Skocz do zawartości

Regeneracja gniazd łożyskowych


paho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Elo .

więc sprawa wygląda tak ....rozebrałem silnik z gila.....nie dosyć że puierwszy raz widziałem taki silnik (spust oleju komory wału, krótszy króciec gaźnika i jeszcze kosmicznych wymiarów tulejka karteru wysoka na 4mm chodzi mi o tą ze skrzyni) to teraz jeszcze doszło to że mam bardzo ale to cholernie bardzo wyrobione gniazdo łożyska trybu zdawczego...jakby to był taki zwykły sobie silnik to przeżuciłbym karter no ale że ten ma te bajerki to chce go jakoś uratować....

Powiedzcie mi jak można zregenerować gniazda łożysk??

Myślałem o oddanie tego do tokarza a on bym chyba musiał rozwiertać to gniazdo i wprasować tulejke z odpowiedniego materiału....dobrze myśle??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze myślisz.

jeśli to łozysko slizgowe zrobi odpowiedzni wymiar , jesli toczne możesz rozwiercić do rozmiaru łozyska dostepnego na rynku , odpada koniecznosc wstawiania tuleji , ale odbiega od orginału.

lepiej nie iść na skóty i wstawić tulejkę na wymiar orginalny.

pamietaj o tolerancji pasowania :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety tu jest poważna sprawa. Rozwiercenie może być niewykonalne z powodu bardzo bliskich gwintów od śrubek trzymających blachę trzymająca simmering.

Musisz brać jeszcze pod uwagę, że jak ktoś kto to rozwierci zrobi minimalny błąd to układ straci osiowość.

Średnica tego gniazda to 42mm musisz sprawdzić o ile większe będzie kolejne łożysko, wiem że na pewno nie ma tego typu o średnicy 43mm (43mm są tylko oporowe) a powiększenie średnicy gniazda o 2mm to dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ,że jest to łożysko toczne , więc jesli to jest luz typu do 0,1 mm zastosuj stara metodę cynowania łozysk - stosowana od wieków w przypadkach za luzno wpadających łozysk.

sam to robiłem w swoim motorze.

profesjonalnie i pewnie , oraz bezpiecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko łozysko , cyna do aluminium sie nie trzyma.

trzeba tylko miec lutownice dużej mocy 300W , oraz dostęp do kwasu lutowniczego, inaczej cyna nie złapie powierzchni łożyska.

- pamietaj kwas nie może sie dostać do powierzchni tocznych kulek - inaczej łozysko w kibel.

trzeba tylko pobielić , nadmiar cyny zgarnie krawędż gniazda , a odłamki sa na tyle miekkie ,że nawet jak się dostana pod koło zębate ulegną zgnieceniu - nie zrobią żadnych szkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda cynowania bieżni zewnętrznej jest praktykowana przez profesjonalne warsztaty zajmujące się remontem zabytków.

Należy tylko dorobić sobie proste urządzenie do wciągania kompletnego łożyska idealnie osiowo w gniazdo.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna metoda. Wklejenie łożyska na klej Loctite.

Żeby złapać osiowość po wklejeniu najlepiej jest złożyć silnik w pół, ale tylko ze skrzynią, tak by łożysko wkleić od zewnętrznej. Po wciśnięciu trzeba obracać wałkiem zdawczym tak by łożysko się ułożyło i podczas obracania nie występowały opory (nakrężenia)

Potemtrzba odczekać 24h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...