Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Słuchajcie moto strasznie dużo bierze oleju, troszkę nim rzyga, jak mu wdepnę to bardzo kopci, świata za mną nie widać ;) . To wskazywało by na zużycie pierścieni ale, moto ładnie się kręci, odpala od ręki dobrze się zbiera. Co może być powodem tak dużego zużycia oleju?Czy coś nie tak z dozownikiem? Mam ustawiony żeby dawał jak najmniej.

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Słuchajcie moto strasznie dużo bierze oleju, troszkę nim rzyga, jak mu wdepnę to bardzo kopci, świata za mną nie widać :icon_biggrin: . To wskazywało by na zużycie pierścieni ale, moto ładnie się kręci, odpala od ręki dobrze się zbiera. Co może być powodem tak dużego zużycia oleju?Czy coś nie tak z dozownikiem? Mam ustawiony żeby dawał jak najmniej.

 

Dzięki za pomoc.

Jeśli to nie dozownik (zbyt dużo oleju) , to simmeringi na wale. Olej ze skrzyni dostaje się do cylindra.

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Słuchajcie moto strasznie dużo bierze oleju, troszkę nim rzyga, jak mu wdepnę to bardzo kopci, świata za mną nie widać :icon_twisted: . To wskazywało by na zużycie pierścieni ale, moto ładnie się kręci, odpala od ręki dobrze się zbiera. Co może być powodem tak dużego zużycia oleju?Czy coś nie tak z dozownikiem? Mam ustawiony żeby dawał jak najmniej.

 

Pierścienie - miałem u siebie to samo (mimo zniszczonych pierścieni moto ładnie ciągnęło i nie było większych trudności z odpalaniem). Przy naprawie mechanik aż się zdziwił jak ten silnik w ogóle odpalał :crossy:

 

 

 

To jak zaloze do dt 80lc2 odblokowaniej przelozenia: 15/53 to bedzie ladnie ciagnol? Chce zeby przynajmniej te 80 na trasie lecial

Ponawiam pytanie.

 

Będzie OK - moto straci na mocy, ale prędkość max wzrośnie.

Dziwne, bo nawet na standardowych przełożeniach w odblokowanej DT 80 km/h to nie problem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A są DT125 w czterosuwie? Może z silnikiem malucha?? :P

 

Koszta niewielkie przy standardowym wykorzystaniu czyli bez szaleństw piłowania i katowania na polu wytrzyma Ci z 3 sezony na tłoku :D (no chyba że robisz 10000km w sezonie to max 2 :D :P)

 

No chyba ze trafisz jakieś padło to na dzień dobry wsadzisz nieco kasy ... byle by opłacalnie :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A są DT125 w czterosuwie? Może z silnikiem malucha?? :P

 

DT nie, ale jest jej młodszy brat XT125 w 4T.

 

 

Koszta niewielkie przy standardowym wykorzystaniu czyli bez szaleństw piłowania i katowania na polu wytrzyma Ci z 3 sezony na tłoku :) (no chyba że robisz 10000km w sezonie to max 2 :) :P)

No chyba ze trafisz jakieś padło to na dzień dobry wsadzisz nieco kasy ... byle by opłacalnie :D

 

Zakładając, że moto jest w dobrym stanie to koszty utrzymania w sezonie to sumie tylko koszty benzyny i oleju do robienia mieszanki (cena od 9 zł/l Midland do 30 zł/l Motul).

 

Raz na 2-3 sezony potrzebny jest większy remont/przegląd:

- tłok + szlif cylindra - razem ~300 zł (zależy jaki tłok wkładamy - można włożyć tłok za 300 zł jak i za 60 zł :P )

- klocki - przód + tył - razem ~80 zł

- oleje i płyny - razem max 100 zł

- łańcuch + zębatki - ~300 zł oringowy komplet (zwykły ~150 zł)

- opony - komplet 300 - 600 zł (używki od 50 zł/sztuka)

- preparaty do pielęgnacji (olej do nawilżania filtra, olej do smarowania łańcucha, itp.) - ~100 zł

- inne - ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...