pitt Opublikowano 30 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2004 :?: panowie i panie ...... mam pytanko czy może ktoś wie czym sie różnia świece DR8ES od DR8ESL .. taki malutki dylemacik.. i jak ktoś ma może tabelkę do rozszyfrowania świec :lol: :idea: :idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 30 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2004 NGK?www.ngk.comPozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 30 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2004 Dobry Tutaj znalazlem spis swiec jakie powinne byc do roznych suzuki 600: http://www.ngkntk.de/index.php?id=1319&pd=...&h=SUZUKI&m=600 A tutaj techniczne porady i takze jak ten kod rozszyfrowac : http://www.ngkntk.de/Technika.1296.0.html Typowe oznaczenie ma następującą postać: Kombinacja liter (1-4) przed wartością cieplną informuje o średnicy gwintu, szerokości klucza do śrub z łbem sześciokątnym oraz rodzaju budowy. Pozycja 5 (liczba) oznacza wartość cieplną. 6 litera oznacza długość gwintu. 7 litera oznacza cechy charakterystyczne w konstrukcji danej świecy zapłonowej. 8 pozycja, ponownie liczba, oznacza szczególne odstępy elektrod. Tabelka jest ale to co to jest ESL i ES to nie widzialem zeby pisalo. No nic moze to sie na cos przyda. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Buhne Opublikowano 30 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2004 Witam :) DR8ES - odtep elektrod 0,7DR8ESL - odstep elktrod 0,6Ot to cala roznica :D Sprawdzane na przykladzie Suzuki (poj. dajcie 1500) Za pomoca srubokreta mona sobie z jednej zrobic druga... :D Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitt Opublikowano 31 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2004 oki ... dzięki bo ja wychowany na naszych poczciwych iskrach za bardzo nie rozróżniam nowej symboliki ale juz powoli łapie.. :) a wszystkim czytającym szcześliwego nowego roku 2005 ... i małego kaca. :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2005 Witam :) DR8ES - odtep elektrod 0' date='7DR8ESL - odstep elktrod 0,6Ot to cala roznica :D Sprawdzane na przykladzie Suzuki (poj. dajcie 1500) Za pomoca srubokreta mona sobie z jednej zrobic druga... :D Pozdrawiam[/quote']ostatnia litera "L" oznacza celowe obniżenie ciepłoty tej świecy przez producenta o 0,5 czyli DR8ESL = DR7,5ESi to jest prawidłowa odpowiedź a tak całkowicie to powiem Ci kolego że obcując ze świecami NGK śrubokrętem możesz z nudów poprzebijać sobie kilka starych pudełek ale napewno ten narząź nie służy do ustawiania przerwy między elektrodami.Ze względu na precyzję wykonania firma NGK nie przewiduje tak skomplikowanych regulacji, jeżeli chcesz koniecznie świecę o większej przerwie należy wybrać takową w katalogu i ją poprostu kupić.pozdrowienia Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitt Opublikowano 3 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2005 no dobra więc skoro temat sie ruszył to bede dociekliwy.. więc do jakich silników sie stosuje te o obniżonej ciepłocie?? ... ja np mam gsx 600 i co by było gdybym je założył do niej.... normalnie to są dr8es :?: :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2005 Literka "L" podwyższa ciepłotę o 0.5 ! Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitt Opublikowano 3 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2005 ostatnia litera "L" oznacza celowe obniżenie ciepłoty tej świecy przez producenta o 0,5 yyy widze tu drobną niejasność Literka "L" podwyższa ciepłotę o 0.5 ! no to jak jest... i co to ma sie do pracy silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Buhne Opublikowano 4 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2005 Piotrze, wiem ze srubokretem sie nie reguluje odstepu elektrod... powinienes zauwazyc na koncu cos takieg: :) - napewno wiesz do czego szluzy! Roznica w odstepie elektrod - to zauwazylem, nie wiedzialem ze to moze oznaczac ( to L) ze swieca jest troche cieplejsza/zimniejsza (sam nie napisales dokladnie jak to jest). Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2005 W pierwszym tekscie pomyliłem kierunki.W NGK im niższa cyfra tym większa ciepłota.Np. cyfra "2" oznacza świecę gorącą a cyfra "13" świecę zimną.W ich oznaczeniach są trzy wyjątki pomiędzy cyfrą 2 a 13 rezydują jeszcze trzy dodatkowe oznaczenia 85, 95, 105 które symbolizują te właśnie połówki. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
embe Opublikowano 4 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2005 Ciepłota świecy, to inaczej temperatura, jaką świeca jest w stanie odprowadzić z komory spalania. Każdy silnik pracuje w charakterystyczny dla siebie sposób wytwarzając różne temperatury w komorze spalania - wymaga odprowadzenia określonej ilości ciepła, dlatego do różnych silników - różne świece. Żeby świeca mogła dobrze pracować, jej elektroda centralna musi mieć temp. pomiędzy 450 a 850 stopni. To z kolei prowadzi do prawidłowrgo samooczyszcania się świecy i zapobiega powstawaniu na niej zanieczyszczeń. Jeżeli temperatura centralnej elektrody nie osiągnie 450 stopni, świeca nie pozbędzie się nagaru. Jeśli z kolei przekroczy 850, świeca się przegrzeje i możliwe jest pęknięcie izolatora czy topienie się elektrod. DOPISANE: Ja w XJ też mam zalecane DR8ES. Jeśli DR8ESL mają wyższą ciepłotę, to teoretycznie powinny lepiej pracować w moim silniku, bo bierze olej. Świeca ciepła spali ten olej lepiej i zanieczyszczeń pozbędzie się łatwiej, niż świeca chłodna. Fachowców zapytam w związku z tym, czy mogę zastosować w moim koniku wersję "L" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieprz Opublikowano 18 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2005 pytanie do fachowców w książce do yamahy xj600s/n podają NGK CR7E,CR8E,CR9E czy to nie robi jej różnicy odległości są teą dwie 0,7 i 0,8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.