Skocz do zawartości

Kawasaki ER-5 ( ER5 , Er 5 )


Rekomendowane odpowiedzi

Zmierz już na kołach, tak jak będziesz jeździł. Na podstawce wiadomo, silnik przechyla się do przodu, okienko bardziej z tyłu i poziom wydaje się zaniżony.

 

I jeszcze przy okazji, zawsze ze zmianą filtra zalewałem równe 3L i zawsze było pełno w okienku. Nie wiem co tam jest u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tego co widzę u siebie poziom oleju czy to na centralce czy to na kołach niewiele się różni - ważne żeby było na zimnym silniku, bo na takim który pracuje lub pracował niedawno olej jest rozprowadzony po całym silniku i może we wzierniku nic nie widać.

 

Mam pytanie. Czy w er5 rozrusznik napędza silnik przez przekładnię zębatą czy za pomocą łańcuszka???

za pomocą łańcuszka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Więc jak jest z tym wzrostem na tych motorach ? Da radę z moim wzrostem - 188 cm - swobodnie się czuć na tej Kawie ? Z góry dzięki ; )

Ja mam ok 196 i jakoś się mieszczę. Jestem troszkę skulony, ale jakoś mi to nie przeszkadza, nic mi nie cierpnie, jest cacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.W odpowiedzi na poprzednie pytanie powiem że mam 190cm i daje rade ER-5:). Mam natomiast pyt odnośnie pracy silnika.ER-5 zakupiłem nie tak dawno.Czasem się zdarza że na wolnych obrotach pracuje nierówno(za niskie obroty..-może na jeden gar??).Przeważnie jest OK.Jeszcze po kupnie nic nie robiłem.Czy może to być przyczyna zużytej świecy?warto jechać na synchronizacje gażników i regulacje zaworów?czy to może też być przyczyna złej pracy?Prosze o rade:) jestem początkujący.Prosze o wyrozumiałość:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ER-5 zakupiłem nie tak dawno.Czasem się zdarza że na wolnych obrotach pracuje nierówno(za niskie obroty..-może na jeden gar??).Przeważnie jest OK.Jeszcze po kupnie nic nie robiłem.Czy może to być przyczyna zużytej świecy?warto jechać na synchronizacje gażników i regulacje zaworów?czy to może też być przyczyna złej pracy?Prosze o rade:) jestem początkujący.Prosze o wyrozumiałość:)

Jeśli chodzi o pracę silnika to chyba taki urok erki. Moja przeszła wszelkie regulacje i wymiany i także czasami nierówno chodzi. Przestałam się tym przejmować :buttrock:

 

Co do regulacji zaworów czy gaźników to raczej warto. Chyba, że masz pewność ze były niedawno regulowane. Koszt nie taki duży, a pracuje przyjemniej, człowiek pewniejszy i pewnie na spalanie też to ma wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja przeszła wszelkie regulacje i wymiany i także czasami nierówno chodzi.

 

Oj kiepskie te regulacje przeszla :) Ten silnik da sie ustawic jak zegarek. Fakt - glosno pracuje jak sieczkarnia, ale nie mozna mu zarzucic ze nierowno.

Jak swoj ustawie to chodzi jak stoper :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj kiepskie te regulacje przeszla :) Ten silnik da sie ustawic jak zegarek. Fakt - glosno pracuje jak sieczkarnia, ale nie mozna mu zarzucic ze nierowno.

Jak swoj ustawie to chodzi jak stoper :)

 

To że się da go ustawić super to fakt. Moja kawa chodziła idealnie równo. Natomiast co do sieczkarni, to się nie zgodzę. Proponuję posłuchać jak pracują silniki Ducati, te ze suchym sprzęgłem. ;)

 

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że się da go ustawić super to fakt. Moja kawa chodziła idealnie równo. Natomiast co do sieczkarni, to się nie zgodzę. Proponuję posłuchać jak pracują silniki Ducati, te ze suchym sprzęgłem. ;)

Mialem przyjemnosc robic Monstera 900 - faktycznie to jeszcze wieksza sieczkarnia niz silnik z ER5, GPZ etc.

Ale tak czy siak i tak sieczkarnia :D Przy seryjnym wydechu silnik jest glosniejszy niz wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli robić w tej sytuacji synchronizacje gaźników i regulacje zaworów?Jak u was spalanie? w 5l sie mieścicie przy normalnym użytkowaniu? czy ktoś z was posiadaczy ER-5 posiada przednią szybke? czy daje ona jakieś odczuwalne korzyści?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli robić w tej sytuacji synchronizacje gaźników i regulacje zaworów?

 

Jesli nic nie robiles to proponuje regulacje zaworow + REGULACJE gaznika. Regulacje - czyli regulacje skladu mieszanki + synchronizacja.

Co do spalania nie wypowiadam sie, bo mam GPZ i na dodatek na ""dynojetach"" ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli robić w tej sytuacji synchronizacje gaźników i regulacje zaworów?Jak u was spalanie? w 5l sie mieścicie przy normalnym użytkowaniu? czy ktoś z was posiadaczy ER-5 posiada przednią szybke? czy daje ona jakieś odczuwalne korzyści?

 

Jeśli nie robiłeś tych rzeczy i nie wiesz kiedy były robione na pewno warto. Moja kawa paliła od 3,5 l do 5,5.Myśle, że spalanie 5 w mieście jest ok. Z drugiej strony jeśli dopiero zaczynasz przygodę z moto, to zapewniam Cię, że z czasem spalanie będzie większe :crossy:

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...