Skocz do zawartości

Przedni hamulec = upadek na pysk ?


bols2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przedni hamulec, ludzie lwia cześć to przód w hamowaniu, zobaczcie jakie macie tarcze w plastiku z przodu a jakie z tyłu to powinno wyjaśnic wizualnie jakiego hamulca używać, nawet ETZ ma tarcze z przodu w jakimś celu a tylko bęben z tyłu. Jeśli idzie o rower to jest to samo, mam tarczowe hydrauliczne hamulce hayes 22cale (ta firma robi hydrauliki do harego) rower staje w miejscy, lubie sobie zjechać z górki i jakoś przez kiere nie leciałem, prosze darójmy sobie dywagacje na tematy oczywiste.

..... OCZYWISTE >>>>>>>HAMUJEMY PRZODEM<<<<<<<

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechalem sobie nie dawno po mokrym asfalcie przednia opone mam kostke a ze tylny hamulec nie byl do konca sprawny wcisnalem przedni i od tego czasu wiem ze w terenie jest spoko obydwa ale w slizgim podlozu jadac motocyklem crossowym (lub majacym na przedniej oponie kostke) TYŁ (z wyczuciem bo za mocno tez sie moze gleba skonczyc) i przod [ z wyczuciem (lekko)] :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeka ... Używam dwóch hamulców i nie zależy to od pogody ani warunków w jakich się znajduję. Ba ! Nawet jak mi się zblokuje i zatelepie mi tyłem przy ostrym hamowaniu przed skrętem to mam radochę. Proponuję na wiosnę zrobić test i rozpędzić się do jakiejś określonej prędkości i zaczać hamować na poczatku tylko przednim, a za drugim razem przednim i tylnim. Różnica jest bardzo duża.

 

Powiem szczerze, że irytuje mnie bardzo jak nawet w pismach motocyklowych osoby testujące motocykle opisują, że "dotkneli hamulca tylniego tylko aby sprawdzić czy jest"

 

Wszyscy radzą żeby nie używać tylniego bo gleba...

Tak się zastanawiam, że może koordynacji brak przy hamowaniu przodem i tyłem jednoczesnie, operowaniem manetką gazu, sprzęgłem i redukcją biegów :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł pisze :Po to mamy dwa hamulce, by je stosować oba. Zasadniczy to oczywiscie przód - tu nie ma wątpliwości.

Ale ten tylny to tak na wszelki wypadek.

Dyrektor Radia Ma Ryja też na wszelki wypadek ma cóś pod habitem.

Jeden z najlepszych kierowców cyrkowców na torach wyścigowych często używał tylnego na wejściu aby cały łuk pokonywać ślizgiem czasami nawet dwukołowym i czasami przechodził zakręt szybciej od konkurencji oczywiście jak zestroiło a jak nie to i tak ludziska miały sporo uciechy z figury w wykonaniu Mc Coy'a.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Proponuję na wiosnę zrobić test i rozpędzić się do jakiejś określonej prędkości i zaczać hamować na poczatku tylko przednim, a za drugim razem przednim i tylnim. Różnica jest bardzo duża.

 

Powiem szczerze, że irytuje mnie bardzo jak nawet w pismach motocyklowych osoby testujące motocykle opisują, że "dotkneli hamulca tylniego tylko aby sprawdzić czy jest"

 

Wszyscy radzą żeby nie używać tylniego bo gleba...

Tak się zastanawiam, że może koordynacji brak przy hamowaniu przodem i tyłem jednoczesnie, operowaniem manetką gazu, sprzęgłem i redukcją biegów

 

-nie ma żadnej różnicy

-artykuł Pawła o VFR Vlaada :lol: -i ma racje

-nie wiem kto Cię przestrzegał przed hamowanie tylem "bo gleba" - albo cos pomyliłes albo ktoś kto ci gadał tekie bzduty nie jeźdźił nigdy na moto -na normalnej nawierzchni zablokowanie tylnego koła w pewnym stopniu stabilizuje motocykl

 

 

ja praktycznie nie używam tylnego hamulca bo po prostu nie hamuje

co prawda nie zrobiłem jeszcze żadnego stoppie na moim kabanie ale skutecznośc tylnego hamulca z uwagi na minimalne obciążenie tylnego koła jest znikoma

lepiej, łatwiej i skuteczniej jest mocniej przydusić przedni hebel

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-nie ma żadnej różnicy

W twoim przypadku tego testu nie wykonasz. Rozkład hamowania na przednie (70%) i tylnie (30%). Hamując tylko przodem masz 70 % możliwości, której nieraz za mało ...hmmm o te 30%

 

-artykuł Pawła o VFR Vlaada :lol: -i ma racje

 

No cóż stary.... akurat Paweł przejachał na tej VFR może 100 km , ja przejechałem na VFR 15 tyś km więc raczej wiem co piszę

 

-nie wiem kto Cię przestrzegał przed hamowanie tylem "bo gleba" - albo cos pomyliłes albo ktoś kto ci gadał tekie bzduty nie jeźdźił nigdy na moto -na normalnej nawierzchni zablokowanie tylnego koła w pewnym stopniu stabilizuje motocykl

 

Chodziło mi raczej o używanie tylniego hamulca, a nie jak zrozumiałeś używanie tylko tylniego hamulca.

