Wojtek DT Opublikowano 31 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2005 Siema Przeglądając forum zauważyłem, że dużo osób jest użytkownikami Yamahy DT. Wiem ze jest to bardzo popularny sprzęt i dobry do nauki, więc proponuje stworzyć w tym temacie pewną baze danych. Wiem, że byly juz tematy typu "jaki olej..." itp, ale chciałbym tutaj wypisać wszystkie najważniejsze informacje o tym modelu. Sam składam taką Yamahę, fotki można zobaczyć na http://www.bikepics.com/members/wafel Wyszła mnie 1100 zł (jak narazie), zostaje mi malowanie, brakuje filtra powietrza i innych małych detali. Podzielcie sie swoją wiedzą odnośnie tego modelu i wypisujcie tu wszelkie informacje Sam mam kilka pytań: 1. Jaki lejecie olej do skrzyni? 2. Z czego zrobić ślizg łańcucha na wahacz? 3. Jak ktoś ma filtr powietrza do tego modelu to kupie :banghead: Pozdrawiam :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawela Opublikowano 12 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2006 (edytowane) Witam wszystkich serdecznie poraz pierwszy... Wlasnie zakupilem niedawno do zabawy i nauki swoj pierwszy motor wlasnie jak w temacie Yamaha DT 125.Ale radosci zbyt duzej mi on jak na razie nie przynosi, zaraz po dwu dniowej zabawie odstawilem go do serwisu. Pierwszy jak dla mnie problem to byla "chyba" blokada, motorek na pierwszym biegu i drugim krecil sie do ponad 10tys potem przy 3 musialem od razu przelaczac na 4 bo juz 7-7,5tys potem na wyzszych biegach 5 i 6 to samo przy czym na 6 Vmax to 80-85km. Po odstawieniu do serwisu dzowni domnie serwisant i mowi ze trzeba wymienic tlok i zrobic szlif bo mam mala kopresje i jemu sie nie wydaje aby motor byl zablokowany bo na 1 i 2 idzie jak burza ale reszty nie sprawdzil z tego co wywnioskowalem bo sie zdziwil jak mu powiedzialem ze Vmax to 85km. No ale ok ja jestem laikiem jak serwisant mowi ze trzeba wymienic i zrobic szlif to ok, choc nie ukrywam ze zadnych jakis dziwnych dzwiekow w silniku metalicznych odglosow nie slyszalem. Oki po 2tyg. odwiedzam serwis i co sie okazuje motorek zlozony ale maja problem nadal to samo i doszlo do tego ze motor jeszcze sie dlawi, tzn czasem ale nie zawsze jak odkrece na maxa gaz na jedynce lub dwojce to motor przytyka i schodzi z obrotami na sam dol i gasnie :-( kicha tak nawet wczesniej nie mialem,jesli lekko go wkrecam to zaczyna isc ok tak przy 4 moge mu odkrecic na maxa i czasem sie wkreci ladnie ale losow zdaza sie ze znowu lapie dol :-(, serwisant upiera sie ze tak bylo eh (najbardziej jest to uciazliwe przy wjazdach pod gore :-(, zero zabawy sama meczarnia /:-/)..odebralem go teraz na ten dlugi weekend bo troszke sie stesknilem i chce sie pobawic ale tak sie jezdzic nieda, reklamuje i oddaje go od srody ponownie. Ale bardzo duza prozba do Was, czy tak moze wygladac wlasnie blokada ? ze jeden i dwa kreci a potem juz dochodzi max do 7,5 i Vmax 85km ?? czy moze juz tak motor jest wysluzony nawet wymiana tloka i szlif nic nie pomogly ? choc mi sie raczej nie wydaje. Czy mozliwe ze facet po prostu nie wie o wszystkich mozliwych blokadach DT'ki ? Przesledzilem co moglem na forum, i niewiem czy wogole jest sens ale zabiore sie za CDI , czy te objawy ktore podalem wczesniej to jest blokada przede wszystkich chodzi mi o to :-)... A jesli chodzi o dufuzor jak samemu moge go odblokowac tzn. wybebeszyc :-) czy jest to dosc skomplikowany sposob czy ktos z Was posiada moze jakiegos mini manuala jak to zrobic, albo link do stronki takiej jak DT125.de ale w wersji ang. ? Pozdrawiam i do uslyszenia coraz czesciej :-) ....akiraone p.s. moze za wczesnie, ale powiedzcie mi czy jak sie naucze jezdzic tym motorkiem to musze stopniowo zmienia 250 potem 400 lub wyzej czy od razu moge wskoczyc na 400, czy np. do takich weekendowych