialem kasy na zakup drogiego urzadzenia dedykowanego na motocykl i chcialem aby nawigacja miala dosc duzy ekran oraz mozliwosc wgrywania najpopularniejszych i najlatwiej dostepnych w sieci map; -po trzecie: nie jezdze jakos bardzo ekstremalnie, wiec nie potrzebuje urzadzenia wybitnie udaroodpornego i super wytrzymalego; Cala zabawe zaczalem od zainstalowania w GS500 gniazda zapalniczki... nie jest to kosmicznie drogie gniazdo mosiezne, ale zwykle gniazdo zapalniczki z 'uszami 'montazowymi i hermetyczna klapka ze sklepu elektronicznego za kilka zlotych. Odpowiednio zamontowane i uszczelnione nie sprawi problemow nawet podczas ostrej ulewy. Oczywiscie miedzy gniazdem a akumulatorem zamontowany jest bezpiecznik w gumowej oslonie [rowniez do kupienia w sklepie elektronicznym]. Uchwyt do nawi tez wyprodukowalem sam, wierzcie mi, ze jest bardziej wytrzymaly i bardziej ergonomiczny niz niejeden fabryczny kupiony za duza kase. Na poczatku cos mnie podkusilo aby zamontowac cale ustrojstwo na malym magnesie od CBanteny i stawiac na baku, ale po pierwszym wyjezdzie zrezygnowalem z tego pomyslu i teraz calosc zamontowana jest pewnie do kierownicy, a sam GPS moge zdjac z uchwytu w kazdej chwili [robie tak wszedzie tam, gdzie nawi moglaby zostac skradziona]. W zasadzie zawsze uzywam Automapy, ale w kazdej chwili po zmianie karty SD moge uzywac dowolnie innej. Genaralnie wgrana mam tylko Automape na Polske, ale w kazdej chwili mozna dograc reszte Europy. Jak wczesniej pisalem, w moim przypatku, wszystko sprawdza sie bardzo dobrze... jedyny powazny minus to brak wodoodpornosci urzadzenia, ale gdy pada zabezpieczam nawi folia. Oto kilka fotek, na ktorych widac moj GPS: http://picasaweb.google.pl/RobertRobbic/Cz...791705463333858 http://picasaweb.google.pl/RobertRobbic/Sw...405113120402370 http://picasaweb.google.pl/RobertRobbic/Ro...645154562816690 Na koniec powiem, ze to w jaki sposob korzystam z GPS na motocyklu podczas moich wyjazdow w wiekszosci przypadkow mnie satysfakcjonuje i pomimo 'taniosci' samego urzadzenia ogolnie sprawdza sie bardzo dobrze. Pozdr. Robcio ;) Cytuj Moja motogaleria --> https://picasaweb.go...om/RobertRobbic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lelas Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Backer Z100 Crocodile. Jak Mikołaj obiecał tak wrzucił pod choinkę. Nie było wielkiej okazji do testowania bo nie znoszę zimy, najchętniej bym się zakopał w barłogu, jak miś i tam doczekał wiosny. Tak więc przetestowałem krokodyla jeżdżąc ( samochodem oczywiście ) parę razy z Siedlec do Warszawy i z powrotem plus parę wyjazdów wokół komina. Co mi się mniej lub więcej nie podoba; Oszukuje, paniusia mówi; za 200m skręt w prawo ( lewo ), tymczasem do krzyżówki jest max 100-120 metrów. Długie ustalanie trasy. Nieczytelne wskazania kierunku, w starym Mio250 północ pokazywał czytelny kursor, tu jest takie cóś może bardziej precyzyjne ale mało widoczne przynajmniej na pierwszy rzut oka. Miała być mapa ze szczegółowymi widokami miast, budynków. Nie ma. Chyba że mam włączoną nie tę opcję !?? Brak fotoradarów. Co mi się podoba; To że jest, duży, czytelny ekran i na razie tyle ... Nie ma specjalnego uchwytu dedykowanego dla motocykli. Nie bardzo sobie wyobrażam mocowanie na przessawkę na moto. Bo o ile w samochodzie jak się oderwie i spadnie to podniosę i na najbliższych światłach czy parkingu ponownie umocuję o tyle na