Jackuzy Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Nie, z Czerniejowa. Ja tam słyszałem, ze YPVS wlasnie poprawia elastycznosc, ale moze niech ktos kto faktycznie ten motor ma sie wypowie :D YPVS to zawor ktory zmniejsza szerokosc okna wydechowego na niskich obrotach. Dzieki czemu motor ma wiecej mocy na dole. Przy pewnych obrotach zawor sie otwiera zwiekszajac srednice otworu wylotowego przez co motor dostaje mocy na gorze tak jak zostal zaprojektowany silnik. Niektorzy odlaczaja i blokuja YPVS w gornej otwartej pozycji aby motor mial bardziej crossowa charakterystyke czyli slaby dol i ostra gore :) Mozna wyczuc zle pracujacy zawor gdy motor nie chce sie wkrecac na obroty albo jest slaby na gorze, znaczy to ze zawor sie nie otwiera lub nie otwiera sie calkowicie :) To chyba powinno wyczerpac temat YPVS na jakas jedna strone tego tematu ;) Ja nie mam motorka z YPVS ale juz troche na jego temat sobie poczytalem. Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolo_rn Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Ma ktoś może na sprzedanie silnik do dt mx? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rider123 Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Czy w numerach silnika zawarty jest rok produkcji motoru i pojemność silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 tak to prawda, tylko po co chcesz podłączać Ypvs, po tym motor słabiej ciągnie, i nie wkręca sie na wyższe obroty.]Jeżeli źle mówię, to mnie poprawcie.pozdro Czy tutaj ktos wogole mowi ze swojego doswiadczenia, a nie domyslow??!! To co napisales to po prostu jedna wielka bzdura. Zreszta gdybys troche pomyslal, to bys sie zastanowil, ze skoro to NIBY ogranicza moc, to czemu to wogole montuja w moto?? Kolega wyzej ladnie opisal dzialanie YPVS. Jesli ktos nie potrafi i zle to podlaczy, to rzeczywiscie nie bedzie mial wysokich obrotow - ale to ze wzgledu na swoja niewiedze, a nie przez zawor. Mowie opierajac sie na moim doswiadczeniu (mialem DT125R z YPVS dzialajacym i dla proby go odlaczylem). POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolo_rn Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 (edytowane) "Czy w numerach silnika zawarty jest rok produkcji motoru i pojemność silnika" Tak, są to oznaczenia typu 1NN, 13N itp. Edytowane 9 Września 2007 przez rolo_rn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Ma ktoś może na sprzedanie silnik do dt mx? a co Ci sie w nim stalo ze chcesz caly silnik kupowac?? "Czy w numerach silnika zawarty jest rok produkcji motoru i pojemność silnika" Tak, są to oznaczenia typu 1NN, 13N itp. no nie wiem.... te symbole oznaczaja konkretne modele ale nie rok produkcji .... poza tym aby rozpoznac ten symbol musi sie miec duze pojecie o tym coprodukuje Yamaha bo nie wiem gdzie znalelsc spis wszystkich symboli modeli Yamahy :icon_mrgreen: o ile w ogole cos takiego istnieje. Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart90dt125 Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 chciałbym soku zwrócić uwagę, że dt 125 powinna mieć do 11kW mocy by móc wg. prawa nia jeździć na prawo jazdy kat. a1. Myślałem ze YPVS blokuje obroty (wywnioskować to można z tłumaczenia nazwy) by motor osiągał ściśle określoną moc. Osobiście nie mam YPVS więc nie mam z nim doswiadczenia, ale luzie pytali się mnie wilokrotnie czemu się im moto na tylko do 7 tyś kręci a mają YPVS. Zresztą pisałem ze jeżeli się mylę to proszę o poprawienie, a nie całkowitą krytykę. Dzięki i pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolo_rn Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 a co Ci sie w nim stalo ze chcesz caly silnik kupowac??no nie wiem.... te symbole oznaczaja konkretne modele ale nie rok produkcji .... poza tym aby rozpoznac ten symbol musi sie miec duze pojecie o tym coprodukuje Yamaha bo nie wiem gdzie znalelsc spis wszystkich symboli modeli Yamahy :P o ile w ogole cos takiego istnieje. Silniczek przydałby się. Na podstawie symbolu można okreslic pojemność, a rok w przybliżeniu.W rozszyfrowaniu symboli pomocny jest larsson (sklep) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 chciałbym soku zwrócić uwagę, że dt 125 powinna mieć do 11kW mocy by móc wg. prawa nia jeździć na prawo jazdy kat. a1. Myślałem ze YPVS blokuje obroty (wywnioskować to można z tłumaczenia nazwy) by motor osiągał ściśle określoną moc. Osobiście nie mam YPVS więc nie mam z nim