wypadow aby sie pobawic na bezdrozach wystarczy 250 ? - moze glupie pytanie ale co tam :-)przede wszystkim od razu po szlifie i wymianie tloka moto nalezy porzdnie dotrzec a nie od razu jezdzic nim jak dawniej tzn na maxa. docieranie jest zmudne i ciagnie sie kilkaset kilometrow ale gwarantuje ze po nim moto bedzie chodzilo ok bo bedzie wlasciwa kompesja itp... mozliwe ze po odebraniu z serwisu nieco przegiales i teraz moto przygasa itp. zwolnij tempo i bedzie ok. szczerz mowiac nie wiem czy docieranie dt 125 rozni sie od docierania dt 80 ale chodzi o to zebys przez pewioen czas nie przekraczal pewnych obrotow, rozgrzweal moto porzadnie po rozruchu zanim zaczniesz jezdzic. przykladowo pierwsze 400 km nie przekraczasz 4000rpm ptem co 100 km dokladasz kolejny 1000rpm nie zapominajac o regularnych przegazowach.... a blokady w dt 125 to inna bajka... np we francji dawano wiekszy cylinder zeby zmniejszyc stopien sprezania.... w niemczech blokowano elektronike... gdzies indziej byly blokady dzialajace dopiero przy okreslonej predkosci.... takze z tym nie wiem... generalnie dyfuzor rozcina sie w pol gumowka po spawach i usuwa sie z niedo wszystko co jest w sradku lacznie z wypaleniem nagaru... a potem spawanie po lini starych spawow... nie wiem tylko czy tak odblokowuje sie tez dt 125 bo 80 na pewno. wlasciciele dt 125 powinni pomoc :) pzdr i powodzenia Strzalek wielkie dzieki ;) czyli znajomy mechanik mnie orznal twierdzac ze mam dokladnie 15,6KM :) A MIALO BYC TAK PIEKNIE ;) ale i tak 125 dostala po dupie ;) ;) :P :) Edytowane 12 Sierpnia 2006 przez pawela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magik8888 Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 (edytowane) ja też miałem takie objawy w swojej dt że na 3 biegu nie wkręcał się powyżej 6 tyś jak rozłączyłem kabelek od elektromagnesu. zdejmij przednią owiewke i zobacz ile odchodzi kabelków od licznika, jeśli 4 to idź po kablach aż do kostki i zobacz może sie coś rozłączyło albo poprzedni gość próbował rozblokować metodą przełącznika i słabo zabezpieczył kable. A co do gaźnika to gość mógł nie przeczyścić takiego małego filterka. zdejmij przewód doprowadzający paliwo do gaźnika i tam jest wciśnięty taki mały plastikowy filterek w rurke od gaźnika, może sie zapchał i dostaje mało paliwa. Edytowane 13 Sierpnia 2006 przez Magik8888 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CHAW Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Witam Jak sie wymienia płyn hamulcowy w DT80, jak zapobiec zapowietrzeniu układu hamulcowego, oraz w jaki sposób odpowietrzyć jeśli już się to stanie?? Z góry dzięki za odp!! Pzdr Szukam lewego boczka (po stronie tłumika) do kupienia!! wszystkie oferty mile widziane. moje gg - 3697455 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejtomecki Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Witam wszystkich serdecznie poraz pierwszy... Wlasnie zakupilem niedawno do zabawy i nauki swoj pierwszy motor wlasnie jak w temacie Yamaha DT 125.Ale radosci zbyt duzej mi on jak na razie nie przynosi, zaraz po dwu dniowej zabawie odstawilem go do serwisu. Pierwszy jak dla mnie problem to byla "chyba" blokada, motorek na pierwszym biegu i drugim krecil sie do ponad 10tys potem przy 3 musialem od razu przelaczac na 4 bo juz 7-7,5tys potem na wyzszych biegach 5 i 6 to samo przy czym na 6 Vmax to 80-85km. Po odstawieniu do serwisu dzowni domnie serwisant i mowi ze trzeba wymienic tlok i zrobic szlif bo mam mala kopresje i jemu sie nie wydaje aby motor byl zablokowany bo na 1 i 2 idzie jak burza ale reszty nie sprawdzil z tego co wywnioskowalem bo sie zdziwil jak mu powiedzialem ze Vmax to 85km. No ale ok ja jestem laikiem jak serwisant mowi ze trzeba wymienic i zrobic szlif to ok, choc nie ukrywam