moto jak się oderwie i spadnie to raczej nie będzie po co przystawać czy się wracać. Czyli tankbag lub mapnik ... I to na razie na tyle ... Elo terz mam Beckera z 100 i co musialem dokupic nowa stacje dokujaca specjalnie do motocykli bo typowa samochodowa diabli wzieli nie laczyla prawdopodobnie obtelepalo od drgan.Cena typowo motocyklowej kupilem w UK 53eur z wysylka.Znalazles fotoradary jak zaktualizujesz powinny sie wgrac.Dlugie ustalanie trasy to fakt ,ekran spoko,ale slaba widocznosc w ostrym sloncu i jest cichy bardzo brak bluetutha mam kask nola z firmowym interkomem lacze sie kablem motocykl jes glosny i prawie nic nieslysze musze jechac wolniutko.Nowa stacja dokujaca do motocykli ma wbudowana antene TCM oraz lepsze zamkniecie napewno gps niewypadnie.Mam go od miesiaca i testuje w nastepna srode jade z Irlandi do PL motocyklem moze sie nie zgubie z ta nawigacja ha ha. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cebik Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 (edytowane) Przejrzałem temat, ale nie znalazłem interesującego mnie info. Czy ktoś użytkował lub miał styczność z takim oto Garminem? http://www.allegro.pl/item709710597_gps_ga...a_motocykl.html Szukam czegoś raczej na asfalt :) Niestety Rider i Zumo wykraczają trochę poza budżet, który mógłbym przeznaczyć na zakup. Edytowane 13 Sierpnia 2009 przez Cebik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 (edytowane) Elo terz mam Beckera z 100 i co musialem dokupic nowa stacje dokujaca specjalnie do motocykli bo typowa samochodowa diabli wzieli nie laczyla prawdopodobnie obtelepalo od drgan.Cena typowo motocyklowej kupilem w UK 53eur z wysylka.Znalazles fotoradary jak zaktualizujesz powinny sie wgrac.Dlugie ustalanie trasy to fakt ,ekran spoko,ale slaba widocznosc w ostrym sloncu i jest cichy bardzo brak bluetutha mam kask nola z firmowym interkomem lacze sie kablem motocykl jes glosny i prawie nic nieslysze musze jechac wolniutko.Nowa stacja dokujaca do motocykli ma wbudowana antene TCM oraz lepsze zamkniecie napewno gps niewypadnie.Mam go od miesiaca i testuje w nastepna srode jade z Irlandi do PL motocyklem moze sie nie zgubie z ta nawigacja ha ha. :crossy: W zeszłym roku w Mio padła mi ładowarka, w tym roku w Backerze także padła ładowarka, nie do końca, czasami ładuje. Raz to przypadek, dwa razy zdecydowanie NIE. Sądzę że to wina motocykla, za wysoki prąd albo coś podobnego. Kolega radził jakiś filtr? , coś co bedzie stabilizowało prąd wychodzący z gniazda. Objawy; kilka dni jest O.K. potem jest ładowanie albo nie ma. Jak poruszę wejście lub wyjście przez jakiś czas jest lepiej potem znowu przestaje, przerwy są coraz dłuższe aż w końcu wcale nie ładuje. W samochodzie ( teraz ) dzieje się to samo czyli ... nie jest to wina samego gniazda. Po prostu, ładowarka uległa uszkodzeniu. Edytowane 19 Sierpnia 2009 przez Zbycho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-rr Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Zbychu.Jak masz trochę miejsca pod owiewkami,możesz dać przetwornicę 12V-230V i z niej czerpać prąd,zwykle do navigo dają ładowarkę stacjonarną.Przetwornica ma zabezpieczenia,przeciwprzepięciowe oraz przeciw rozładowaniu akumulatora,nożna takie żródło prądu wykorzystać także do elektrycnej maszynki do golenia itp. :wink: Zalecałbym moc przetwornicy 75W :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mutomb Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Przejrzałem