Gość kiwigips Opublikowano 21 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2003 czym malowaliscie cylinder w junaku? pudrem, lakierem odpornym na temperature? jakies doswiadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 22 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2003 Witam.Przejrzyj sobie temat „farba żaroodporna” może jest tam informacja której szukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulkan Opublikowano 23 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2003 Cześć! Wg. mnie, to ,,malowanie" na czarno cylindra wcale nie pogarsza odprowadzania ciepła ( oczywiscie mowie tu o ,,specjalnym" sposobie dokonanania powyzszego - ale niesteety teraz nie mam pod reka informacji jak to zrobic<po prostu gdzies o tym czytalem>... , a nie np zapaćkanie go gruba warstwa farby). I estetyka jest niezla, lepsza IMO od rdzawego koloru żeliwa...Ja osobiscie jeździlem jakis czas z takim cylindrem poma;lowanym delikatnie czarnym sprajem i choc zdaje sobie sprawe, ze jest to niezbyt ,,profesjonalne" podejscie, to jednak musze przyznac, ze farba sie trzymala ani silnik sie nie przegrzewal... To tyle odre mnie, z pewnoscia ktos Ci podpowie jak to zrobic bardziej ,,profesjponalnie" Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 24 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2003 Wręcz przeciwnie pomalowanie cienka warstwą farbą czarny mat poprawia wymianę ciepła. Jeżeli ktoś nie wierzy proponuję zrobić pewien eksperyment. Wziąć dwie szklanki jedną pomalować ta farbą czarny mat a drugą pozostawić bez zmian. Trzeba jeszcze dysponować termometrem , najlepiej dwoma. Do szklanek jednej i drugiej wsadzamy termometry i obie zalewamy gotującą się wodą. Ważne żeby wody była ta sama ilość i miała tą samą temperaturę. Po zalaniu szklanek woda obserwujemy spadek temperatury. Zgadnijcie w której będzie spadać szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulkan Opublikowano 24 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2003 Cześć! Wiesz Pipcyk, slyszalem o jakichs doswiadczeniach podobnych ( przynajmniej co do celu i efektu ) do opisanych przez Ciebie...Byla tam mowa o jakiejs ,,inercji ciepla" - wybaczcie jak cos pogmatwalem, ale to tak z dalekiej pamieci podaje... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddog Opublikowano 25 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2003 Wszyscy przy okazji malowania cylindra martwią się o wymianę ciepła i jest to całkowicie słuszne. Ja jednak w swoim junaku zauważyłem wręcz odwrotną sytuację, mi jakos tego ciepła ciągle brakuje, a nie zbywa, mam wrażenie jakby ten silnik był prawie cały czas niedogrzany a nie przegrzany, może ktos jeszcze zauważył taką przypadłosc swojego sprzętu i podzieli się swoimi uwagami.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karrol Opublikowano 25 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2003 :lol: :lol: A czy zanim kupiłeś swojego kochanego przyjaciela, to sprawdziłeś czy ktoś wcześniej nie założył mu chłodnicy??? :lol: :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 27 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2003 Czarne kolory lepiej oddają ciepło do otoczenia. Łatwo to wytłumaczyć Światło to jak wiadomo fala elektromagnetyczna. Swiatło białe to całe widmo rozciągające się od światła czerwonego poprzez żółte , zielone niebieskie i kończąc na fiolecie. Przedmioty posiadają różne barwy ponieważ odbijają tylko pewną długość fali odpowiednią dla danej barwy, czyli przedmiot czerwony odbija tylko falę o długości światła czerwonego a reszta jest filtrowana. Przedmioty czarne filtrują całe promieniowanie a białe odbijają całość.Jeżeli przedmiot nic nie dobija przejmuje całość energii niesionej przez światło. Dlatego też kolektory słoneczne maluje się na czarno. Jest także druga strona medalu jeżeli przedmiot będzie miał wyższą temperaturę niż otoczenie. Przedmiot pomalowany na czarno będzie emitował więcej energii niż jakikolwiek przedmiot i innej barwie niż czarna. Pogląd jest trochę uproszczony, ale myślę że nie ma potrzeby wnikania głębiej. Dla niedowiarków polecam eksperyment ze szklankami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 28 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2003 Dobrze gada trza mu nalac poza tym inaczej to silnik bylyby malowane na rozowo a nie czarno... 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 29 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2003 Trzeba pamiętać jeszcze o jednej bardzo ważnej sprawie Czarny wyszczupla :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karrol Opublikowano 29 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2003 Ja popsikałem swoj żaroodporną na srebrny, czy cos w tym guście i wrzuciłem na trochę do pieca wygląda piknie , spalić się jeszcze nie spaliło , ale na dłuższą drogę z grzaniem się(cylindra :lol: :lol: ) jeszcze nie miałem okazji sprawdzić..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kiwigips Opublikowano 29 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2003 no tak, dzieki za odpowiedzi ale czy ktos malowal cylinder pudrem? albo wogle cokolwiek purdrem, "powder coat" tak po angielski nie wiem jak po polsku. to taka farba nie do zniszczenia wypiekana. wie kots cos o niej? dzieki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 29 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2003 Powder coat = plaszcz(warstwa) pudru 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karrol Opublikowano 30 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2003 Chodzi o farbę - lakier piecowy :?: Takie coś przyklejane elektrostatycznie do blaszki i wsadzane do piecyka na +-180 stopni :?: Co do jej zniszczalności to bym polemizował , jak je..e młotkiem to też odleci a na cylinder .....................cholera a dlaczego miałoby być gorzej od malowanego breją z psikacza?????? :lol: :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 30 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2003 Osobiście widziałem cylindry i tłumiki (nie kolanka) malowane poprostu proszkowo . Jest to bardzo trwały sposób, poza tym umożliwia dobranie różnej kolorystyki. 8) Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.