ze zadnych jakis dziwnych dzwiekow w silniku metalicznych odglosow nie slyszalem. Oki po 2tyg. odwiedzam serwis i co sie okazuje motorek zlozony ale maja problem nadal to samo i doszlo do tego ze motor jeszcze sie dlawi, tzn czasem ale nie zawsze jak odkrece na maxa gaz na jedynce lub dwojce to motor przytyka i schodzi z obrotami na sam dol i gasnie :-( kicha tak nawet wczesniej nie mialem,jesli lekko go wkrecam to zaczyna isc ok tak przy 4 moge mu odkrecic na maxa i czasem sie wkreci ladnie ale losow zdaza sie ze znowu lapie dol :-(, serwisant upiera sie ze tak bylo eh (najbardziej jest to uciazliwe przy wjazdach pod gore :-(, zero zabawy sama meczarnia /:-/)..odebralem go teraz na ten dlugi weekend bo troszke sie stesknilem i chce sie pobawic ale tak sie jezdzic nieda, reklamuje i oddaje go od srody ponownie. Ale bardzo duza prozba do Was, czy tak moze wygladac wlasnie blokada ? ze jeden i dwa kreci a potem juz dochodzi max do 7,5 i Vmax 85km ?? czy moze juz tak motor jest wysluzony nawet wymiana tloka i szlif nic nie pomogly ? choc mi sie raczej nie wydaje. Czy mozliwe ze facet po prostu nie wie o wszystkich mozliwych blokadach DT'ki ? Przesledzilem co moglem na forum, i niewiem czy wogole jest sens ale zabiore sie za CDI , czy te objawy ktore podalem wczesniej to jest blokada przede wszystkich chodzi mi o to :-)... A jesli chodzi o dufuzor jak samemu moge go odblokowac tzn. wybebeszyc :-) czy jest to dosc skomplikowany sposob czy ktos z Was posiada moze jakiegos mini manuala jak to zrobic, albo link do stronki takiej jak DT125.de ale w wersji ang. ? Pozdrawiam i do uslyszenia coraz czesciej :-) ....akiraone p.s. moze za wczesnie, ale powiedzcie mi czy jak sie naucze jezdzic tym motorkiem to musze stopniowo zmienia 250 potem 400 lub wyzej czy od razu moge wskoczyc na 400, czy np. do takich weekendowych wypadow aby sie pobawic na bezdrozach wystarczy 250 ? - moze glupie pytanie ale co tam :-) Witaj. Moto ma na 100% blokade do 80km/h. Zagadaj do Strzałka bo mowi, ze juz mial do czynienia z tym. Takie przepisy są np. w Niemczech. Czy moto bylo sprowadzane? Co do tego dławienia... Czy moto dławi się na zimnym czy na rozgrzanym silniku? Jezeli na zimnym po gwałtownym odkreceniu to jest to normalne. Jezeli na rozgrzanym silniku, to cos jest nie w porządku. Oraz czy to samo występuje na ssaniu i bez ssania? Dyfuzor mozesz jak najbardziej wybebeszyc samemu. Najpierw sobie zaznacz czymś(np. gwozdziem) linię w poprzek spawow abys potem nie mial problemow z dopasowaniem jak bedziesz zabieral sie do spawania. To bardzo wazne. Bierzesz kątówkę i mozliwie jak najcieńszą tarczą tniesz na spawie. Potem wywalasz wszystko ze srodka i spawasz. Jezeli nie umiesz spawac to lepiej dac to jakiemus spawaczowi do zrobienia :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Co do tego zmieniania plynu to zawsze sie uklad zapowietrzy... Wymieniasz wylewajac stary plyn i wlewajac normalnie do zbiorniczka drugi. Do odpowietrzania jest srubka przykryta gumka. Zdejmujesz gumke, wciskasz i puszczasz hebel kilkakrotnie, luzujesz srubke i wciskasz na opor hebel w miedzyczasie, czekasz chwilke i zakrecasz srubke. Powtarzasz to kilkakrotnie i uzupelniasz do poziomu plyn. U mnie dziala :icon_razz: POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qciu Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 A ja sie nie zgodze do konca ze sposobem na odpowietrzanie.. Po wlaniu płynu naciska się kilkakrotnie klamkę az się napompuje i trzyma się ją cały czas naciśniętą, nastepnie trzymając ją wciśniętą popuszcza się tą śrubkę odpowietrznika aż klamka sie poluzuje całkiem, zakręca się śrubkę i dopiero mozna puścic klamkę. Czynnosc powtarza się kilkakrotnie dotąd aż nie będzie powietrza w układzie hamulcowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