temat, ale nie znalazłem interesującego mnie info. Czy ktoś użytkował lub miał styczność z takim oto Garminem? http://www.allegro.pl/item709710597_gps_ga...a_motocykl.html Szukam czegoś raczej na asfalt :) Niestety Rider i Zumo wykraczają trochę poza budżet, który mógłbym przeznaczyć na zakup. Do niedawna BMW kladlo te GPSy w moto. Teraz wrzucaja chyba ZUMO. Jesli jestes zdecydowany na GARMINa to moim zdaniem warto. Jesli sie przyjzysz to masz do nawi pancerny uchwyt TOURATECHa, ktorego cena oscyluje kolo 300zl. Dla mnie jedynym minusem tego akurat modelu to twardy dysk ale ja jezdze nie tylko po asfalcie. Poza tym mapa europy - City Navigator Europe troche kosztuje tak jak i inne mapy. Na Polske wystarczy Ci darmowa UMP. Sam z niej korzystam i jest super jesli chodzi o aktualizacje - minimum raz w tygodniu. Jak umiesz rysowac w MAP EDIT to mozesz sam pokusic sie o rozbudowe mapy. Mnostwo informacji znajdziesz tutaj: http://www.garniak.pl/ http://forum.garmin.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Zbychu.Jak masz trochę miejsca pod owiewkami,możesz dać przetwornicę 12V-230V i z niej czerpać prąd,zwykle do navigo dają ładowarkę stacjonarną.Przetwornica ma zabezpieczenia,przeciwprzepięciowe oraz przeciw rozładowaniu akumulatora,nożna takie żródło prądu wykorzystać także do elektrycnej maszynki do golenia itp. :wink: Zalecałbym moc przetwornicy 75W :smile: Yyyy ... miejsce to mam, ale musiałbym mieć dwie ładowarki, 230V do moto i 12V do samochodu, prościej chyba ??? będzie "uspokoić" ładowanie w moto. Mam nadzieję że jest TO prosta robota, dla fachowca oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-rr Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Yyyy ... miejsce to mam, ale musiałbym mieć dwie ładowarki, 230V do moto i 12V do samochodu, prościej chyba ??? będzie "uspokoić" ładowanie w moto. Mam nadzieję że jest TO prosta robota, dla fachowca oczywiście. Chyba tak,ja mam doświdczenie z"Tirow"/mam jeszcze przetwornicę24V/230V/3000W/i tak sobie skojarzyłem. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cebik Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Do niedawna BMW kladlo te GPSy w moto. Teraz wrzucaja chyba ZUMO. Jesli jestes zdecydowany na GARMINa to moim zdaniem warto. Jesli sie przyjzysz to masz do nawi pancerny uchwyt TOURATECHa, ktorego cena oscyluje kolo 300zl. Dla mnie jedynym minusem tego akurat modelu to twardy dysk ale ja jezdze nie tylko po asfalcie. Poza tym mapa europy - City Navigator Europe troche kosztuje tak jak i inne mapy. Na Polske wystarczy Ci darmowa UMP. Sam z niej korzystam i jest super jesli chodzi o aktualizacje - minimum raz w tygodniu. Jak umiesz rysowac w MAP EDIT to mozesz sam pokusic sie o rozbudowe mapy. Mnostwo informacji znajdziesz tutaj: http://www.garniak.pl/ http://forum.garmin.pl/ Kłaniam się w pas, wielkie dzięki za informacje :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 W zeszłym roku w Mio padła mi ładowarka, w tym roku w Backerze także padła ładowarka, nie do końca, czasami ładuje. Raz to przypadek, dwa razy zdecydowanie NIE. Sądzę że to wina motocykla, za wysoki prąd albo coś podobnego. Kolega radził jakiś filtr? , coś co bedzie stabilizowało prąd wychodzący z gniazda. Objawy; kilka dni jest O.K. potem jest ładowanie albo nie ma. Jak poruszę wejście lub wyjście przez jakiś czas jest lepiej potem