Skocz do zawartości

Sprzęgło cz cross 380


Rekomendowane odpowiedzi

Wreszcie nadszedł upragniony dzień, kiedy to skończyłem robić bika, i ruszyłem w teren. I co? I po godzinie jazdy ( znaczy zapier.....) padło sprzęgło - ułamały się ząbki na tarczkach, które przenoszą moc. :D

Faktem jest, że tarczki, które włożyłem, piewszej świeżości nie były.

W związku z tym mam pytanie, jak długo powinno wytrzymać sprzęgło w tym motorze? I co zrobić, żeby olej nie przedostawał się ze skrzyni do sprzęgła - simmering był nowy, tyle że polski jakiś (chyba, nie pamiętam dokładnie- na pewno tani). Może jest jakiś producent, którego możecie polecić? Olej w skrzyni kupiłem max gęsty, bo to miało zapobiec wyciekom przez ten uszczelniacz.

 

Pozdro i uwaga na kości - łoj, bo niewiele brakowało 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo rzeczy może się dziać ze sprzegłem ale żeby się tarcze łamały? Hm...nie spotkałem się z tym.

A propos simmera jesteś pewien że dobrze założyłeś? Pytam bo sam kiedyś miałem wyciek i okazało się że simmer się lekko odkształcił przy zakładaniu i wycieki były.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się dziwię nieco, ale tak właśnie jest. W 250 (bo taką masz)tarcze są inne - tam jest w środku kosza sprzęgłowego jakby gwiazda i więcej elementów, które pracują, tzn moc jest rozłożona na więcej elementów. Mam nadzieję, zę dobrze się wyraziłem. Natomias w 380 wygląda to jak w Komarku, ząbków na tarczkach jest 10, więc tak sobie tłumaczę, że to może przez to te ząbki się ścięły, popękały, czy co tam jeszcze. Ale, jak napisałem, tarczki były już chodzone, i w miejscach uderzania w kosz sprzęgłowy już były pozbijane.

A swoją drogą ciekawe, czy do 380 moiżna założyć sprzęgło od 250.

"Lucas, a jak myślisz. " :lol:

 

A co do uszczelniacza, to muszę sprawdzić, choć wydaje mi się, że było równo włożone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tarczek to masz racje jeśli kły sie wyklepują to prychodzi na nie czas ze się zetną na skutek oddawania mocy czy wysprzęglania po jakimś czasie sie urwą przy kupnie tarczek kup blaszki (przekładki) czyli 3 tarczki i 2 blaszki koszt około 50-60 zł

co do simera to czasem "popuści" wtedy szmatka z benzynką i do suchości, ale i tak simerek idzie do zmiany dość czesto to sie nie martw ale zamawiajac tarczki zamów też simra powinni mieć jeśli jest nie typowy (grubszy), sprzęgło powinno gwizdać wtedy wiadomo że chodzi dobrze i jest suche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tarczki już mam (są 4 sztuki i wykonane z miedzi - pewnie z jakimiś domieszkami), na przekładki czekam - będą jutro. Myślę, że założę nowy simmering jakiś porządniejszy, może SKF. Ciekawe, jak długo wytrzyma.

I tylko czasu brak, żeby poskładać to wszystko. O jeżdżeniu nie wspomnę. :cry:

 

Napisałem, że ktoś mi powiedział o kiepskiej zdolności CZ do skakania. Miałem jego zdanie za dość miarodajne, ale najlepiej będzie, jak sam się przekonam.

 

Pozdrowienia i trzymam kciuki za twojego palca :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...