Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

z puszki po piwie/coli też można, i do tego śruba klasy 8.8/10.8 z "wydłużoną" nakrętką

 

Mój ojciec zawsze tak robi, ale taka blaszka aluminiowa szybko sie wyciera. Dopóki jest to jest luksus.

 

Nom juz sie nauczylem... Mi tak samo za drogim razem bez gazu, chyba ze przed 1 kopnieciem popapuje troche kopka zeby paliwko wtloczylo sie do cylindra. I takie pytanie, gdy odblokuje swoja DT'tke to bede czul duzy przyplyw mocy? I czy bedzie sie wtedy szybciej wkrecal na obroty?

 

A jakie masz teraz osiągi??? Moja na nowym tłoku i tuningowym wydechu, który i tak nic nie daje(wydech rzecz jasna), na najmniejszej dawce paliwa rwie aż miło :) 100km/h we dwie osoby jest osiągalne :crossy:

Edytowane przez pawel125r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema!

Ma taki problem w Yamaszy dt 80 lc II... Po długim postoju nie chce zapalać od pierwszego kopa... musze ja wziac na pych i z 3 zapala... potem pali normalnie.. co moze byc przyczyna?? z góry dzieki za odpowiedz...

 

A i jeszcze jedno pyt. Jaka świece sie stosuje do yamahy dt 80?? Z długim czy krotkim gwintem musi byc?? Jakie oznaczenia musi posiadac?? Czy moze być świeca z trzema elektrodami od samochodu osobowego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema!

Ma taki problem w Yamaszy dt 80 lc II... Po długim postoju nie chce zapalać od pierwszego kopa... musze ja wziac na pych i z 3 zapala... potem pali normalnie.. co moze byc przyczyna?? z góry dzieki za odpowiedz...

 

A i jeszcze jedno pyt. Jaka świece sie stosuje do yamahy dt 80?? Z długim czy krotkim gwintem musi byc?? Jakie oznaczenia musi posiadac?? Czy moze być świeca z trzema elektrodami od samochodu osobowego??

 

Być może zębatka (napisz na gg to dokładniej powiesz co i jak)

Musi byc z długim gwintem, np. NGK BR9ES tylko zauważyłem, że są Made in France i Made in Japan chyba japonska lepsza. Samochodówki nie dają rady-przewaznie jak się nagrzeją to gubia iskrę. Ilość elektrod nie zrobi różnicy br9es jest akórat z jedną elektrodą, ale mozna dostać też inne modele do DT, np na www.sklepmotocyklowy.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długi gwint!!

 

Orginalnie jest NGK BR9ES która ma ponoć ciepłote około 100, ja osobiście od pół roku jeżcze własnie na takiej 3 ramiennej samochodowej Iskry f 65 i nie nażekam.

Edytowane przez Sebav
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalecana to BR9ES do wersji LC i LCII B8HS do MXów.... różnią się one tylko długością gwintu bo mimo innych cyferek ciepłotę maja taką samą (100 według Iskry) I tak są Made in France i Japan... jak tylko możesz bierz Japan :P są bardziej niezawodne...France kupisz w sklepie Klasa...mimo iż tam jest trochę taniej wole kupić za dwa złote drożej japońską :) (tym bardziej że sklep nie daleko :D)

 

Co do innej świecy... to cokolwiek wsadzisz powinno jeździć tylko kwestia tego JAK jeździć....ja przez jakiś czas śmigałem na BR8ES ponieważ myślałem ze to odpowiednik B8HS... niestety myliłem się :P przed zmianą na BR9ES zrobiłem traske 25km tak rekreacyjnie i dla rozgrzania silniczka...następnie zmieniłem świece i w celu wygrzania jej śmignąłem spowrotem ta trasę....CZŁOWIEKU to był zupełnie inny moto :D szybciej się zbierał lepiej przyspieszał i nawet udało mi się wtedy max większe osiągnąć.... świeca jest ważna i o tym się przekonałem właśnie w tedy :)

