paho Opublikowano 8 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2005 Elo .więc sprawa wygląda tak ....rozebrałem silnik z gila.....nie dosyć że puierwszy raz widziałem taki silnik (spust oleju komory wału, krótszy króciec gaźnika i jeszcze kosmicznych wymiarów tulejka karteru wysoka na 4mm chodzi mi o tą ze skrzyni) to teraz jeszcze doszło to że mam bardzo ale to cholernie bardzo wyrobione gniazdo łożyska trybu zdawczego...jakby to był taki zwykły sobie silnik to przeżuciłbym karter no ale że ten ma te bajerki to chce go jakoś uratować....Powiedzcie mi jak można zregenerować gniazda łożysk??Myślałem o oddanie tego do tokarza a on bym chyba musiał rozwiertać to gniazdo i wprasować tulejke z odpowiedniego materiału....dobrze myśle?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 9 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 dobrze myślisz.jeśli to łozysko slizgowe zrobi odpowiedzni wymiar , jesli toczne możesz rozwiercić do rozmiaru łozyska dostepnego na rynku , odpada koniecznosc wstawiania tuleji , ale odbiega od orginału.lepiej nie iść na skóty i wstawić tulejkę na wymiar orginalny.pamietaj o tolerancji pasowania :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paho Opublikowano 9 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 macie może pojęcie ile mnie to może kosztować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 9 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 No niestety tu jest poważna sprawa. Rozwiercenie może być niewykonalne z powodu bardzo bliskich gwintów od śrubek trzymających blachę trzymająca simmering.Musisz brać jeszcze pod uwagę, że jak ktoś kto to rozwierci zrobi minimalny błąd to układ straci osiowość.Średnica tego gniazda to 42mm musisz sprawdzić o ile większe będzie kolejne łożysko, wiem że na pewno nie ma tego typu o średnicy 43mm (43mm są tylko oporowe) a powiększenie średnicy gniazda o 2mm to dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 9 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 rozumiem ,że jest to łożysko toczne , więc jesli to jest luz typu do 0,1 mm zastosuj stara metodę cynowania łozysk - stosowana od wieków w przypadkach za luzno wpadających łozysk.sam to robiłem w swoim motorze.profesjonalnie i pewnie , oraz bezpiecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 9 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 musze dodać ,że stosuja to ludzie do 1mm ale sam bym się bał do tej grubości montowac na cynę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paho Opublikowano 9 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 na czym polega cynowanie???? MAM OBJ....CYNĄ ŁOŻYSKO CZY gniazdo łożyska?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 9 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 tylko łozysko , cyna do aluminium sie nie trzyma.trzeba tylko miec lutownice dużej mocy 300W , oraz dostęp do kwasu lutowniczego, inaczej cyna nie złapie powierzchni łożyska.- pamietaj kwas nie może sie dostać do powierzchni tocznych kulek - inaczej łozysko w kibel.trzeba tylko pobielić , nadmiar cyny zgarnie krawędż gniazda , a odłamki sa na tyle miekkie ,że nawet jak się dostana pod koło zębate ulegną zgnieceniu - nie zrobią żadnych szkód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 Metoda cynowania bieżni zewnętrznej jest praktykowana przez profesjonalne warsztaty zajmujące się remontem zabytków.Należy tylko dorobić sobie proste urządzenie do wciągania kompletnego łożyska idealnie osiowo w gniazdo. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 9 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 Jest jeszcze jedna metoda. Wklejenie łożyska na klej Loctite.Żeby złapać osiowość po wklejeniu najlepiej jest złożyć silnik w pół, ale tylko ze skrzynią, tak by łożysko wkleić od zewnętrznej. Po wciśnięciu trzeba obracać wałkiem zdawczym tak by łożysko się ułożyło i podczas obracania nie występowały opory (nakrężenia)Potemtrzba odczekać 24h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paho Opublikowano 9 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 a który sposób jest najtrwalszy i najpewniejsz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 9 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 sposób profesjonalistów czyli cynowanie bieżni, ale ten cały Loctite ma też bardzo dobrą opinie poleca go H.Załęski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 9 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2005 Czolem! A jak ma sie sprawa z tym klejem, gdy trzeba po czasie zmienic znowu lozysko? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 10 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2005 schodzi - działa jak wcisk.ja skręcam nim śruby - tylko ,że uzywam średniomocnego , żeby je odkręcić trzeba się przyłozyc - ale bez jakichkolwiek problemów - jest cool. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubajawax Opublikowano 24 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2005 a mozna łożyska wziąć na poxipol czy bedzie problem z ich wyjęciem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.