miki660 Opublikowano 27 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 Spoko. przekonaliście mnie. Nie będę wydawać kasy na cos lepszego. Kupie orlena olej i powinno być dobrze. Jeśli wcześniej wujas jeździł na LUX ie i nie pizdował to chyba wielkiej krzywdy dla motorka nie wyżądził. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bols2 Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 Podłącze sie troszke pod temata mam yamahe rd 80 z 84 roku gdy ja kupiłem nie wiem na czym była explarotowana ale ja głópi oczywiscie musiałem jej zalac mixol zjeździła 2 l mixolu i teraz planuje zmiane na inny olej lecz słyszałem ze nie mozna zmieniac z mixola np na jakiegos mobil one syntetycznego tylko jedynie na jakis półsyntetyczny :?: Czy to prawda co mi radzicie :?: PS JESt to wersja z dozownikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 tak jak już kiedys pisalem, jesli zmieniac rodzaj oleju to tylko z lepszego na gorszy!!!! i tak z syntetyka => połsyntetyk => półsyntetyk z orlenu :) => mixol i ewentualnie pózniej na kujawski ;) na początku tego łancucha powinien byc jeszcze chyba mineralny. jak jezdziliscie na mixolu i zdecydowaliscie się zadbac o silnik wlewając lepszy olej to moze wyjsc dokładnie na odwrót :!: te lepsze oleje mają własciwosc, które nie pozwalają na osadzanie sie nagaru i wypłukją go. silnik może sie po zmianie oleju rozszczelnic i wtedy czeka remoncik. jak się myle, to niech mnie ktos poprawitakże do starszych 2T w zupelnosci wystarczy orlen półsyntetyk :P no i te koszt opisane wyzej przez Belzebuba.... :) Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki660 Opublikowano 27 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 Ale po co Bols chcesz zmieniac olej??? Jeśli jeszce nie czytałeś to przeczytaj to: http://www.mz251r.prv.pl/ w dziale FAQ. Mnie to w 223,5% przekonało że nie warto kupowac oleju innego niż tani orlen pół- syntetyk, ewentualnie mixol. :) W sumie z tego co piszą inni to nie są najgorsze oleje, jakoś zdają egzamin. Ty w sumie też nie masz rocznikowo już młodego motpocykla(być może jego duch jest w pełni sił) :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bols2 Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 Przedtem ktos mi pisał żeby zamienic na półsyntetyk z orlenu a najlepiej to spytac sie własnie w mechanice wiec to robie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 Ja do ETZ 251 lałem Castrola do dwusuwów, może trochę na zasadzie placebo. :) Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bols2 Opublikowano 28 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2005 Wiem i rozumiem w sumie czesci tez nie są dużo doższe ale ,że tak sprecyzuje moje pytanie JAK LAŁEM MIXOL A TERAZ BEDE LAŁ ORLEN PÓŁ SYNTETYK CZY NIE TRAFI JĄ SZLAG :?: CZY BEDZIE JAKAS RÓŻNICA :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theBald1 Opublikowano 28 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2005 Jeśli lałeś Mixol przez, dajmy na to, 10 lat bez przerwy, bez żadnego remontu i czyszczenia z nagaru, to lepszy olej z większą ilością dodatków czyszczących wyczyści ten nagar z silnika. Ale ten nagar skądś się bierze i musi się gdzieś podziać, więc MOŻE się zdarzyć, że np. silnik się trochę rozszczelni = złogi, które do tej pory działały jak uszczelka, nagle zostaną usunięte. Cały ten syf pójdzie w tłumik, na świecę itd. Dlatego uważaj z takim przejściem na nowy olej, szczególnie jeśli silnik był jeżdżony na Mixolu sporo czasu bez żadnej ingerencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bols2 Opublikowano 28 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2005 Nie zjeździł on 2 litry mixolu i to nawet niecałe bo z 0,5 zostało mi w dozowniku ,a moze jakos tak połowicznie np teraz dolac do dozownika orlenu w poporcjach fifty fifty a nastepnie po skonczeniu tej mieszanki juz sam olej orlenu :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theBald1 Opublikowano 28 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2005 Ahaa, czyli przejechał tyle co nic :banghead: To bez obaw możesz zalewać benzynę innym olejem. Dzisiejsze oleje tej samej klasy jakościowej i lepkościowej wg producentów są ze sobą spokojnie mieszalne :crossy: Jeśli boisz się wymieszać nowy olej z Mixolem, przeprowadź w oddzielnym pojemniczku mały "test" :evil: Ale nie sądzę, żeby były jakiekolwiek problemy po zmieszaniu obydwu olejów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bols2 Opublikowano 28 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2005 Tzn jak w oddzielnym pojemniczku i co sie powinno stać po prostu powinny sie zmieszac a jak stworzą sie dwie warstwy to bedzie znaczyc by nie mieszac :?: A moze ktoś ma inne zdanie :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 28 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2005 a z tym rozszczelnieniem to jest chyba tak, ze lepszy olej wypłucze nagar po mixolu z kanałów w których siedzą pierscienie, czyli wtedy automatycznie pierscien miedzy gladzia cylindra a rowkiem w któreym pracuje, bedzie miał wiecej miejsca, jesli pierscienie sa juz zuzyte, to po wypłukaniu nagaru moze sie okazac, że silnik traci kompresje=>czyli remoncik. to jest moja teoria, niczym nie potwierdzona ale chyba dosyc słuszna:P bols, jak juz chcesz zmieniac olej, to nie mieszaj tego nowego z mixolem, bo bedzie wiecej nagaru. z reszta mixolu masz poł litra, tak?? czyli stracisz jakies 4 zł wylewając go, albo oddaj komus Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bols2 Opublikowano 28 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2005 czyli w sumie zwali sie jak cos tylko tłok i pierscienie :?: To laicik bo i tak musze zrobić małego remonta w silniku i te elementy polecą na pierwszy ogień czyli jeżeli teraz zmienie olej pojeżdze tak ok powiedzmy 200 km juz na nowym oleju to wtedy bede mógł wlac sobie jakiego chce :?: Nie wiem czy dobrze kumam ale wole sie spytac niz np wyłożyc 900 zł na zestaw mallosi a nastepnie zmienic oleje i zwalic w nim tłoka ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 28 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2005 Bols, czytaj dokladnie, napisalem, ze to jest moja teoria,niczym nie potwierdzona czyli wynika z tego, że puki ktos madrzejszy ode mnie jej nie potwierdzi, to lepiej nie brac jej pod uwage :banghead: wydaje mi się, że to czy mozna zmienic olej na lepszy nie wynika tylko z tego, ile km przejechane jest na mixolu, ale bardziej od ilosci nagaru w silniku. Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 a z tym rozszczelnieniem to jest chyba tak, ze lepszy olej wypłucze nagar po mixolu z kanałów w których siedzą pierscienie, czyli wtedy automatycznie pierscien miedzy gladzia cylindra a rowkiem w któreym pracuje, bedzie miał wiecej miejsca, jesli pierscienie sa juz zuzyte, to po wypłukaniu nagaru moze sie okazac, że silnik traci kompresje=>czyli remoncik. to jest moja teoria, niczym nie potwierdzona ale chyba dosyc słuszna:Plub silnik zyska kompresje, bo przy duzych ilosciach nagaru pierscienie tlokowe zapiekaja sie i przestaja pelnic swoja role, wiec jak nagar pusci, to pierscienie beda lepiej stykaly sie z gladzia.co do nagaru, to najwiecej wystepuje go na denku tloka i w kanale wydechowym. aktualnie mam cz 350 na warsztacie, gdzie kanal wylotowy zatkany nagarem mial okolo 50% powierzchni oryginalnego 8O i nie jest to wina miksolu, tylko wlasciciela, ktory sie przyznal, ze zawsze lal 1:30, a czasami wiecej 8O , bo teoria: wiecej oleju=lepiej byla jego mottem. jak mu pokazalaem co i jak, to stwierdzil, ze teraz bedzie juz lal odpowiednio :banghead: . w tej cz to jeszcze rekord, bo kanalay przelotowe tez miala przypchane nagarem 8O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.