Maryo Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Najprawdopodobniej słaby styk ( mniejsza powierzchnia styku = mniejsza przewodność ) i się grzeje co w efekcie daje topienie kostki.Witaj , miałes rację , stykii były zaśniedziałe , przeczyściłem ,dziś zrobiłem ok 200km i jest ok. Mam w kloszu miejsce na żarówkę pozycyjną, ale jej nie ma - jest puste miejsce..Czy Vulcany mają pozycję z przodu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Wszystkie motocykle w wersji europejskiej mają pozycję w przedniej lampie.Wersja USA pozycje ma w przednich kierunkach. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek4 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Witaj , miałes rację , stykii były zaśniedziałe , przeczyściłem ,dziś zrobiłem ok 200km i jest ok. Mam w kloszu miejsce na żarówkę pozycyjną, ale jej nie ma - jest puste miejsce..Czy Vulcany mają pozycję z przodu ?Wersje 'europejskie' mają pozycję z przodu. Przełącznik na prawej manetce:ON-LIGHST-OFF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiesiekh Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Witam!moja Kawa jest z 1986 r i zauwazylem ze kierunkowskazy same sie wyłaczają.Nie wiem na jakiej zasadzie to działa ,nie wnikałem w szczególy , /ale fajna sprawa!/ moto mam dopiero 3mce Czy ktoś moze mi odpowiedziec po dłuzszej jezdzie ponad 30km /jesli to mozna uznac za dłuższą/ stwierdziłem zbyt ciepłą obudowe tylnego napedu /wału kardana/. Jest znacznie cieplejsza od bębna hamulcowego , co wyklucza zle wyregulowane tylne hamulce i przejscie temperatury z tamtego układu. Olej mam zmieniony , przekładnia pracuje cicho ,uwazam ze nie powinna sie tak nagrzewac , nie wiem co moze byc przyczyną ,chyba ze nagrzewa sie od temperatury tłumika? Odpiszecie mi na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarc Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 (edytowane) Mam prośbę, czy ktoś z szanownych posiadaczy vn750 zechce pomóc i zmierzy dla mnie:1. Napięcia na akumulatorze bez klemr.2. Napięcie na akumulatorze po wpięciu do motora - z klemrami.3. Napięcie na akumulatorze po przekręceniu stacyjki.4. Napięcie na akumulatorze dla różnych obrotów - np. bez gazu (1000 rpm), 3000, 4000, 7000 Mam wersję amerykańską, świecą się kierunki i zapala się lampa przednia - więc proszę o pomiar w podobnych warunkach. Aczkolwiek - jeden pomiar bez lampy przedniej też by się przydał - odłączę żarówkę i porównam. A jeszcze gdyby ktoś napisał jak wygląda sprawa poboru prądu podczas ładowania to już by było całkiem super. Stawiam browara. Wie ktoś może jak wstawić rurkę aluminiową lub miedzianą do chłodnicy - korpus jest aluminiowy, pospawać się raczej nie da - no bo cieniutka blaszka no i aluminium, przylutowac tez nie bardzo bo cyna nie łapie aluminium. Edytowane 29 Kwietnia 2008 przez szwarc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kocz Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Lubie was chłopy ,co prawda nie każdy kuma i to juz problem nasz ,aby kumał więcej .Ale tak zapytam po co ci te pomiary .Jeśli chodzi o napięcie ,nie zmieni ci sie nic Jeśli masz zje*any akumulator ,tez ci nic nie pokaże ,bo napięcie będziesz miał zawsze te same.Aby sprawdzić A/h to tzreba czegoś innego .A te napięcia co podajesz nic ci nie powiedzą .bo jak będzie wyrypany akumulator(stary ,czy nowy) to i tak regulator napięcia zapoda mu większy prąd ładowania .Mimo ,że cos kuma nie kumam ,nie kumacza "prądo-Łapacza" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarc Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 (edytowane) Aku podładowałem prostownikiem (nie jest zajechany) i chcę sprawdzić jak to jest u innych. W książce serwisowej jest właśnie napisane żeby tak zmierzyć (może nie dokładnie tak) - a ja chcę mieć odniesienie do prawidłowych wartości - bo akurat u mnie jak dodaję gazu napięcie się zmienia - i na wolnych obrotach też jest inne.Więc jak możesz to pomierz i napisz - przyda mi się i już. Edytowane 30 Kwietnia 2008 przez szwarc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robinx Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Akumulatora nie sprawdza się w ten sposób. Służy do tego specjalny przyrząd który określa wartość aku pod obciążeniem. Mierzenie samej wartości napięcia ładowania niewiele da. Przy padniętym regulatorze ładowania może ono rosnąć proporcjonalnie do obrotów silnika. Warto zmierzyć natężenie prądu jednak do tego trzeba posiadać bardzo dobry miernik.Amperomierzem możesz sprawdzić czy jakieś urządzenie nie rozładowuje Ci akumulatora. Dosyć to skomplikowane dlatego może lepiej skorzystać z pomocy jakiegoś warsztatu Myślę, że w każdej stacji obsługi wykonają takie pomiary za grosze. W warunkach domowych, po naładowaniu aku mozesz podłączyć do niego jedną mociejszą zarówke i sprawdzić po jakim czasie aku sie rozładuje. Moze to orientacyjnie, tak na oko okreslic jego wartość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarc Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Ludziska przyrządy mam, tylko interesują mnie wartość - chodzi mi o sprawdzenie ładowania a nie akumulatora.U mnie napięcie na klemrach rośnie wraz ze wzrostem obrotów.Chcę to porównać jak to wygląda u innych posiadaczy vn750a, więc może ktoś odpowie na moje wcześniejsze pytanie konkretnie. Gdyby ktoś zmierzył prąd też będę wdzięczny. Chcę sprawdzić co się stało - mam nadzieję, że