Skocz do zawartości

Gaźnik DELLORTO dziwny króciec i ustawienie


samzi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć posiadam starą maszynę którą próbuje przywrócić do żywych Cagiva elefant 125 silnik jest wyposażony w gaźnik Dellorto PHBL 24  (BD) i zauważyłem że przy śrubkach regulacyjnych na rogu z gaźnika wychodzi mały króciec który jest zaślepiony do czego ten króciec jest ? I czy powinien być zaślepiony?

I jeszcze jedno jaki powinien być ustawiony stan paliwa w tym gaźniku na pływakach ? 

Dodam że gaźnik nie stoi idealnie w pionie tylko jest przechylony prochem w stronę silnika początkowo pływaki były źle ustawione bo paliwo się przelewało przez rurę filtra powietrza ustawiłem je na oko żeby się nie przelewało ale nie wiem czy teraz za szybko się nie zamykają co sprawia że w gaźniku jest za mało wachy 🤷 

Trzecia sprawa gdy pokrywa filtra powietrza jest odkręcona Motorek ładnie pracuje gdy ją zamknę na rozgrzanym silniku obroty spadają  po prostu się dusi i gaśnie i wiedzę że ten wolny króciec jest słabo zaślepiony jakąś rurką przeźroczystą bo widzę w niej bombelki powietrzna podczas pracy silnika. 

IMG20250824170903.thumb.jpg.e5a90d2a9d41aa4a38ce112d9b77e1c3.jpgIMG_20250824_172707.thumb.jpg.8bd7d800c817d9798aa33c20b8d6245b.jpg

 

Edytowane przez samzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

poziom paliwa w komorze pływaka jest ustawiany dla motocykla. Będzie pewnie w instrukcji obsługi. Moim zdaniem ten zaślepiony króciec to przelew paliwa na wypadek problemu z zaworkiem pływaka. Jest zaślepiony, więc zalałeś filtr powietrza. Moim zdaniem powinieneś podpiąć tam rurkę i wyprowadzić to poza silnik, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda jak podciśnienie do kranika. Do przelewu powinien być jeszcze jeden otwór po drugiej stronie. Powinien też być taki krótki krócieć do oleju. Te gaźniki szły do wielu motocykli i trzeba by go dokładnie rozebrać, żeby sprawdzić co do czego idzie i co jest otwarte a co zaślepione. Były modyfikowane pod konkretny model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, jonaszko napisał:

wygląda jak podciśnienie do kranika. Do przelewu powinien być jeszcze jeden otwór po drugiej stronie. Powinien też być taki krótki krócieć do oleju. Te gaźniki szły do wielu motocykli i trzeba by go dokładnie rozebrać, żeby sprawdzić co do czego idzie i co jest otwarte a co zaślepione. Były modyfikowane pod konkretny model.

na 100% to nie jest przelewa paliwa ponieważ on nie wchodzi do komory pływaka tylko idzie w link prostej na przelot do gaźnika czyli tak jak by to miało być smarowanie do mieszanki, ale ten silnik ma już smarowanie tzn leje mu się czystą i ma dodatkowy zbiornika na olej z którego idą dwa przewody do boku silnika i linka gazu dzięki się na dwie linki jedna do gaźnika druga do tego systemu olejowego i jak motocykl pracuje to kopci tzn że olej do komory spalania się dostaje. Przewaliłem już cały internet ani książki serwisowej do tego włoskiego g... nie ma ani takiego samego gaźnika nie mogę znaleźć 🤦 wgl się nie dziwię że ta marka umarła...IMG_20250825_103519.thumb.jpg.b885c4a8c2ed86f04ef0f304c78913db.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...