Skocz do zawartości

Kawasaki ER-5 ( ER5 , Er 5 )


Rekomendowane odpowiedzi

Zmierz już na kołach, tak jak będziesz jeździł. Na podstawce wiadomo, silnik przechyla się do przodu, okienko bardziej z tyłu i poziom wydaje się zaniżony.

 

I jeszcze przy okazji, zawsze ze zmianą filtra zalewałem równe 3L i zawsze było pełno w okienku. Nie wiem co tam jest u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tego co widzę u siebie poziom oleju czy to na centralce czy to na kołach niewiele się różni - ważne żeby było na zimnym silniku, bo na takim który pracuje lub pracował niedawno olej jest rozprowadzony po całym silniku i może we wzierniku nic nie widać.

 

  ural2 napisał:

Mam pytanie. Czy w er5 rozrusznik napędza silnik przez przekładnię zębatą czy za pomocą łańcuszka???

za pomocą łańcuszka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  Jersey napisał:

Więc jak jest z tym wzrostem na tych motorach ? Da radę z moim wzrostem - 188 cm - swobodnie się czuć na tej Kawie ? Z góry dzięki ; )

Ja mam ok 196 i jakoś się mieszczę. Jestem troszkę skulony, ale jakoś mi to nie przeszkadza, nic mi nie cierpnie, jest cacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.W odpowiedzi na poprzednie pytanie powiem że mam 190cm i daje rade ER-5:). Mam natomiast pyt odnośnie pracy silnika.ER-5 zakupiłem nie tak dawno.Czasem się zdarza że na wolnych obrotach pracuje nierówno(za niskie obroty..-może na jeden gar??).Przeważnie jest OK.Jeszcze po kupnie nic nie robiłem.Czy może to być przyczyna zużytej świecy?warto jechać na synchronizacje gażników i regulacje zaworów?czy to może też być przyczyna złej pracy?Prosze o rade:) jestem początkujący.Prosze o wyrozumiałość:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  SprinterZX napisał:

ER-5 zakupiłem nie tak dawno.Czasem się zdarza że na wolnych obrotach pracuje nierówno(za niskie obroty..-może na jeden gar??).Przeważnie jest OK.Jeszcze po kupnie nic nie robiłem.Czy może to być przyczyna zużytej świecy?warto jechać na synchronizacje gażników i regulacje zaworów?czy to może też być przyczyna złej pracy?Prosze o rade:) jestem początkujący.Prosze o wyrozumiałość:)

Jeśli chodzi o pracę silnika to chyba taki urok erki. Moja przeszła wszelkie regulacje i wymiany i także czasami nierówno chodzi. Przestałam się tym przejmować :buttrock:

 

Co do regulacji zaworów czy gaźników to raczej warto. Chyba, że masz pewność ze były niedawno regulowane. Koszt nie taki duży, a pracuje przyjemniej, człowiek pewniejszy i pewnie na spalanie też to ma wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  ksylwia napisał:

Moja przeszła wszelkie regulacje i wymiany i także czasami nierówno chodzi.

 

Oj kiepskie te regulacje przeszla :) Ten silnik da sie ustawic jak zegarek. Fakt - glosno pracuje jak sieczkarnia, ale nie mozna mu zarzucic ze nierowno.

Jak swoj ustawie to chodzi jak stoper :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  jimi11 napisał:

Oj kiepskie te regulacje przeszla :) Ten silnik da sie ustawic jak zegarek. Fakt - glosno pracuje jak sieczkarnia, ale nie mozna mu zarzucic ze nierowno.

Jak swoj ustawie to chodzi jak stoper :)

 

To że się da go ustawić super to fakt. Moja kawa chodziła idealnie równo. Natomiast co do sieczkarni, to się nie zgodzę. Proponuję posłuchać jak pracują silniki Ducati, te ze suchym sprzęgłem. ;)

 

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Horb napisał:

To że się da go ustawić super to fakt. Moja kawa chodziła idealnie równo. Natomiast co do sieczkarni, to się nie zgodzę. Proponuję posłuchać jak pracują silniki Ducati, te ze suchym sprzęgłem. ;)

Mialem przyjemnosc robic Monstera 900 - faktycznie to jeszcze wieksza sieczkarnia niz silnik z ER5, GPZ etc.

Ale tak czy siak i tak sieczkarnia :D Przy seryjnym wydechu silnik jest glosniejszy niz wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli robić w tej sytuacji synchronizacje gaźników i regulacje zaworów?Jak u was spalanie? w 5l sie mieścicie przy normalnym użytkowaniu? czy ktoś z was posiadaczy ER-5 posiada przednią szybke? czy daje ona jakieś odczuwalne korzyści?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  SprinterZX napisał:

Czyli robić w tej sytuacji synchronizacje gaźników i regulacje zaworów?

 

Jesli nic nie robiles to proponuje regulacje zaworow + REGULACJE gaznika. Regulacje - czyli regulacje skladu mieszanki + synchronizacja.

Co do spalania nie wypowiadam sie, bo mam GPZ i na dodatek na ""dynojetach"" ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  SprinterZX napisał:

Czyli robić w tej sytuacji synchronizacje gaźników i regulacje zaworów?Jak u was spalanie? w 5l sie mieścicie przy normalnym użytkowaniu? czy ktoś z was posiadaczy ER-5 posiada przednią szybke? czy daje ona jakieś odczuwalne korzyści?

 

Jeśli nie robiłeś tych rzeczy i nie wiesz kiedy były robione na pewno warto. Moja kawa paliła od 3,5 l do 5,5.Myśle, że spalanie 5 w mieście jest ok. Z drugiej strony jeśli dopiero zaczynasz przygodę z moto, to zapewniam Cię, że z czasem spalanie będzie większe :crossy:

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...