Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

Tlok wogole nie powinien sie ruszac na boki po wlozeniu do cylindra. Gdy robilem remont w swojej DT tlok dodatkowo u mnie mozna bylo krecic na boki (wyrobiony sworzen). Radze zobaczyc do tloka w jakim jest stanie i ewentualnie wymienic. Wystarczy zauwazyc, ze luz tlok-cylinder jest rzedu 0,05mm (zalezy od tloka itp), tak wiec twoj 1mm to trocke przy duzo. POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli tą dt jedize 70 km/h godzine, na 6 biegu, to ma około 5 tyś obrotów to jest to możliwe. Ja wypaliłem na zapakopwanym motorze w trasie 70 km, i jechałem na 5 biegu około 6,5 tyś oobrotów to mi połowę zbiornika zjadł

ale moto było na maxa zapakowane.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem i potrzebuję szybkiej odpowiedzi. Gdzie się sprawdza poziom płynu chłodzącego i gdzie się go uzupełnia w DT 125 RE z 2006 roku :D Czy jest to przy chłodnicy po lewej stronie baku tam jest taki jakby otwór od góry na chłodnicy czy gdzie indziej :D Z góry dzięki. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem.

 

Otóż tak:

 

Jechałem sobie pewnego razu moją DT i nagle podczas jazdy ok.30-40 km/h coś walnęło w silniku :D , na tyle mocno, że myślałem, że za mną zderzyły się jakieś samochody…

Ale nie w tym rzecz…

No i po tym walnięciu silnik mi zgasł. Po zgaśnięciu, próbowałem go odpalić z kopa, ale nic z tego. Pchnąłem, dobra odpalił, powoli dojechałem do domu. Po ostygnięciu w domu, znów odpalił tylko „ na pych”. Postanowiłem się przejechać, ale ledwo co wychodził poza 6-7 tys. obr. i był słaby. Dalej chyba już chyba wiecie… :D

Na początku przyszedł mi na myśl tłok , ale teraz mi się wydaje, że poszły pierścienie.

Ciśnienia nie mierzyłem, ale pewnie jest bardzo niskie, bo nie ma szans, żeby odpalił „na kopa”, a teraz i „na pych” mu ciężko idzie.

Żeby nie było, że mam zajechany tłok to powiem, że był wymieniany 2 miesiące temu i od tamtej pory zostało zrobione ponad 4 tysiące km (czy to tak dużo jak na nowy tłok???).

Wiem, że tłok nie był najlepszej jakości, bo tajwański firmy Access, kupiony w Sklepie Motocyklowym. Kupiłem go, bo dużo osób na Forum go polecało i od remontu, czyli przez 4 tys. km chodził świetnie. Nie wiem dokładnie co się stało, ale ja obstawiam, że to pierścienie. A wy?

 

PS. Jeśli, się okaże, że to tylko pierścienie to opłaca się kupować te ze Sklepu Motocyklowego??? Kupował ktoś tam same pierścienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem.

 

Otóż tak:

 

Jechałem sobie pewnego razu moją DT i nagle podczas jazdy ok.30-40 km/h coś walnęło w silniku :D , na tyle mocno, że myślałem, że za mną zderzyły się jakieś samochody…

Ale nie w tym rzecz…

No i po tym walnięciu silnik mi zgasł. Po zgaśnięciu, próbowałem go odpalić z kopa, ale nic z tego. Pchnąłem, dobra odpalił, powoli dojechałem do domu. Po ostygnięciu w domu, znów odpalił tylko „ na pych”. Postanowiłem się przejechać, ale ledwo co wychodził poza 6-7 tys. obr. i był słaby. Dalej chyba już chyba wiecie… :D

Na początku przyszedł mi na myśl tłok , ale teraz mi się wydaje, że poszły pierścienie.

Ciśnienia nie mierzyłem, ale pewnie jest bardzo niskie, bo nie ma szans, żeby odpalił „na kopa”, a teraz i „na pych” mu ciężko idzie.

Żeby nie było, że mam zajechany tłok to powiem, że był wymieniany 2 miesiące temu i od tamtej pory zostało zrobione ponad 4 tysiące km (czy to tak dużo jak na nowy tłok???).

Wiem, że tłok nie był najlepszej jakości, bo tajwański firmy Access, kupiony w Sklepie Motocyklowym. Kupiłem go, bo dużo osób na Forum go polecało i od remontu, czyli przez 4 tys. km chodził świetnie. Nie wiem dokładnie co się stało, ale ja obstawiam, że to pierścienie. A wy?

 

PS. Jeśli, się okaże, że to tylko pierścienie to opłaca się kupować te ze Sklepu Motocyklowego??? Kupował ktoś tam same pierścienie?

 

Heh... Jak dla mnie, jak pojda pierscienie to znaczy ze czeka mnie wymiana razem z tlokiem :) Na 90% bedzie to pekniety pierscien (sa slabe jakosciowo w tych tanich tlokach i czesciej one padaja niz te tloki). Niepotrzebnie go pozniej odpalales, gdyz resztki pierscienia mogly ci porysowac ladnie gladz cylindra - w najgorszej wersji. Nie obejdzie sie wiec bez rozbierania. Chociaz po rozwaleniu sie pierscionka(ow) powinienes czuc ze moto nie ma mocy oraz kopka lekko lata.

Co do kupna samych pierscieni - jak znasz porzadny zaklad mozesz sprobowac, ale sadzac po tym odpalaniu mozesz miec i tlok skatowany. Rozbierz i zdaj relacje, wtedy bedziesz sie zastanawial. POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc.Mój kuzyn chce zakupic Yamahe DT 80,niema neta wiec prosił mnie abym sie zapytał was czy to jest

dobry wybór Taka DT 80.Jest w tym samym wieku co ja,i teraz moje pytania

Ile pali taka DT 80

Ile wychodzi sezonowe utrzymanie ?

Jakie to ma przyspieszenie?(Niektórzy mówią ze taka Yamaha ma szanse z MZ 150,to prawda??)

Czy jest to sprzed awaryjny?

I najwazniejsze,czy nadaje sie to na trase?? bo chce tym smigac do kolegów,do szkoły itp.

Z góry dziękuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalozylem pierscinie nastepujaco: dol czarny bo to weglowy, a gora chromowany czyli srebrny;) ale mam teraz takie pytanie:

co zrobic jak mam wszyskie 4 kierunki mini i nie przerywa mi ich(ciagle swieca) , zarowki 3w a powinny byc chyba 15w..., wiec trzeba gdzies dac jakis rezystor chyba, ale jaki i gdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalozylem pierscinie nastepujaco: dol czarny bo to weglowy, a gora chromowany czyli srebrny;) ale mam teraz takie pytanie:

co zrobic jak mam wszyskie 4 kierunki mini i nie przerywa mi ich(ciagle swieca) , zarowki 3w a powinny byc chyba 15w..., wiec trzeba gdzies dac jakis rezystor chyba, ale jaki i gdzie?

 

 

byc moze ze to przerywacz od kirunkow ci sie przepalil.mi sie tak zrobilo to poprosty szybko mygal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...