samzi Opublikowano Niedziela o 15:27 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 15:27 (edytowane) Cześć posiadam starą maszynę którą próbuje przywrócić do żywych Cagiva elefant 125 silnik jest wyposażony w gaźnik Dellorto PHBL 24 (BD) i zauważyłem że przy śrubkach regulacyjnych na rogu z gaźnika wychodzi mały króciec który jest zaślepiony do czego ten króciec jest ? I czy powinien być zaślepiony? I jeszcze jedno jaki powinien być ustawiony stan paliwa w tym gaźniku na pływakach ? Dodam że gaźnik nie stoi idealnie w pionie tylko jest przechylony prochem w stronę silnika początkowo pływaki były źle ustawione bo paliwo się przelewało przez rurę filtra powietrza ustawiłem je na oko żeby się nie przelewało ale nie wiem czy teraz za szybko się nie zamykają co sprawia że w gaźniku jest za mało wachy 🤷 Trzecia sprawa gdy pokrywa filtra powietrza jest odkręcona Motorek ładnie pracuje gdy ją zamknę na rozgrzanym silniku obroty spadają po prostu się dusi i gaśnie i wiedzę że ten wolny króciec jest słabo zaślepiony jakąś rurką przeźroczystą bo widzę w niej bombelki powietrzna podczas pracy silnika. Edytowane Niedziela o 15:28 przez samzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano Niedziela o 17:56 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 17:56 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samzi Opublikowano Niedziela o 19:37 Autor Udostępnij Opublikowano Niedziela o 19:37 1 godzinę temu, Adam M. napisał: Fajnie tylko on miał inny model gaźnika w którym nie ma tego króćca który jest u mnie 😉 więc w niczym ten film mi nie pomógł bo wiem jak rozebrać i złożyć gaźnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano wczoraj o 00:11 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 00:11 Mial ci pomoc w ustawieniu poziomu paliwa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej JK Opublikowano wczoraj o 06:43 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 06:43 Cześć, poziom paliwa w komorze pływaka jest ustawiany dla motocykla. Będzie pewnie w instrukcji obsługi. Moim zdaniem ten zaślepiony króciec to przelew paliwa na wypadek problemu z zaworkiem pływaka. Jest zaślepiony, więc zalałeś filtr powietrza. Moim zdaniem powinieneś podpiąć tam rurkę i wyprowadzić to poza silnik, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano wczoraj o 07:51 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 07:51 wygląda jak podciśnienie do kranika. Do przelewu powinien być jeszcze jeden otwór po drugiej stronie. Powinien też być taki krótki krócieć do oleju. Te gaźniki szły do wielu motocykli i trzeba by go dokładnie rozebrać, żeby sprawdzić co do czego idzie i co jest otwarte a co zaślepione. Były modyfikowane pod konkretny model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samzi Opublikowano wczoraj o 08:41 Autor Udostępnij Opublikowano wczoraj o 08:41 35 minut temu, jonaszko napisał: wygląda jak podciśnienie do kranika. Do przelewu powinien być jeszcze jeden otwór po drugiej stronie. Powinien też być taki krótki krócieć do oleju. Te gaźniki szły do wielu motocykli i trzeba by go dokładnie rozebrać, żeby sprawdzić co do czego idzie i co jest otwarte a co zaślepione. Były modyfikowane pod konkretny model. na 100% to nie jest przelewa paliwa ponieważ on nie wchodzi do komory pływaka tylko idzie w link prostej na przelot do gaźnika czyli tak jak by to miało być smarowanie do mieszanki, ale ten silnik ma już smarowanie tzn leje mu się czystą i ma dodatkowy zbiornika na olej z którego idą dwa przewody do boku silnika i linka gazu dzięki się na dwie linki jedna do gaźnika druga do tego systemu olejowego i jak motocykl pracuje to kopci tzn że olej do komory spalania się dostaje. Przewaliłem już cały internet ani książki serwisowej do tego włoskiego g... nie ma ani takiego samego gaźnika nie mogę znaleźć 🤦 wgl się nie dziwię że ta marka umarła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano wczoraj o 08:53 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 08:53 Czyli jest to podciśnienie. Zaslep dobrze i po sprawie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samzi Opublikowano 2 godziny temu Autor Udostępnij Opublikowano 2 godziny temu (edytowane) Szybka aktualizacja 😉 znalazłem jakiegoś Włocha na tiktoku co ma taką cagive i się się go zapytałem o dostałem odpowiedź ten króciec jest do oleju 🫣 ten injector dozownik który jest w motocyklu u mnie był zmostkowany czyli miał obieg zamknięty. A jeden wężyk rurką z przekrojem 2mm powinien iść właśnie od dozownika do tego króćca w gaźniku. Mnie zmylił niebieski dym wydobywający się z wydechu dobrze że nim nie jeździłem nie wiem skąd on się brał i tak jest tłok i pierścienie do wymiany może ze skrzyni korbowej sobie olej przez nieszczelności pobierał 🤷. Bo dopiero teraz po podłączeniu dawkowania oleju to on kopci jak stary diesel 😁 moc 2T 😂 Edytowane 2 godziny temu przez samzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.