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam pewien problem z moją yamahą. A było to tak jadę sobie dzisiaj i wrzucam kolejny bieg puszczam sprzęgło a tu mi zgasł...Kiedy próbowałem go odpalić to na początku trochę pochodził i zaraz gasł. Teraz już po wielu próbach odpalania już wcale nie załapuje. Iskrę ma paliwo dochodzi to, w czym może być problem proszę o szybką odpowiedź.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie też wygląda na pad tłoka....zdejmij głowice...i spójz co i jak

 

a tak OT... Litrus... ty to masz fajnego szlifierza... uwinołeś się ze wszystkim w 5 dni...a ja już dzisiaj 7 dni mija jak czekam na szlif cylka ;/ echhh a pogoda coraz zimniejsza... plan zakłada dotarcie maszyny w 5 dni :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe poprostu sie ociagalem. Oddalem o 15 godzinie i na drugi dzien na 15 albo 16 juz byl czyli praktycznie jeden dzien ale mialem weekend wiec na niedziele nie dalem :icon_question:

 

Co ile zmieniasz swiece w swojej Detce ?

Kurde teraz calkiem zmienila sie charakterystyka silnika.

Jak wchodzi na obroty to nagle ma kopa, przed szlifem jednostajnie przyspieszal praktycznie.

Moze to dlatego ze wsadzilem to trabke do filtra pod siedzeniem i za malo powietrza dostaje ?

Watpie ale co o tym myslisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie charakterystyka się zmieniła nieco po zmianie długości króćca do gaźnika... ale to ci się raczej nie dzieje :icon_mrgreen: jak nie jesteś pewny czy to tej trąbki wina to wyjmij i zobacz :icon_evil:.... ja tez mam kopa od jakiś 5-6 tys ale to na oko mówię :P bo obrotomierza brak....w sumie to może byc też kwestia po szlifie :D

 

a co do szlifierza to rzesz K***WA MAĆ..... WKU***A mnie czekanie na ten cylek... gość jest zarabiscie zarobiony i wiem ze robi bardzo dobrze to co robi....ale chyba następnym razem oddam w inne miejsce gdzie mi to szybciej zrobią... echh

 

ale przynajmniej będę miał poządnie to zrobione a co ciekawe mam splanowaną głowice :P zatem powinienen meć więcej mocy i szybciej zajechać korbe :D hehe

 

przy okazji tego tłoka wymieniłem łożyska bo poprzednio założyłem gówno i po tych 1400km zaczęły szumieć ... teraz kupiłem SFK najdroższe w hurtowni więc chyba będzie OK? :D do tego simeringi i uszczelki ;)

 

ech nie ma to jak rozbiórka silnika.... no ale tym razem od kompletnej rozbiórki do kompletnego złożenia zajęło mi to 3,5h :icon_biggrin: fajnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sie ladnie uwnioles z tym silnikiem :biggrin:

Kurde wiecej jak 80 na prostej sie nie rozpedzi. Mowisz ze Twoja po prostej 100 leci ... hmm zmienie zebatki ale mysle ze nie bedzie mial tyle mocy zeby sie rozpedzic na 5 do wysokich obrotow... ale sproboje. Kupie 14 i 15 zebow... potrzebuje spokojnie jechac 70 zeby to nie przemęczalo silnika, bo teraz 70 mam przy 6 tys obrotow a krece go do max 7,5 bo potem juz wyje i nie warto. Na luzie nie probowalem krecic ale wczesniej do 9 krecil. Tylko albo jes cos u mnie zwalone albo te silniki sa wolno obrotowe i tak poprostu maja.

Nakrece filmik jak bede mial czas, jak to chodzi. Ocenisz Jackuzy czy chodzi podobnie jak Twoja. A co zrobiles z kroccem ? Po tym szlifie znowu doraBiasz tlok od WSK czy juz masz cylinderek inny ?