predator Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 qciu ma racje - tak powinno wyglądać odpowietrznianie każdego układu hamulcowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalwariat Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Jestem posiadaczem DT50R z 99r. i mam jeden wielki problem:części!!!w moim miescie sa dwa sklepy gdzie mozna zamowic praktycznie kazda czesc do kazdego motocykla/motoroweru.Maja pelno DT w katalogach ale DT50R z 97...i nigdzie nie moge siedowiedziec czy ktos poprostu namieszal mi w papierach?zdjecie w podpisie.Zobaczcie i ocencie.Czekam na szybka odp:To jest 97 czy może 99.Na allegro nie ma co szukac bo jest wiele 99,00,01... ktore wygladaja identycznie i nikt nie wie gdzie są czesci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawela Opublikowano 13 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2006 qciu ma racje - tak powinno wyglądać odpowietrznianie każdego układu hamulcowego.a ja u siebie podczas wymiany plynu urwalem odpowietrznik jak chcialem ciut odkrecic.... i odpowietrzalem srubą przy przewodzie na zacisku.... zmarnowalem sporo plynu i dlugo to trwalo ale hamulce sa OK :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kratIjUK Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 (edytowane) Siema. Chciałbym prosić, aby ktoś kto ma Yamahe DT 50 (ten starzy model chyba do 90-któregoś robiony) żeby napisał mi o tym motorku jak najwięcej informacji - przeszukałem ten temat i nic konkretnego nie znalazłem. Interesują mnie: spalanie, vmax, zawieszenie, awaryjność, dostępność części, blokady i moc. Z góry dzięki.P.S Przymierzam się do kupna DT 50 - czy to dobry wybór jak na takiego łebka jak ja - 14 lat, nie umiem jeździć (za bardzo) i chce jeździć po lesie i drogach polnych?Pozdro! Edytowane 14 Sierpnia 2006 przez kratIjUK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruliczek90 Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Czy samodzielne wyregulowanie gaznika w Dt 80 jest mozliwe? czy musza robic to ludzie z serwisu? Jak ustawia sie taki gaznik?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Hehe ja tez tak odpowietrzam ale pewnie cos zle napisalem :] Nie umiem tak przelac na monitor to o czym mysle ale dzieki za sprostowanie :icon_razz: Co do regulacji to wystarczy kilkanascie minut wolnego czasu ... Najpierw sie bawi srubka od mieszanki i ustawia tak zeby silnik wchodzil na obroty bez zadnego zamulenia. Pozniej juz tylko ustawia sie druga wieksza srubka obroty. I to wszystko. POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
predator Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Siema. Chciałbym prosić, aby ktoś kto ma Yamahe DT 50 (ten starzy model chyba do 90-któregoś robiony) żeby napisał mi o tym motorku jak najwięcej informacji - przeszukałem ten temat i nic konkretnego nie znalazłem. Interesują mnie: spalanie, vmax, zawieszenie, awaryjność, dostępność części, blokady i moc. Z góry dzięki.P.S Przymierzam się do kupna DT 50 - czy to dobry wybór jak na takiego łebka jak ja - 14 lat, nie umiem jeździć (za bardzo) i chce jeździć po lesie i drogach polnych?Pozdro! Nie pakuj się w DT50 bo to będzie porażka. Najlepiej kup sobie 80 lub 125 bo może jest różnica pojemności, ale odblokowana 80 jedzie tak jak zablokowana 125 więc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawela Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Nie pakuj się w DT50 bo to będzie porażka. Najlepiej kup sobie 80 lub 125 bo może jest różnica pojemności, ale odblokowana 80 jedzie tak jak zablokowana 125 więc...dokladnie :icon_razz: ja jestem z lublina to jak cos to zagadaj na gg to ewentualnie pomoge :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.