doswiadczenia, ale luzie pytali się mnie wilokrotnie czemu się im moto na tylko do 7 tyś kręci a mają YPVS. Zresztą pisałem ze jeżeli się mylę to proszę o poprawienie, a nie całkowitą krytykę. Dzięki i pozdro Hehe nie skrytykowalem ciebie, tylko ogolnie wyrazanie opini bez zadnego wczesniejszego kontaktu z problemem, a wiec lOOz :P Co do tej mocy to mi jak robili przeglad to wpisali moc znaleziona w swojej ksiazce z modelami motocykli :P YPVS- Yamaha Power Valve System - zawor mocy :) Moze i sie kojarzyz blokadami, jednak latwiej im chyba wbic tuleje do cylindra na stale, niz budowac specjalny mechanizm, ktory polepsza dol nie pogarszajac przy tym gornego zakresu obrotow :D Co do krecenia sie moto tylko do 7k obr/min to zapewne ktos cos kiedys probowal zrobic 'agro-tjuning' i przestawil zawor. Moja DTka nie miala nigdy nic robione przy tym zaworze (do czasu mojej ingerencji) i bardzo ladnie sie krecila w calym zakresie obrotow. Dodatkowo miala stosunkowo mocny dol w porownaniu do np. Cagivy W8 qmpla. A wiec POZDRO :] Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Bardzo duzo to pojecie wzgledne, prosze o konkretny przedział cenowy :lalag: YPVS podobno działa, ale dostał rade od kolegi, ze po odlaczeniu bedzie mniej palił... hahahahaha dobre tak to prawda, tylko po co chcesz podłączać Ypvs, po tym motor słabiej ciągnie, i nie wkręca sie na wyższe obroty.]Jeżeli źle mówię, to mnie poprawcie.pozdroYPVS poprawia elastycznosc olo, jesli jest odpiety (mam na mysli otwarty calkowicie to do 7 tys bedzie jak dt 50 a potem dostanie buta od 7 tys ze cie zrywa z siedzenia heheh.Nie nadaje sie to do normalnej jazdy. jezdzilem troche rs 125@160 zrasowana mocno i miala odpiety zawor na otwartym polozeniu to od 7 tys miala takiego kopa ze prawie zpadlem z siedzenia pasazera (nie trzymalem sie kumpla). Ma ktoś może na sprzedanie silnik do dt mx?Pisz na gg, mam caly silnik do dt 50 mx ale w czesciach, ale caly kompletny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rider123 Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Potrzebuje numerów silnika od dt 50 najlepiej z 95 roku czy ktoś nie ma silnika z rozbiorki aby takie numery juz nie byly nikomu potrzebneodpowiedz na gg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu8463 Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Potrzebuje numerów silnika od dt 50 najlepiej z 95 roku czy ktoś nie ma silnika z rozbiorki aby takie numery juz nie byly nikomu potrzebneodpowiedz na gg Teraz silnik jest jako część wymienna i w papierach nie ma numerów silnika...A nawet to same numery nic ci nie dadzą :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guma Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 mam takie pytanko. nie wiem którą stroną założyc pierscienie na tłok do yamahy i nie wiem czy to ma jakies znaczenie. chodzi mi o to ze konce pierscieni maja kat ostry - jeżeli patrzyc od boku, coś takiego: --------------------------------------------------------------------/ \------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ / 0 \----------------------------------------------- nie wiem czy tym czubem do gory czy do dołu. jeśli ktoś wie o co mi chodzi i sie zna to prosze o rade. z gory dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolo_rn Opublikowano 11 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2007 Na tłoku masz taki "bolczyk", to zakładasz szerszą strońą do niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu8463 Opublikowano 12 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2007 (edytowane) mam takie pytanko. nie wiem którą stroną założyc pierscienie na tłok do yamahy i nie wiem czy to ma jakies znaczenie. chodzi mi o to ze konce pierscieni maja kat ostry - jeżeli patrzyc od boku, coś takiego: --------------------------------------------------------------------/ \------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ / 0 \----------------------------------------------- nie wiem czy tym czubem do gory czy do dołu. jeśli ktoś wie o co mi chodzi i sie zna to prosze o rade. z gory dziekuje. Zakładasz pierścionki zgodnie z bolczykami, natomiast kolejności pierścieni w DT nie można pomylić, bo się różnią (Są różnej grubości, tak że nie będą pasowały jeżeli je źle włożysz) I pod ten cieńszy pierścień przychodzi blaszka ;] Edytowane 12 Września 2007 przez krzychu8463 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.