Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

czy w dt na magnecie jest gwint lewy czy prawy i czy ma ktoś ściągacz do sprzedania

siema

ostatnio właśnie też musiałem ściągnąć magneto. Było bardzo ciężko i bez ściągacza nie dałbym rady. Więc gwint w magnecie jest lewy i do tego bardzo nietypowy. Ciężko było taki zdobyć. Uniwersalnym ściągaczem nie zdejmiesz tego magneta. Mam taki ściągacz na sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W najblizszym czasie mam zamiar kupic DT 80. W zwaizku z tym mam pytanko. Na co szczegolnie zwracac uwage przy zakupie maszynki? Wiadomo, ze jak pojade obejrzec motocykl to emocje strzela do glowy i latwo bedzie cos przeoczyc. Przeczytalem prawie caly temat, ale jakos bezposredniej odpowiedzi nie znalazlem... pomozecie?

 

 

Pozdrawiam

Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc najpierw musisz odpalic i się na nim przejechac:) dodaj tez gazu tak na maksa i sluchaj czy nic nie stuka w silniku. To chyba tyle z tego co mozesz tak zobaczyc na oko.

 

Ja ostatnio zdjąłem koło magnesowe uniwersalnym ściągaczem dwuramiennym.

takim ściągaczem uniwersalnym magneto ściągnąć jest bardzo ciężko. nie ma za co zlapac po prostu.

 

ten z allegro kosztuje 39 zł i wątpie żeby szło nim ściągnąć to magneto z dt. Ja za zrobienie swojego ściągacza zapłaciłem 60zł. Tobie mogę sprzedać za 55zł. Tylko raz nim magneto zdejmowałem.

P.S. baro - piszę do ciebie na gg! odezwij się jak będziesz (moj gg 7335144). Jak bedziesz chcial to podesle ci fotki ściągacza.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Posiadam yamahę DT 50 R z 2006 roku. Mam problemy z przednim zawieszeniem. Zaczeło pryskac olejem... cieknie po całym przodzie. jak to naprawić?? jakie koszty?? czy stosuje się jakieś uszczelniacze??

 

Pozdraiwam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martian najpierw na postoju powinieneś posprawdzać wszystkie luzy (zawieszenie, główka ramy itp.),jak chodzi zawieszenie (czy się nie blokuje itp.),czy nie ma nigdzie wycieków, poza tym musi sprawdzić, rzecz, która się najczęściej psuje w DT 80 (wada fabryczna) – KOPKA(jak przeskakuje,tzn.nie da się kopnąć to znaczy,że tulejka się wyrobiła), elektryka(kierunki,światła,klakson),czy działa prędkościomierz, obrotomierz(jeśli nie, to znaczy, że mógł dostać kiedyś porządnego dzwona;-)).Oprócz tego sprawdź czy rama jest prosta, tzn. ustaw DT prosto, stań z tyłu i spójrz czy koła są w jednej linii, jeśli tak to wszystko OK i to chyba tyle co możesz sprawdzić na postoju.

Teraz jazda:

Przed odpaleniem sprawdź, czy silnik jest zimny, potem ssanie itd. i odpał, jeśli odpali za 1-3 kopach to dobrze, jeśli więcej to może świadczyć o złej regulacji gaźnika, zapłonu itp. Pozwól mu żeby sobie pochodził na wolnych obrotach, tzn.rozgrzał, a ty w tym czasie możesz posłuchać silnika, czy nic nie dzwoni itp.(to samo musisz zrobić na ciepłym silniku). Jeśli wszystko jest w porządku i masz rozgrzany silnik, możesz jechać na jazde próbną. Podczas jazdy sprawdź czy wszystkie biegi wchodzą, nie wyskakują i jak pracuje skrzynia. Rozpędź się na maksa i sprawdź V-max, jeśli ma blokady to powinien lecieć ok. 80km/h, a jeśli nie ma to powinien 110-120 km/h (choć te prędkości mogą się różnić w zależności od zastosowanych zębatek, jak by co to standard jest 15-51 zębów).Jak już się rozpędzisz to będziesz musiał i zwolnić, wtedy sprawdź czy działają i jak działają hamulce(powinieneś zrobić stoopie;-)).Poza tym jak działa zawieszenie podczas jazdy(czy nie dobija itp.).Jeszcze podczas jazdy puść kierownice(ostrożnie) i zobacz czy DT nie zmienia kursu;-) jeśli nie to dobrze(twoje oględziny na postoju zostały potwierdzone). No i myśle, że to wszystko co powinieneś sprawdzić.

Jeśli ktoś by się doszukał jakiś błędów związanych ze sprawdzaniem DT proszę mnie poprawić. Myślę, że moja instrukcja pomoże ci Martian kupić porządne moto, które będzie Ci długo służyło.

 

Pozdrawiam i życzę udanego szukania moto.

 

 

 

PS. Się rozpisałem i zapomniałem się zapytać o swoje problemy:

1. Kupował ktoś kiedyś tłok na www.sklepmotocyklowy.pl? Jeśli tak to jak się sprawują te tłoki?

2. Ma ktoś na sprzedaż końcówke wydechu do DT oraz klosz tylnej lampy?

3. Czy można zdjąć ten zbiorniczek kontrolny(wyrównawczy), który jest przy dozowniku? Bo wyjąłem dozownik razem z tym zbiorniczkiem i nie wiem czy tak zostawić.

4. Jak jest średnica gardzieli w gaźniku w DT 80?

5. Czy jak w oleju i w skrzyni korbowej mam płyn chłodniczy to mógł mi pójść simmeringi na pompie wodnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wymieniałem simering od strony sprzegła...poskładałem, odpaliłem... i zauwazyłem ze sprzegło sie slizga. próbowałem regulowac linką ale nic nie daje. jak sprawdzałem przed załozeniem osłony niby wszystko było dobrze... przy rozbieraniu ułamał mi sie jeden "ząbek" w koszyczku. czy to moze byc tym spowodowane?? prosze pomózcie!! z góry dzieki!!

 

 

 

Macie moze iglice do lc2 80 bo moja sie zbuntowala i gdzieś uciekła...:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marker15, ja mam końcówkę wydechu na sprzedaż. Mam Yamahe DT 50, z tym że niedawno wpakowałem sobie do niej silnik od DT 80, który jest przerobiony na 110ccm:) razem z silnikiem dostałem tuningową końcówkę wydechu PROMA i została mi ta co była orginalnie w DT 50. Myślę, że powinna pasować i do DT 80. Jak będziesz zainteresowany to pytaj.

pozdro

 

P.S. szukam tylniego klosza lampy do DT. Mam sporo części silnikowych(prawie cały silnik) na sprzedaż do DT 50 rocznik '92. Można pisać na gg(nr 7335144).

Edytowane przez matidb1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...