 

 

Pozdrawiam

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sie ladnie uwnioles z tym silnikiem :D

Kurde wiecej jak 80 na prostej sie nie rozpedzi. Mowisz ze Twoja po prostej 100 leci ... hmm zmienie zebatki ale mysle ze nie bedzie mial tyle mocy zeby sie rozpedzic na 5 do wysokich obrotow... ale sproboje. Kupie 14 i 15 zebow... potrzebuje spokojnie jechac 70 zeby to nie przemęczalo silnika, bo teraz 70 mam przy 6 tys obrotow a krece go do max 7,5 bo potem juz wyje i nie warto. Na luzie nie probowalem krecic ale wczesniej do 9 krecil. Tylko albo jes cos u mnie zwalone albo te silniki sa wolno obrotowe i tak poprostu maja.

Nakrece filmik jak bede mial czas, jak to chodzi. Ocenisz Jackuzy czy chodzi podobnie jak Twoja. A co zrobiles z kroccem ? Po tym szlifie znowu doraBiasz tlok od WSK czy juz masz cylinderek inny ?

Pozdrawiam

:D

 

W dzień kiedy padł rozpędziłem się do 95km/h według licznika rowerowego....co ciekawe... założyłem cieńszą oponę na tył ...90/90/18 może to coś daje?

 

No ja mam 15/41 więc nie wiem czy duzo poczujesz róznicy.. ale kto wie...ja nie wiem ile sie kreci bo nie mam obrotka ale to wiadomo ;) muszę coś wykombinować ale na najwyższych obrotach to juz nie ciągnie.. silnik zaczyna równiej pracować na takich baaardzo wysokich obrotach mniejsze ma wibracje ale nie ciągnie ... :D może i to pod 10k obrotów podchodzi ALE nie wiem :D w sumie muszę was poinoformowac ze mam nówkę przerywacz i przerobiony zapłon na akumulatorowy...co jest po części wadą ale może i zaletą?

 

Nakręć nakręć chętnie obejrzę i porównam :D

 

Króciec dorabiałem bo zmieniłem gaźnik na Mikuni V20S ten od DT80 LCII ... wywaliłem tego WSKowego pegaza w końcu. I chodziło o dopasowanie ugości dolotu.. zresztą możesz to zobaczysz w moich fotkach na BikePics... link jest na dole posta :D

 

Cylek mam już inny i zrobiłem na nim 1400km jak mówiłem na nowym tłoku ten cylek 52mm leży sobie i czeka na lepsze czasy.. może kiedyś się zdecyduje żeby go jeszcze założyc... ale zobaczymy.

 

wlasnie jackuzy co sie stalo ze robisz szlif? padl tlok z klasy?

 

Nie :D padł tłok bo z kądes sie wytrzasnął w komorze korbowej kawałek metalu który zrobił rysę na tłoku długa na 2cm... może fotkę zrobię to pokażę... przy okazji wcisnął konkretnie pierścienie w rowki i kompletnie zlikwidował tym kompresje....padł nagle przy drugiej próbie podjazdu pod, hmm no, dość mocno stromą górkę na żwirowni :banghead: .... to jest jakieś 15km od mojego domu.... nie obyło się bez jady busem a przy okazji uszkodziłem sobie nową manetkę ProGripa... echhh

 

Dziś szlif ma być podobno zrobiony to może jutro już zacznę jeździć :)

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KIedy próbowałem odpalic moją dt-tkę po kilku kopnięciach, kopnik zaczął chodzić bez oporu ale odbijał myślałem że sprężyna spadła, ale okazało się, że pękł zębatka znajduje się pod koszem sprzęgłowym

i łączy go z kopką. Jest to 200-a więc rzaki i boje się że mogę mieć problem z tą częścią.Cy jeśli włoże taką część np od 125 to będzie pasować?? Czy ta część ma jakąś fachową nazwę?? zeby mi było łatwiej szukać(chce wiedziec o co pytać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...