Skocz do zawartości

Problem z GSXR750W-chyba gażniki..?


piotr123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem tu nowy na forum i jeszcze nie wszystkie wątki przeczytane.Szukam odpowiedzi na mój problem.Może podpowiecie?

Mam GSXR750W 93r.Od poczatku(kupna)borykam sie z problemem technicznym.Motocykl dławi się do 3500obr.Po mieście musze jezdzic na półsprzegle aby podwyzszać sobie obroty silnika bez obciążenia.Dopiero potem puszczam całkowicie sprzegło.Przy kupnie myslalem że to tylko kwestia synchronizacji.Gażniki były czyszczone i synchronizacja też robiona.Nic nie dało.Dodam że gażniki są w dobrym stanie(orzeczenie mechanika).Moto spala przy spokojnej jeździe 8litrów(przed synchronizacja około 9-10lit).Czuć nieprzepalona benzyne,moto kopci też na czarno z wydechu.Wnioskuje że zbyt bogata mieszanka.

Tak więc jazda po mieście to męczarnia-do 3500-4000ob dusi sie jak diabli a jak popuszczam gaz to zaczyna jechac.Co to może być???Od 4000obr moto idzie normalnie.

Na co mam zwrócic uwage w gażnikach?Może załozone są za duże dysze?Ale jakie?Jak sie mierzy wielkości dysz?CZy są jakoś oznaczone?Może iglica jest za wysoko podniesiona-jest tam chyba pięciostopniowa regulacja?Jaki powinien byc skład mieszanki(ile obrotów wykręcona ta śrubka)?Mam ustawione na 2obr,ale w instrukcji wyczytałem ze powinno byc 1i 1/4obr.

Doradzcie mi coś!

ps.śrubka od ilości mieszanki wolnych obrotów(ta co mam ustawiona na 2 obr.obroty)co reguluje?Ilośc gotowej mieszanki przepływającej przez bypas czy ilosc benzyny wzgledem powietrza?Już się gubie 8O

POMOCY!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie ktos spieprzyl ustawienie gaznikow, albo leja ci zaworki plywakow. Jeszcze pytanie czy sprawdziles czystosc filtru powietrza i jaki masz wydech tzn oryginalny czy aftermarket ?

Tak czy owak trzeba jeszcze raz zdjac gazniki i sprawdzic ich ustawienie z fabrycznym ( z serwisowki ).

Pierwszy krok to zakup tej ksiazki - przyda sie w wielu wypadkach bo to 10 letni sportowy motocykl, ktory przez te 10 lat codziennie dostawal w dupe.

Jak gazniki beda rozebrane to trzeba sprawdzic stan iglic zaworkow plywakowych - w gaznikach Mikuni nie sa one zbyt odporne na zuzycie.

Szczesliwie dla ciebie jest zima.

 

Adam M.

PS. Sruby regulacji mieszanki wolnych obrotow jak sama nazwa wskazuje reguluja mieszanke na wolnych, ustawienie iglic odpowiada za przejscie, a dysza glowna za gore. To czy sruby reguluja ilosc benzyny do powietrza, czy ilosc mieszanki idacej przez bypas zalezy od modelu gaznika ( Mikuni zamiennie stosowalo oba rozwiazania w roznych modelach ) i zalezy czy sruby umieszczone sa przed wlasciwym korpusem gaznika, czy za ( miedzy gaznikiem a glowica ).

Na wszystko ma jeszcze wplyw poziom, stan iglicy ( stozek ) i rozpylacza oraz podciecie przepustnicy podcisnieniowej. Twoje objawy wskazuja na za wysoki poziom, ktorego nie jest w stanie skompensowac regulacja srubami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze -dużo tych możliwośći.Filtr powietrza mam dobry,śruby od regulacji wolnych obrotów są w przedniej części gażników(od strony cylindrów).Dodam że to moto jest z Niemiec wiec chyba niemiecka wersja.Są to gażniki MIkuni o symbolu 17EAK322.Mam do tego modelu serwisówke po niemiecku i angielsku ale niestety nie jestem w stanie przetlumaczyc opisow technicznych wiec tylko się domyślam.

Według mnie to najważniejsza sprawa okreslic dokładnie typ tych gażników ponieważ jest tam w tabelach dużo nastawów ale do różnych typów gażników tego modelu motocykla.(jakieś oznaczenia gażników typu E-01,E-24 itp.)Sa to chyba wersje na dany kraj np E-22 to Deutschland,ale jak sie to ma do mojego symbolu bitego na gazniku(17EAK322)tego nie wiem. i mysle ze Pan też nie jest w temacie...

Teraz nastepne pytanie-jak sie mierzy wielkosc dysz i podobnych historii.Czy wielkosci te sa wygrawerowane na każdej z dysz?Czy trzeba je mieżyć bo nie ma wybitych na nich znaków.

Mam dokładna dokumentacje do tego modelu ale niestety nie umiem z niej w pelni kożystać.Może mi ktoś pomoże.

Ps.Mam manuale b.dokładne do wszystkich typów gsxrów.-jakby ktos reflektowal to...

pozdrawiam i licze na odpowiedz :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem do 4tyś dziura ale potem wszystko oki.Wychodzi na to że te typy tak mają   :P a takna poważnie to nirwiem jak u mnie z zaworami ale sie dowiem  :lol:

 

Miałem GSXR 750W z 1994 roku. Przy 4 tys.obr/min. ten motocykl nie chce jechać :P

Powyzej tej wartości coś zaczyna się dziać, a po osiągnieciu 8-9 tys wstepuje w niego diabeł i ciągnie jak oszalały ;)

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się spotkałem z opinią mechaników że gsxry maja z tym problem.Jak to jeden stwierdził"poprostu ma dziure bo to z rodziny R-ów".Podobno jak się ustawi góre to traci na tym dół..hmmmJa jednak wole mieć pożądnie zestrojony motocykl i jak się zrobi ciepło odwiedze szpeca od GSXRów w Bydgoszczy.Na100%wyleczy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...