Skocz do zawartości

Podniesienie mocy w Simsonie S51


Baron
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja mialem podciety plaszcz tloka od strony gaznika i owszem odczulem wzrost mocy ale gory tloka nie przerabialem.

tak wiec jak podetniesz sam plaszcz to nie ma problemu z tym ze nie bedziesz mogl ruszyc na niskich obrotach.

 

Ps. dla pewnosci to byl simson a nie dzisiejsza MZ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... Sam nie wiem co mam zrobic. Bo jak np. wyjme tuleje i zmienie rozrząd tak samo jak na tloku to moc powinna byc ta sama. I jak sie da nowego tloka to moc bedzie caly czas ta sama , bo jak sie zmienia tlok ze zmiana faz rozrzadu to za kazda zmiana trzeba rozrzad zmieniac.Tylko powinienem spilowac okna u gornej krawędzi i dolnej. i jeszcze M@łpa mowi ze poszedl pierscien. To bardzo mozliwe bo wtedy denko zmienia swoja grubość i cos nie musialo wytrzymac pierscien poszedl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po pierwsze, jesli ktos zamierza usprawnic silnik, to powinien on (silnik) byc w bardzo dobrym stanie technicznym, a z tego co pamietam, to Rzemyk masz problem ze sprzeglem, jesli zwiekszym moment obrotowy i obroty, to pozniej nie dziw sie ze silnik sie rozpadnie...

Po drugie, czemu sie zastanawiasz nad problemem faz, ktore trzebaby zmieniac na kazdym nowym tloku? Jesli zastosujesz tloki o polskiej jakosci, to na ile planujesz jeden, na 100km (kilometrow) ?

Po trzecie, przy zmianie faz, przydalby sie tlumik z regulacja przegrody, moglbys wtedy lepiej wykorzystac zdobyty moment obrotowy i dostosowac jego krzywa tak jakby Ci najbardziej pasowala, bo jesli jest tak jak napisal M@lpa, ze traci nieco momentu na dole, a zyskuje na gorze, to ja bym dozyl do wygladzenie krzywej...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro przeloze caly kosz sprzeglowy od innego simaka i sprawdze co się stanie, powinno być OK. Teraz wiem że zmiana faz rozrządu na tloku jest na krótką mete. Ale zeby zmienic fazy rorzadu w tuleji to trzeba ją wyciągnąć - ale jak??

 

Po trzecie, przy zmianie faz, przydalby sie tlumik z regulacja przegrody.  

 

Chodzi Ci o dyfuzor?? Ale jak bym mial ten dyfuzor to jeszcze musze mieć tlumnik końcowy czyli musze wymienic caly uklad wydechowy. np. od DT 80 LC moge wstawic bo mam taki caly tlumnik na oku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zeby zmienic fazy rorzadu w tuleji to trzeba ją wyciągnąć - ale jak??

 

Jakiej tulei? Chodzi ci o cylinder? Tam tylko mozesz pozmienic ksztal okien, wypolerowac kanaly... Tulei nie wyciagniesz...

 

 

Chodzi Ci o dyfuzor?? Ale jak bym mial ten dyfuzor  to jeszcze musze mieć tlumnik końcowy czyli musze wymienic caly uklad wydechowy. np. od DT 80 LC moge wstawic bo mam taki caly tlumnik na oku.

 

Rozbierales tlumik od simka? Tam sa dwie polaczone ze soba przegrody, regulujac ich odleglosc (fabrycznie nie ma takiej mozliwosci) od kolanka, masz wplyw na zjawiska falowe, ktore to z kolei maja wplyw na moment obrotowy, obroty i spalanie. W zadnym badz razie nie wyciagaj bebechow z tego tlumika...

Tlumika od DT nie radzilbym wstawiac, to zupelnie inny silnik(Yamahy) niz ten co jest w simku, inne moce, inne obroty, wydechy w 2-taktach sa obliczane do danej pojemnosci, mocy, itd. Z drugiej strony, jesli masz nadmiar kasy, to mozesz sobie poeksperymentowac, a moze akurat cos sie polepszy.... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... Sam nie wiem co mam zrobic. Bo jak np. wyjme tuleje i zmienie rozrząd tak samo jak na tloku to moc powinna byc ta sama. I jak sie da nowego tloka to moc bedzie caly czas ta sama ' date=' bo jak sie zmienia tlok ze zmiana faz rozrzadu to za kazda zmiana trzeba rozrzad zmieniac.Tylko powinienem spilowac okna u gornej krawędzi i dolnej. i jeszcze M@łpa mowi ze poszedl pierscien. To bardzo mozliwe bo wtedy denko zmienia swoja grubość i cos nie musialo wytrzymac pierscien poszedl.[/quote']

 

Ty masz chyba jakąś swoją wizje pracy 2T

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierales tlumik od simka? Tam sa dwie polaczone ze soba przegrody, regulujac ich odleglosc (fabrycznie nie ma takiej mozliwosci) od kolanka, masz wplyw na zjawiska falowe, ktore to z kolei maja wplyw na moment obrotowy, obroty i spalanie. W zadnym badz razie nie wyciagaj bebechow z tego tlumika...

 

1567.jpg

 

Dlaczego mam tego nie wyciągac?? Bez tego, wiem że jest głosniejszy, a spalanie miesci sie do 3l/100. Nie wiem jak jest z mocą bo juz kupilem Simsona bez tego. A tą scianke pierwsza (od kolanka) w którą strone mam przesunać?? Tak zeby przegrody mialy mniejsza odleglość??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej scianki nie przesuwaj, przegrody sa zepawane i maja dokladnie wyznaczone miejsce w tlumiku, poszukaj jakiegos dobrego artykulu na temat projektowania, zasad dzialania wydechow w dwusuwach, to dowiesz sie dokladnie, o co chodzi, ciezko mi to teraz wytlumaczyc, nie popelniajac bledow...

 

Kiedys widzialem cos na temat regulowanej przegrody, bodajze na stronie MlodegoVFR, poszukaj.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bym musial poszukac tego artykulu. Ale nie odpowiedziales mi na pytanie:

Dlaczego tego nie wolno wyciągac?? A nie lepiej juz wstawic taki tlumnik za 55zł??

 

P8010004.jpg

 

Ten tlumnik po zalozeniu dodaje mocy. Pewnie w komorze rozpreznej jest pusty. A ten tlumnik kiedy jest odtlumnony daje silnikowi ogromny przyrost mocy.

 

P1012020.jpg

 

Tak tulej bedzie wygladac jak sie ja wyjmie:

 

 

10590big.jpg

 

Tylko teraz niech ktos mi powie o ile zfrezowac okna i ktore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi czego sie spodziewasz po tłumiku za 55zł? Wg. mnie to kasa wywalona w bloto, slyszalem opinie, ze ten tlumik, po kilku dniach sie poprostu rozlatywal - ot taka jakosc wykonania i materialy. A co do wybebeszania tlumika, to powinienes sie zorientowac, po tym co pisalem, ze chodzi wlasnie o zjawiska zachodzace w tlumiku, o ktorych polecalem poczytac. Ja wychodze z zalozenia, ze jesli producent umiescil cos w tlumiku, to po to by to pelnilo swoja role, a nie po to by "tuner" mial zabawe... Odwiedzales moze strone RZTPOWER? (czy jakos tak ;)) jak nie to poszukaj linka, tam jest pelno akcesoriow....

 

PS. o tym ze tuleje mozna wyjac, to nie wiedzialem, myslalem ze jest ona dosc mocno zespolona z cylindrem.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...