alternator jest ok bo jak nie to załamuję ręce, szlak mnie trafi i chyba spale ten motor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek2405 Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Zmienilem zbiornik i w nowym mam ry siedzeniu dwie rurki, w starym ( taki jak szwarc ) mialem jedna do odpowietrzenia korka, do czego jest ta druga rurka i czy cos do niej podłączać? Nie podłączylem nic i na razie jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bwoj Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 Ludziska przyrządy mam, tylko interesują mnie wartość - chodzi mi o sprawdzenie ładowania a nie akumulatora.U mnie napięcie na klemrach rośnie wraz ze wzrostem obrotów.Chcę to porównać jak to wygląda u innych posiadaczy vn750a, więc może ktoś odpowie na moje wcześniejsze pytanie konkretnie. Proponuję Ci, żebyś sprawdził regulator napięcia, jeżeli masz książkę serwisową to są tam podane wartości rezystancji na poszczególnych pinach regulatora napięcia. Wartość napięcia ładowania akumulatora powinna być "stała" bez względu na prędkość obrotową silnika. Jeżeli masz umieszczony regulator w oryginalnym miejscu i masz oryginalny układ wydechowy z środkową puszką, to proponuję Ci, żebyś przenmiósł regulator w inne miejsce. Oryginalne posadowienie regulatora nie daje skuteczności dobrego chłodzenia, jest to częsta usterka tego modelupozdro bwoj Zmienilem zbiornik i w nowym mam ry siedzeniu dwie rurki, w starym ( taki jak szwarc ) mialem jedna do odpowietrzenia korka, do czego jest ta druga rurka i czy cos do niej podłączać? Nie podłączylem nic i na razie jest ok. Masz zbiornik od Kalifornijskiej wersji. W tym modelu odprowadzenie oparów ze zbiornika poprowadzone jest poprzez separator i puszkę pośrednią do Air boxa, stąd dwa wyprowadzenia a nie jedenpozdro bwoj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek2405 Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 dzieki bwoj, jak na razie zostawiłem ta druga rurkę zrobiłem na tym zbiorniku tylko ok 5 kilometrów i nic się nie dzieje czy tak zostawic czy podłączyc te prawa rurke do czegoś lub sam przewód ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarc Opublikowano 1 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2008 (edytowane) Teraz to już włosy z głowy rwę !! Zrobiłem chłodnicę tak jak należy przepłukałem cały układ. Wszystko śmiga, wentylator się załącza. Nagle okazuje się, że nie zaświeca się światło przednie (załączało się automatycznie po zapaleniu silnika) - posprawdzałem wszystkie kable - wygląda ok - napięcie nie dochodzi do przekaźnika od świateł, chyba jest to przekaźnik - jest na nim napisane - RESERVE, LIGHTING DEVICE 12v - nie świeci tylko lampa przednia - nie świeci tez kontrolka od uszkodzenia lampy, żarówka na 100 % dobra, bezpieczniki też, kierunki i tylnia lampa świecą nawet po odłączeniu tego ustrojstwa, co do ładowania na klemrach napięcie wzrasta do prawie 14 v podczas pracy silnika. Nic przedtem nie grzebałem przy instalacji (jeszcze) - juz normalnie nie mam siły z tym motorem, co może być powodem - gdzie to sprawdzić !? Cewki posprawdzam jak znajdę schemat. Przeanalizowałem schemat światła przedniego.Wynika z niego, że na skutek prądu z alternatora, załączany jest układ Headlight relay (zaznaczony na schemacie na czerwono) - zbadałem, czy jest gdzieś napięcie na reserve lighting device szczególnie na niebieskim przewodzi BL - okazało się, że niema - więc albo alternator nie daje prądu albo uszkodził się ten układ (na czerwono) - jak myślicie. Wydaje mi się, że alternator chyba nie padł no bo aku jest ładowane.Więc teraz zastanawiam się co zrobić - myślałem czy nie można by manualnie podac napięcia na niebieski przewód - to powinno rozwiązać sprawę czyż tak ? Jeszcze pytanie czy headlight relay (zaznaczony na schemacie na czerwono) to jest przekaźnik czy tylko jakiś układ opóźniający - chodzi o to, że chciałbym to zrobić tak że napięcie będzie podawane na niebieski przewód za pomocą przełacznika i zastanawiam się czy w obwód wkładać dodatkowy przekaźnik czy nie ? A jak jest z naprawą samego alternatora ?Czy do demontarzu trzeba zdejmować silnik - wylewać olej itd.Ewentualnie gdzie można takie coś zrobić ?A może ktoś wie gdzie kupię i wymienię alternator ? I jeszcze jedno pytanie co to za układ i gdzie się znajduje ten zaznaczony na schemacie na żółto ? Poniżej link do schematu: http://www.grodziec.org/motor/schemat.jpg Kur... już sam nie wiem co robić - jakoś nie cieszy mnie perspektywa dużego wydatku. Edytowane 1 Maja 2008 przez szwarc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KURARA Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Witam.Do tego nieszczęsnego problemu z prądami mam jeszcze jedną sugestię.Sprawdż stan kabli wychodzących z obudowy silnika do urządzeń elektr. znajdujących się przy skrzynce na akumulator.Te kable biegna blisko środkowego tłumnika -takiej puszki pod akumulatorem i jak Ci sie poluzowały to mogły sie przypiec na tym tłumniku i stąd te problemy.Zeby dobrze to zobaczyc to najlepiej zdjąć akus i obejrzec to od spodu motocykla w tym miejscu będą rówmież zwisac luźno przewody przelewowe z akusia,zbiornia paliwa i układu chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarc Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Proszę pomocy - zerknijcie na ten temat: WIELKI PROBLEM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.