Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

To co pokaże poniżej ma się kompletnie nijak do wyglądu oryginalnego ściągacza i jest nieco trudne w obsłudze ale zdaje egzamin czyli dzięki temu można ściągnąć magneto :flesje:

 

Zatem jeżeli masz spawarkę to weź takie oto produkty:

 

Kątownik stalowy długi na około 10cm

nakrętkę M13 lub coś w okolicy ze śrubą don pasującą

dwie śruby M10 i dwie takie nakrętki

 

Następnie potrzeba Ci poza spawarką wiertarki z wiertłem 10 i 13 oraz najlepiej stołowej szlifierki.

 

W kątowniku na środku wiercisz dziurę M13 lub nieco większa (m14?) nad nią kładziesz nakrętkę i spawasz ją do kątownika w miejscu otworu tak żeby można było wkręcać i wykręcać śrubą M13

 

na brzegach kątownika mniej więcej na takiej średnicy jak są otwory w magnecie wiercisz dwa otwory na śruby M10.

 

Łby śrub M10 na szlifierce obrabiasz tak by wyszło coś na wzór haczyka czyli ścinasz łeb na jakieś 270 stopni :)

 

teraz wkładasz te śruby ze ściętymi łbami w otwory w kątowniku i zakręcasz nakrętkami.

 

no i pozostało Ci zdjęcie magneta:

 

wkręcasz śrubę M13 w "ściągacz" razem z M10-siątkami haczyki dziesiątek wkładasz w otwory magneta i obracasz tak aż się zaklinują zachaczająć o wewnętrzne krawędzie magneta. Następnie wkręcasz śrubę M13 opierając ja o centralna śrubę wału aż haki się napną, i dalej kręcisz uważając by Ci wszystko nie spadło (co pewnie się zdaży za pierwszym i drugim razem :P ) aż ściągniesz z hukiem magneto :D

 

Smacznego :D

 

a tutaj jak to wygląda u mnie :D (śruba główna M14)

Ściągaczyk

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mjr w dt 125 jest miejsce na mocowanie i chyba sam zrobie bo już mam do kupienia mała zębatke bo ostatnio przy 45km/h łańcuch mi spadł i połamały sie ząbki, teraz nie mogę sobie przyłożyć na starcie nawet na grząskim pisaku,

 

YADT co do drewnianego ślizgu to nie byłbym przekonany, może wytrzyma godzinke jazdy a potem się rozwarstwi, a jak dostanie wilgoci to zpęcznieje i może zakleszczyć łańcuch więc i tak trzeba będzie go rozdłubać.

Ma ktoś z was może jakiś stary ślizgacz który leży nie potrzbny na sprzedarz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągacz do magneta mozna zrobic rówienz na wzor oryginalnego z kawałka rurki i śruby z nakretka :wink:

Ja taki zrobiłem i działa bez zarzutów tylko pamietaj ze na magnecie jest lewy gwint

ja ktos chce to moge zrobic fotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem, mianowicie moje moto od pewnego czasu bardzo szybka się grzeje (dawniej gdy wskazówka lekko się wychylała na prawa strone od razu wracała) a dziś zrobiłem sobie 10km po asfalcie z prędkością ok 60 ok/h na obrotach ok 6-7 tys a juz była przy czerwonym. Ponadto zauważyłem, że braknie mu mocy. I tu moje pytanie. Czy to już tłok do wymiany (czytalem w tym temacie że dt ma zawsze luzy i pierscienie klekocą, a u mnie tak właśnie jest)? No i na magnecie czuje lekkie luzy tylko nie wiem czy to luzy na pierscieniach czy może gdzie indziej.

 

No i 2 pytanie (które zadaje koejny raz, mam nadzieje, że tym razem z rezultatem): Czy ktos wie ile kosztuje wdozik od skrzyni biegów ?

 

P.S. Z góry dziękuje za odpowiedz ( czy na moje pytanie mógłby odpowiedziec min. Jackuzy, bo widze że zna się na rzeczyeczy)

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No i 2 pytanie (które zadaje koejny raz, mam nadzieje, że tym razem z rezultatem): Czy ktos wie ile kosztuje wdozik od skrzyni biegów ?

 

Jeśli nie bedzie na www.sklepmotocyklowy.pl lub na larsson.pl to musisz szukać na allegro jest tam pełno silników na cześći i na pewno z kims sie dogadasz. I tak przy okazji masz inny motor niz Jackuzy i troche rużni sie konstrukcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki juz szukam.

 

Aha bym był zapomniał moto ma straszne wibracje właśnie przed chwilą wróciłem z krótkiej przejażdżki i zaóważyłem że odkręca i sruby ( prawie zgubiłbym tę mocujaca silnik) :buttrock:

 

BOże "zaÓważyłem" sam sie sobie dziwie sory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki juz szukam.