znowu przestaje, przerwy są coraz dłuższe aż w końcu wcale nie ładuje. W samochodzie ( teraz ) dzieje się to samo czyli ... nie jest to wina samego gniazda. Po prostu, ładowarka uległa uszkodzeniu. Mialem podobne problemy z ladowaniem w innym PDA. Tutaj przyczyna byla ladowarka - tzn samo zlacze ladowarki, ktore sie wtyka w urzadzenie. Na ladowarce nieoryginalnej dosc szybko siada to zlacze i wtedy wystepuja klopoty z ladowaniem. Ja poszukalem oryginalne zlacze i zmodyfikowalem nieoryginalna ladowarke o ten wlasnie szczegol. Teraz nie ma problemow z ladowaniem. PS. Wszystko zalezy od tego jakie macie zlacza ? Bo jak okragle typu jack to tam sie nie ma co zepsuc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDi Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 może troche odkopałem temat ale wgryzam się w temat "GPS na motocyklu"... ale od początku... przymierzam się do zakupu GPSa i szukam czegoś co nada się i do moto i do puszki a koszt samej navi nie przekroczy 1000 PLNów... (wiadomo im mniej tym lepiej, są jeszcze inne wydatki...) tak się zastanawiam nad MIO Moov 360... ale mam pewne wątpliwości czy wyświetlacz 4,3" nie będzie za duży do moto ?? oczywiście mam zamiar zamontować navi do kierownicy, a mam na niej jeszcze głośnik od zestawu audio ( http://www.bikepics.com/pictures/1591846/ ) a może zamiast "samej" navi jakieś PDA ?? tylko jakie?? jeżdże głównie po asfaltach (zresztą jak wjechać armaturą w teren :bigrazz: ), nie zależy mi na wodoszczelności urządzenia, gdyż raczej w deszczu celowo nie jeżdrzę, a jak mnie złapie w trasie to po prostu GPSa sie schowa... bardziej mi zależy na czytelnym wyświetlaczu i co ważne na zapisie śladu trasy, ale to już czyba kwestia softwearu, a nie samego urządzenia, ale waże żeby było... pomożecie w wyborze samego urządzenia?? pomijam kwestie samych map bo z tymi można sobie dac rade w różny sposób :wink: Cytuj Honda VTX 1800F 2005r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 GPS na moto to w ogóle porażka. Choćby ze względu bezpieczeństwa, co dotyczy też samochodziarzy - zamiast patrzeć na drogę i myśleć logicznie ludzie bawią się tymi gównami i jadą jak ZOMBIE - wpatrzeni w szybę czekają na rozkaz gdzie skręcić. Na moto testowałem różne SatNav`y podczas kurierki moto w Londynie, żaden nie zdał egzaminu. Jedynie TomTom Rider był trochę pozytywny, ale to bardziej za właściwości przyjazne bikerom czyli ekran dotykowy który można obsługiwać w rękawicach, podświetlenie które nie oślepia i fajny kit mocujący do kierownicy. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Raider jest Ok tylko za 1000pln go nie kupisz. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morris35 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 GPS na moto to w ogóle porażka. Choćby ze względu bezpieczeństwa, co dotyczy też samochodziarzy - zamiast patrzeć na drogę i myśleć logicznie ludzie bawią się tymi gównami i jadą jak ZOMBIE - wpatrzeni w szybę czekają na rozkaz gdzie skręcić. tu raczej problemem nie jest gps , niektórzy tak mają nawet bez gps-a i z wyłączonym radiem :) osobiście polecam jakikolwiek gps nawet w telefonie sam z takim sie poruszam tyle że telefon mam w kieszeni czasem na kierownicy ale ulokowanie jest bez znaczenia bo opieram sie tylko na komunikatach głosowych wystarczy wkleić jakiekolwiek słuchawki w kask i jest super pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.