wafel_27 Opublikowano 7 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2004 Wszedłem w posiadanie Yamahy Xj550 z roku 85 . Jest ona przywieziona z Niemiec i niestety nie użytkowana przez 10 lat :| . Mam pytanie odnośnie silnika i gaźnika , co by wypadało po kolei przepatrzeć ,przeczyścić i wymienić ... ( jeszcze nic nie było robione). Ogólnie cała zima przedemną i chce sam doprowadzić ją do stanu użytecznego , każda rada będzie przydatna Bardzo mile widziany jakiś kontakt , link z dokumentacją i książką serwisową . dzięki z góry AVE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 7 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2004 Napisz w jaki sposób była zakonserwowana i czy co jakiś czas była odpalana lub chociaż przekręcano wałem korbowym. Jeśli sprzęt stał i nic przy nim nie robiono, to obawiał bym sie lekkiego przyłapania pierścieni tłokowych. Nawet jeśli wał się obraca, to możiwe są ogniska korozji.Widziałem, już motocykle z takimi śladami. Moja poprzednia xj miała takie ślady, naszczęście byly one natyle słabe, że niemiały większego wpływu na kompresje. Przedewszystkim musisz bardzo dokłądnie wymyć gaźniki, polecam środek carbuclean. Zrobic przegląd instalacji elektrycznej, zmierzyć czy jest łądowania na akumulatorze ( pomiędzy zaciskami na niskich obrotach napiecie powinno być w granicach 14-14,5V). Dobrze było, by gdybyś wymienil fajki i przewody wysokiego napiecia, zrobił regulacje luzów zaworowych oraz wymienił świece zapłonowe. Sprawdz jeszcze kompresje, da ci ona pogląd stan tloka/pierścieni/cylindra oraz stanu przylgni zaworowych. No i na sam koniec... synchro gaźników. Z zawieszenia to wymontuj wahcacz i przesmaruj lozyska wachacza, oraz łożyska głowki ramy. Sprawdz czy niemają luzów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wafel_27 Opublikowano 7 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2004 Dzięki wielkie za odpowiedz , miałem nadzieje ze coś napiszesz po przeglądnięciu histori. XJ nie była ruszana przez długi okres i bardzo wątpie żeby ktoś ją zabezpieczał, czy pomyślał o tym przekręceniu wałem ,poprostu była odstawiona do garażu . Zdaje sobie sprawe ,że doprowadzenie jej do stanu użytecznego to kwestia skontrolowania wszystkich elementów. Zastanaiwam się co będzie jak gładź będzie uszkodzona ,co dalej ? Myśle też ,że do gaźników nowe membrany będą nieuniknione ( jeśli XJ była od tak odstawiona to w gażnikach napewno zostało troche paliwa<wody> ). Narazie mam jeszcze pytanie , gdzie można szukać częsci i jak odbywa sie handel z eBay ? AVE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 7 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2004 Przedewszystkim powinienneś spradzic sprężanie. Kup sobie manometr. Napewno ci się przyda. Jeśli pierścienie mocno przyłapaly, to nieciekawa sprawa... duze koszty. Można by pomyśleć nad wprasoaniem nowej tulei i wymianie pierścieni tłokowych. Jednak drogi, to biznes, prewyższajacy wartosc motoyckla. Nie zapeszajmy jednak! Najpierw zaopatrz się w manometr. Co do membran, to w zasadzie, jeśli srzęt stał w suchymm to nie powinny sparcieć. Koszt membrany razem z przepustnicą, gdyż u ciebie są chyba nie rozbieralne, to coś kolo 400zł sztuka. Handel z eby. zakladasz sobie konto, przysylają ci list uwierzytelniający do Polski. Licytujesz, wplacasz kase na konto a Niemcy przesylają ci cześci. Jak dotąd 2 razy kupowałem cześci na ebay. Opisy są naogól rzetelne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wafel_27 Opublikowano 8 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2004 pytania cd. Aby sprawdzić stan tłoków, pierścieni, gładzi cylindrów konieczne jest rozebranie głowicy? MoZe przed rozebraniem zalac cylindry żadkim olejem benzyną dla lepszego demontarzu, a co z wałem też dobrze było by przesmarowac przed rozruchemczy gaźniki mogę przemywać benzynką przecież one w niej pracują.Synchronizacje gaźników przy pomocy czego można przeprowadzić jakie narzędzia są potrzebne?do pierwszego odpalenia mogę bez synchronizacji kilka kilometrów jazdy przesmarowanie samoczynne mechanizmów i chyba dopiero wtedy regulacje. Napewno nie znacie stronek z dokumentacją i dobrymi opisami tego motocykla przede wszystkim silnik gażnik z resztą poradzę sobie bo miałem dwusuwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 8 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2004 Tak jak już pisałem, do sprawdzenia stanu szczelności układu tłokowego służy manometr. Wkręcasz go w owór po świecy. Otwierasz wszystkie przepustnice na max i kręcisz rozrusznikiem. (aku musi być dobrze naładowane)Następnie odczytujesz wskazania na manometrze i porównujesz je z sprężaniem podanym w serisówce. Jesli spręzanie jest zbyt małe, to do cylindra wlewasz dwa cm sześcienne oleju i powtarzasz pomiar. Jeśli szczelnośc się poprawi i wskazania wyraźnie wzrosną, to znaczy, że uszkodzone są pierścienie, jeśli niewzrosnie, to