 

Aha bym był zapomniał moto ma straszne wibracje właśnie przed chwilą wróciłem z krótkiej przejażdżki i zaóważyłem że odkręca i sruby ( prawie zgubiłbym tę mocujaca silnik) :icon_question:

 

BOże "zaÓważyłem" sam sie sobie dziwie sory.

 

 

Heh na LC to ja się za bardzo nie znam..ale może sprawdź czy masz płyn w chłodnicy? Czy masz ogólnie wszystko szczelne i czy chodzi ci pompa wody. Generalnie jest gorąco więc może to tez z tym być związane...a motor może Ci słabnąc bo się przegrzewa...to jest dość normalne zachowanie silnika. Uważaj żebyś go nie zatarł jak aż tak sie grzeje mocno. Co do luzów na magnecie to znaczy że kończą Ci sie łożyska albo wał ma bicie nie ma to nic wspólnego z tłokiem i pierścieniami, poza tym jest to na pewno związane z tymi wibracjami .... po prostu mając luz na magnecie silnik wpada w wibrację. A co do śrubek :icon_question: po dokręcaj i daj kontrujące śruby żeby sie nie wykręcało. To że dzwoni to jest dla mnie dość normalne ... wibracje też dość spore mam ale śrubki mi się nie odkręcają :banghead: ale też jest to zwiazane z tym jak jest silnik złozony.

 

Przy ostatnich upałach na moim motorku można smażyć jajka :banghead: a na pewno zagotować wodę .... konieczne przerwy często ... albo trzeba szybko jechać żeby lepiej sie chłodził ... niestety szybka jazda ma też swoje wady... dzisiaj sie wypierdzieliłem na zakręcie...droga szutrowa a ja mam trochę łysawy tył ... echh za dużo mocy :) :) :) a poważnie przedobrzyłem i wywinąłem 360 stopni :biggrin:

 

Pozdro :)

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem, mianowicie moje moto od pewnego czasu bardzo szybka się grzeje (dawniej gdy wskazówka lekko się wychylała na prawa strone od razu wracała) a dziś zrobiłem sobie 10km po asfalcie z prędkością ok 60 ok/h na obrotach ok 6-7 tys a juz była przy czerwonym. Ponadto zauważyłem, że braknie mu mocy. I tu moje pytanie. Czy to już tłok do wymiany (czytalem w tym temacie że dt ma zawsze luzy i pierscienie klekocą, a u mnie tak właśnie jest)? No i na magnecie czuje lekkie luzy tylko nie wiem czy to luzy na pierscieniach czy może gdzie indziej.

 

Wg. mnie to moze być niesprawny termstat, podobno to częsta usterka w dt,

 

Moja dt też sie grzeje, w szczególności pokrywy, ale myśle ze gdyby zminić gęstość oleju zmniejszyło by sie nagrzewanie, silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jackuzy, mxy tak oddają ciepło ze jak jede to mam małe ogrzewanie oby w zimie tak dawał :banghead: posiadacze lc w zimie zmarzną a my na mxach będziemy mieć ciepło :lalag: hehe taki plus ... hmm czy ktoś kupowal tłok do mxa ze sklepu motocyklowego ?? ?? wiem zę jackuzy kupował i coś gdzieś czytalęm na forum ze chyba problemy masz ;/

 

hmm a jakby tak sprawdzić czy tłoki od lc2 będą pasowały ?? ?? Bo do lc2 robią lepsze odporniejsze :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo grzania sie wiecie moze od czego mógłbym dopasowac wentylator na chłodnice tylko jakis dobry zeby sie nie spalił od wody.

 

Co do tych łożysk na wale to koniecznie je wymien i przed złożeniem spradz dokładnie czy masz prosty wał. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEH proponuje wentylki 3,5 calowe takiejak np siedzą w zasilaczach komputerowych...lub jak masz miejsce to jeszcze lepsze będą 12cm (duże takie :banghead:) oczywiscie 12V (bo taka masz instalacje) zrób sobie na przełącznik na kierownicy będziesz miał full control :clap: a ja tez nad tym myślałem ale jeszcze nie wymyśliłem jak to zrobć i czy to się opłaca :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEH proponuje wentylki 3,5 calowe takiejak np siedzą w zasilaczach komputerowych...lub jak masz miejsce to jeszcze lepsze będą 12cm (duże takie :biggrin:) oczywiscie 12V (bo taka masz instalacje) zrób sobie na przełącznik na kierownicy będziesz miał full control :wink: a ja tez nad tym myślałem ale jeszcze nie wymyśliłem jak to zrobć i czy to się opłaca :lalag:

 

A co tu może się nie opłacać ? wentylatory są tanie jak barszcz a zrobienie włącznika jest bardzo proste tylko musiałbyś sobie podlutować kable do plusa i minusa dodatkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...