 

 

 

ja praktycznie nie używam tylnego hamulca bo po prostu nie hamuje

 

Tak trzymaj :P

 

 

co prawda nie zrobiłem jeszcze żadnego stoppie na moim kabanie ale skutecznośc tylnego hamulca z uwagi na minimalne obciążenie tylnego koła jest znikoma

lepiej, łatwiej i skuteczniej jest mocniej przydusić przedni hebel

 

I mieć gigantyczne progi na tarczach po 50 tyś :D

 

Powiem tak, nawet nie staraj się porównywać swojego motocykla do motocykli z lat 90... Sorry to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pisząc że HAMUJEMY PRZODEM, mam na myśli że przód przede wszystkim, jako odpowiedź na twierdzenie "że nie hamujemy przodem bo lecimy przez kierę". Prawidłowym jest pogląd iż w procesie hamowania używamy obydwóch hamulców oczywiście z przewagą przodu gdyż srodek ciężkości przenosi sie do przodu w czasie hamowania. Cała zabawa polega by hamować skutecznie i bezpiecznie.

Prawdziwa teoria jest jedna preferencji wiele i niech tak zostanie jak ktos ma ochotę hamować tyłem przodem czy butami to juz jego sprawa paaa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Occult- nie wiem czy czytales poprzedni temat poruszajacy sprawe hamulcow. Wychodzi akurat na to ,iz im nowoczesniejszy, bardziej sportowy motocykl ,tym wieksza sile hamowania przenosi kolo przednie-a tylne odgrywa duzo mniejsza role .Zapewniam Cie ze w VFR tylny hamulec odgrywa mniejsza role niz w starszym GSXie Konrada. Tylny hamulec pelni role hamulca roboczego w motocyklach klasycznych.Zreszta nie chce mi sie pisac tego po raz kolejny-przeczytaj sobie posty na ten temat a link znajdziesz pare postow wyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu wszystkich postów wydaje mi się, że wszystkie firmy produkujące motocykle powinny zaprzestać montażu tylniego hamulca... no bo w sumie po co jak jest przedni.

 

Nie zrozumcie mnie źle ale moja szkoła, na której się wychowałem i nauczyłem jeździć na motocyklu mówi mi o wykorzystywaniu dwóch hamulcy podczas hamowania.

 

Nikogo nie zmuszę aby hamował dwoma na raz. To wasza jazda i Wasza technika jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-nie ma żadnej różnicy  

W twoim przypadku tego testu nie wykonasz. Rozkład hamowania na przednie (70%) i tylnie (30%). Hamując tylko przodem masz 70 % możliwości, której nieraz za mało ...hmmm o te 30%  

 

jeśli już korzystam prawie maxymalnie z przedniego hamulca to nawet 5% naciku nie przypada na tylne koło

 

 

 

ja praktycznie nie używam tylnego hamulca bo po prostu nie hamuje  

 

Tak trzymaj  

nie że ja nie hamuje tylko że tylni hebel nie hamuje :D

 

 

co prawda nie zrobiłem jeszcze żadnego stoppie na moim kabanie ale skutecznośc tylnego hamulca z uwagi na minimalne obciążenie tylnego koła jest znikoma  

lepiej, łatwiej i skuteczniej jest mocniej przydusić przedni hebel  

 

I mieć gigantyczne progi na tarczach po 50 tyś  

akurat tu nie masz racji

progi faktycznie są ale tarcze jeszcze sporo przejadą

zresztą, żadko używam hamulca (w większości przypadków awaryjnie lub przy samej końcówce dojeżdżania do skrzyżowań-gdy muszę się zatrzymać) i w większości hamuje silnikiem

 

Powiem tak, nawet nie staraj się porównywać swojego motocykla do motocykli z lat 90... Sorry to inna bajka.

akurat moje spostrzeżenia są bardzij wymierne dla nowszych motocykli gdzie hamulce są dużo skuteczniejsze, doskonalsze konstrukcje zawieszeń, ogumienia pozwalają przenieść większe siły przez co nacisk tylnego koła na podłoże jest jeszcze mniejszy

 

nie mówię że hamulec tylny jest zupełnie niepotrzebny

w niektórych sytuacjach pełni ważną rolę (czasem staje się zasadniczym) ale podstawowym hamulcem dla mnie jest przedni

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja tam uważam że Occult ma rację :)

Z mojego doświadczenia wynika, że tylny jest przydatny podczas ostrzejszego hamowania motocyklami typu chopper, które - często - posiadają bardzo wąską oponę przednią i dużą masę. W efekcie łatwo zerwać przyczepność i nawet położyć moto. A już w ogóle nie wspominam o mkorej nawierzchni ;)

 

Przy luźnym hamowaniu używam raczej przodu, przy ostrzejszym - obu. Hamowanie jest wtedy bardziej skuteczne a koła mniej podatne na utratę przyczepności.

 

pozdr ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, moim zdaniem to cale gadanie to gadanie o pierdolach.

Skad najlepiej brac przyklady?

Ze sportu gdyz tam zawsze ludzie staraj sie jezdzic jak najdynamiczniej (przyspieszac i zwalniac).

Popatrzcie na fotki gdy ludzie hamuja tuz przed zlozeniem sie w zakret, przodem hamuje sie na tyle mocno by "balansowac" na granicy oderwania sie tylnego kola.

I jak juz tyu wszyscy zauwazyli radze uwaznie postepowac z przednim na sliskich i sypkich drogach 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeceiz przednie hamulce z regóły są dużo lepsze np. Virażka 535 z przodu tarcza z tyłu bęben. Z tyłu ten hamulec jest hardcore ponieważ albo koło się blokuje, albo nie hamuje, więc jeśli użyjesz obu lata ci tył jak dziki ;). Jesli użyjesz tylnego będziesz się ślizgał i niszczył niepotrzebnie oponke. W motorynie było podobnie z przednim(0/1).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...