wypalone/podparte zawory. Pytasz, czy możesz przemywać gaźniki benzyną. Oczywiście , że mozesz, ale nic ona nie wyczyści. Nie uda jej się rozpuścić osadów w kanałach ani innego syfu. Kup carbuclean, koszt ok 30zł, a gaźniczki pięknie przeczyszczone. Synchronizacje gaźników przeprowadza sie przy pomocy wakuometrów. Takich zegarów mierzących podciśnienie w króćcach ssących. W wszsystkich króćcach musi być identyczne. Ja mam manuala do XJ, z tym, że do 650, wiec niewiem czy na wiele sie zda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2004 A mnie się wydaje że wystarczy aby do cylindrów wlać po 50 ml nafty i zostawić na kilka dni, pokręcić wałem (nie rozrusznikiem ) i znów niech postoi trochę.Jeżeli silnik nie był uszkodzony przed odstawieniem to poza drobnym nalotem rdzy na gładziach cylindrowych nic więcej nie powinno się stać.Jedyny element który należy zdemontować koniecznie to miska olejowa i tutaj nie ma zmiłowania a przy okazji do pompy olejowej też trzeba kuknąć.Gaźniki to jest osobny temat, ponieważ do pierwszego odpalenia nie są one niezbędne.Lepiej pierwszy odpał zrobić bez gaźniorów jak z zatkanymi dyszami. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soli Opublikowano 8 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2004 Witam.Ja też miałem podobną sytuację. Kupiłem od szwaba silnik do mojej suzuki. Coprawda stał tylko dwa lata ale nie był niczym zabezpieczony. Po próbie olejowej okazało się, że pierścienie są zapieczone. Niestety nawet dwutygodniowa kapiel w nafcie nie pomogła. Musiałem rozebrać całą góre i ręcznie wyczyścić wszystko z nagaru. Przy okazji dotarłem gniazda zaworowe, wymieniłem uszczelniacze zaworowe i prawie wszystkie uszczelki.Po tych zabiegach kompesja skoczyła do 1,1 i była równa na wszystkich garach.Co do gaźników: to nie musiałem nic robić bo zaaplikowałem swoje ze starego silnika. Powodzenia. Czeka cię dużo roboty ale na pewno będzie warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wafel_27 Opublikowano 11 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2005 Pozdrawiam wszystkich i prosze o porade w moich zmaganiach z motoRozebralem gazniki - ich stan jest dobry membrany nie tak elastyczne jak nalezaloby ale cale, dysze i otwory przelotowe sa zatkane trudnym do usuniecia osadem benzynka nafta nie dziala (czym to skutecznie przemyc), podobnie plywaki nie chca sie ruszyc - próbowalem wd40 niestety nic chyba pozostal mlotek i wybijak? Po sciagnieciu gaznikow zajrzalem na zawory ssace sa dobre ale wydechowe maja slady korozji co zrobic (jesli rozbiore to wymiana uszczelki pod glowica i druga przy zaworach- jaki to koszt). czym mozna zastapic manometr przy sprawdzaniu stanu pierscieni?DZIEKI ZA POSTY - PILNIE POTRZEBUJE SERWISÓWKI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 11 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2005 Do czyszczenia gaźników jest preparat carbuclean, koszt okolo 30zł w larssonie. Powinien usunąć te osady. Uszczelka pod glowice to koszt okolo 80-90 zł, (larsson), pod pokrywe zaworową 30zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obszarnik Opublikowano 12 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 Korzystam z ksiażki serwisowej Clymera http://www.clymer.com/ dostepna jest w sprzedazy wysyłkowej https://www.primediabooks.com/Products.asp?GRPID=56 polecam jest ok. Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wafel_27 Opublikowano 2 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2005 czym oczyscic zabrudzony z sladami korozji lancuch i jakie preparaty smarujace stosujecie? Najbardziej zniszczony element to bak przeraza mnostwo korozji i osad po benzynce.Slyszalem ze fosol radzi sobie z tym ale zanim sprobujezapytam co polecacie? Przy okazji-moze ktos chce sprzedac tanio bak bo nie wiem czy swoj uratuje. i jeszcze jedno pasty do ochrony tloczkow hamulcowych i czym przeplukac caly uklad (plynem hamulcowym takim jak do aut)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obszarnik Opublikowano 3 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2005 W moim przypadku do czyszczenia łańcucha - Castrol Chain Cleaner a do smarowania - Castrol Chain Sprey O-R Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wafel_27 Opublikowano 6 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2005 co za wahacz - walcze z nim 4 dzien i zaledwie drgnal 2mmpomozcie jak go rozebrac. Na wszystko jest sposob to na niego tym bardziej.sruba trzymajaca wahacz jest blokowana tylko nakretka czy jest jeszcze jakies zabezpieczenie chociaz patrzalem i nic nie widzialem wiecej.???? kiedys wspominalem o baku wiec okazalo sie ze jest calkiem niezly pod powiezchnia 2mm osadu (skorupki} ktora sciagnalem ale tylko od strony korka i plywaka ale jak reszte usunac czym zatkac otwor od plywaka jesli czyscil bym go ostrymi kamyczkami pogoda jest a moto w garazu :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.